Παρέσυρε και σκότωσε μοτοσικλετιστή
NEWSMOTO
Ένα Tesla Model S βρισκόταν σε λειτουργία Full Self-Driving όταν χτύπησε και σκότωσε έναν 28χρονο μοτοσικλετιστή.
Το συμβάν καταγράφηκε στην περιοχή του Σιάτλ τον Απρίλιο, κάνοντας αυτό το δυστύχημα τουλάχιστον το δεύτερο θανατηφόρο περιστατικό που εμπλέκει αυτή την τεχνολογία την οποία στηρίζει απόλυτα ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Ίλον Μασκ.
WHAT CAR
Ο 56χρονος οδηγός συνελήφθη με την υποψία της ανθρωποκτονίας με αυτοκίνητο, βασισμένη στην παραδοχή του ότι κοιτούσε το κινητό του τηλέφωνο ενώ χρησιμοποιούσε το σύστημα υποβοήθησης του οδηγού, ανέφερε η αστυνομία σε δήλωσή της. Η Tesla αναφέρει ότι το λογισμικό “Full Self-Driving (Supervised)” απαιτεί ενεργή επίβλεψη από τον οδηγό και δεν καθιστά τα αυτοκίνητα αυτόνομα.
Προηγουμένως, η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA) είχε δηλώσει ότι υπήρχε ένα θανατηφόρο ατύχημα που αφορούσε ένα αυτοκίνητο Tesla που χρησιμοποιούσε το λογισμικό FSD μεταξύ Αυγούστου 2022 και Αυγούστου 2023.
Η NHTSA ανέφερε ότι “είναι ενήμερη για αυτό το δυστύχημα και συγκεντρώνει πληροφορίες από τις τοπικές αρχές και την Tesla“.
Η αστυνομία ανέφερε ότι η υπόθεση παραμένει υπό διερεύνηση, αλλά οι ειδικοί λένε ότι υπάρχουν περιορισμοί στην τεχνολογία της Tesla που βασίζεται σε κάμερες και τεχνητή νοημοσύνη. Οι αντίπαλοι της Tesla, όπως η Waymo της Alphabet, χρησιμοποιούν επίσης ακριβούς αισθητήρες όπως τα lidars για να ανιχνεύσουν το περιβάλλον οδήγησης.
“Υπάρχουν τόσα πολλά που μπορούν να πάνε στραβά” με το σύστημα που βασίζεται μόνο σε κάμερες της Tesla, δήλωσε ο αναλυτής της Guidehouse Insights, Sam Abuelsamid. Για παράδειγμα, είπε ότι μπορεί να μετρήσει λανθασμένα πόσο μακριά βρίσκεται ένα αντικείμενο.
“Είναι εξαιρετικά δύσκολο να συλλέξεις και να επεξεργαστείς δεδομένα από κάθε είδους πραγματικούς παράγοντες όπως μοτοσικλέτες και ποδήλατα σε ένα ευρύ φάσμα πιθανών καιρικών, φωτιστικών, οδικών και κυκλοφοριακών συνθηκών,” δήλωσε ο Raj Rajkumar, καθηγητής ηλεκτρολογικής και υπολογιστικής μηχανικής στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon.
Φέτος, ο Musk ανέβαλε τα σχέδια για νέα οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα και αύξησε τις προσδοκίες του για τα αυτοκίνητα με αυτόνομη τεχνολογία, λέγοντας ότι θα εκπλαγεί αν η Tesla δεν καταφέρει να επιτύχει πλήρη αυτόνομη ικανότητα το επόμενο έτος.
Μιλώντας σε μια συνέντευξη με το Tesla Owners of Silicon Valley club το περασμένο Σαββατοκύριακο, είπε ότι ένα μελλοντικό αυτοκίνητο θα είναι σαν ένα “μικρό κινητό σαλόνι” όπου οι οδηγοί θα μπορούν να παρακολουθούν ταινίες, να παίζουν βιντεοπαιχνίδια, να εργάζονται και ακόμα να πίνουν και να κοιμούνται.
Ο Musk προσπαθεί να επιτύχει την ικανότητα πλήρους αυτόνομης οδήγησης εδώ και αρκετά χρόνια, με την τεχνολογία να υπόκειται σε αυξανόμενο κανονιστικό και νομικό έλεγχο.
Η NHTSA ξεκίνησε έρευνα για το Autopilot τον Αύγουστο του 2021 αφού εντόπισε περισσότερα από δώδεκα ατυχήματα στα οποία τα αυτοκίνητα της Tesla είχαν χτυπήσει σταθερά οχήματα έκτακτης ανάγκης και εξέτασε εκατοντάδες ατυχήματα που αφορούσαν το Autopilot.
Τον Δεκέμβριο του 2023, η Tesla αναγκάστηκε να ανακαλέσει σχεδόν όλα τα αυτοκίνητά της στους δρόμους των ΗΠΑ για να προσθέσει δικλείδες ασφαλείας στο λογισμικό.