Μύθος ή πραγματικότητα: Μόνο οι «αυτοκινητάδες» αγοράζουν τρίκυκλα scooter;
NEWSMOTOΜύθος ή πραγματικότητα: Μόνο οι «αυτοκινητάδες» αγοράζουν τρίκυκλα scooter;
NEWSMOTOΕίναι τελικά τα τρίκυκλα scooter τα δημοφιλέστερα μοντέλα των οδηγών αυτοκινήτου;
Πριν από περίπου 15 χρόνια, όταν η Piaggio έφερε στην Ελλάδα το πρώτο τρίκυκλο scooter MP3 το κοινό της μοτοσικλέτας διχάστηκε. Υπήρξαν εκείνοι που ενθουσιάστηκαν με την έλευση ενός πρωτοποριακού και ασφαλούς οχήματος με την σφραγίδα του ιταλικού εργοστασίου, ωστόσο οι περισσότεροι γύρισαν την πλάτη τους στο μοντέλο καθώς δεν μπορούσαν να αποδεχτούν ένα «τρίκυκλο» να μπει στον δικό τους κόσμο.
WHAT CAR
Παρά το γεγονός ότι το τρίτροχο scooter έμεινε στο περιθώριο από τους φανατικούς μοτοσικλετιστές, βρήκε θετική απόκριση στους οδηγούς αυτοκινήτου. Οι περισσότερες πωλήσεις λοιπόν τα πρώτα χρόνια έγιναν από οδηγούς αυτοκινήτου οι οποίοι βρήκαν στο «πρόσωπο» του MP3 (και των υπόλοιπων τρίτροχων scooter) έναν ασφαλή τρόπο να περάσουν στην απέναντι όχθη των δύο τροχών.
Οι λόγοι που οδήγησαν έναν οδηγό αυτοκινήτου να επιλέξει να κλειδώσει το αυτοκίνητό του στο γκαράζ και να μετακινηθεί με το νέο του τρίτροχο είναι οι προφανείς και έχουν να κάνουν με την ασφάλεια και τη φιλοσοφία των συγκεκριμένων οχημάτων. Είναι αλήθεια πως ένα scooter με έναν επιπλέον τροχό στο εμπρός μέρος προσφέρει μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης και κατά συνέπεια μικρότερη πιθανότητα γλιστρήματος και πτώσης.
Από την άλλη, τα περισσότερα μοντέλα που υπάρχουν στην αγορά φέρουν και υψηλού επιπέδου τεχνολογία τόσο στο σύστημα διεύθυνσης όσο και στα ηλεκτρονικά συστήματα. Επιπλέον, η αισθητική των τρίτροχων scooter πλησιάζει περισσότερο προς την «αυτοκινητάδικη» φιλοσοφία, κάτι που δημιουργεί ένα φιλικό περιβάλλον προς τον οδηγό αυτοκινήτου όταν βρεθεί στη σέλα του scooter.
Στην αγορά της Ευρώπης και της Ελλάδας, τα πιο δημοφιλή τρίτροχα scooter είναι το MP3 της Piaggio και το Tricity της Yamaha, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε η Kymco τον ερχομό του CV3. Παράλληλα, υπάρχουν και τα Peugeot Metropolis και Quadro Q3, ενώ παλαιότερα η Gilera είχε δημιουργήσει και το Fuoco. Ουσιαστικά, η Yamaha και η Piaggio είναι εκείνες που μονοπωλούν το ενδιαφέρον έχοντας ανεβάσει πολύ το επίπεδο τόσο σε ποιότητα όσο και σε ασφάλεια.
Τι συμβαίνει όμως στις μέρες μας με τις πωλήσεις των τρίτροχων; Εξακολουθεί η μερίδα του λέοντος να πηγαίνει προς τους αναβάτες που προέρχονται από τα αυτοκίνητα ή έχει γίνει στροφή και από τους σκληροπυρηνικούς δικυκλιστές. Η απάντηση είναι πως ναι, εκείνοι που επιλέγουν τα τρίτροχα scooter συνεχίζουν να προέρχονται από τον χώρο του αυτοκινήτου, ωστόσο τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια στροφή και των δικυκλιστών προς αυτού του είδους τα οχήματα.
Τα τρίτροχα scooter πλέον δεν είναι τόσο δαιμονοποιημένα όπως ήταν όταν πρωτοπαρουσιάστηκαν. Οι αναβάτες που βρέθηκαν στη σέλα ενός τρίτροχου και το οδήγησαν κατάλαβαν καλά ότι πρόκειται για ένα ευέλικτο, ασφαλές δίκυκλο – ένα κανονικότατο scooter σε απόδοση και συμπεριφορά. Αυτή η διαπίστωση έρχεται να επιβεβαιωθεί από το γεγονός ότι το κοινό της μοτοσικλέτας όσο περνάει ο καιρός ωριμάζει και είναι πιο ανοιχτό σε νέες τεχνολογίες και κυρίως νέες οδηγικές φιλοσοφίες.
Η ψαλίδα λοιπόν έχει αρχίσει να κλείνει και οι μοτοσικλετιστές φαίνεται πως έχουν ξεπεράσει το σοκ των πρώτων χρόνων. Τα τρίτροχα scooter, στις περισσότερες περιπτώσεις παραμένουν τα αγαπημένα των «αυτοκινητάδων», ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις μοντέλων όπως το Yamaha Tricity 125 και το Piaggio MP3 300 που έχουν «στρίψει το τιμόνι» και έχουν φέρει στο 50/50 τις πωλήσεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επιστρέφει στην Αφρική το BMW GS Trophy του 2024 (+video)
Ιδια συνταγή με έξτρα «αλατοπίπερο» για το νέο Yamaha XSR 125
Αυτή είναι η τιμή του νέου Yamaha XMAX 300