Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Απόδραση με Triumph Tiger 1200

Ελλάδα 20:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Απόδραση με Triumph Tiger 1200

NEWSMOTO

Απόδραση με Triumph Tiger 1200

NEWSMOTO

18 ώρες, 400+ χιλιόμετρα, τρεις αρχαιολογικοί χώροι, ένα τουρνουά ποδοσφαίρου και ένας… Βρετανός τζέντλεμαν.

Advertisement
Advertisement

Όταν άνοιξα το γνωστό mail που μου είχε στείλει το Google Maps για να μου θυμίσει τα μέρη που είχα επισκεφτεί τις προηγούμενες εβδομάδες χαμογέλασα. Στάθηκα για λίγο μπροστά στον χάρτη και χάζεψα τις μικρές κόκκινες τελείες που είχε τοποθετήσει αναπολώντας για λίγο τις λίγες ώρες ξεγνοιασιάς, απόδρασης, ελευθερίας που μου χάρισε η μοτοσικλέτα, τα ταξίδι και η όμορφη ελληνική ύπαιθρος.

Το έχω βάλει στόχο πλέον ότι όταν τα πράγματα ζορίζουν, νιώθω κενός και… αποσταγμένος από ενέργεια και διάθεση να κάνω αυτό το ένα πράγμα που με κάνει να «καθαρίζω» – να κάνω restart. Ποιο είναι αυτό; Μα φυσικά να ανεβαίνω στη μοτοσικλέτα και να φεύγω, έστω για μία ημέρα.

Advertisement
Advertisement

Για κάποιο λόγο, έχω συνδέσει αυτές τις αποδράσεις με την Triumph. Πες το τύχη, πες το σύμπτωση, όπως και να έχει κάθε φορά που χτυπάει η καμπάνα της υπερφόρτωσης βρίσκεται μπροστά μου μια από τις βρετανικές μοτοσικλέτες. Είναι σαν ένα σημάδι, είναι σαν να με καλούν και να μου θυμίζουν το χρέος μου να τις γεμίσω χιλιόμετρα και να με γεμίσουν εικόνες, αναμνήσεις και χαμόγελο.

Η μοτοσικλέτα

Αυτήν τη φορά η μοτοσικλέτα που μου έκλεισε το μάτι ήταν η Triumph Tiger 1200 Rally Pro. Πρόκειται για την μεγάλη adventure μοτοσικλέτα των Βρετανών η οποία ήρθε να κοιτάξει στα μάτια τον σκληρό ανταγωνισμό της κορυφαίας κατηγορίας.

Οι άνθρωποι του Χίνκλεϋ περηφανεύτηκαν πολύ για το δημιούργημά τους και όχι άδικα καθώς πρόκειται για μια εκπληκτικής ποιότητας μοτοσικλέτα περιπέτειας με άφθονη τεχνολογία, έναν εξαιρετικό κινητήρα και την καλύτερη ίσως ποιότητα κύλισης στην κατηγορία.

Advertisement

Εν τάχει να αναφέρουμε ότι η νέα Tiger 1200 Rally Pro χρησιμοποιεί έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1.160 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 150 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 130 Nm ροπής στις 7.000 σ.α.λ. Συνοδεύεται από πολλαπλά ηλεκτρονικά συστήματα όπως ρυθμιζόμενο traction control, ρυθμιζόμενο ABS Στροφής, 6 επιλογές οδήγησης, cruise control και πολλά ακόμα τα οποία ρυθμίζονται με εύκολο και πρακτικό τρόπο από την μεγάλη TFT οθόνη των 7 ιντσών.

Advertisement

Ένα από τα σημεία στα οποία ξεχωρίζει η μεγάλη Tiger είναι οι αναρτήσεις. Στην έκδοση Rally Pro (αλλά και στις υπόλοιπες) η Triumph έχει φροντίσει να τοποθετήσει ημι-ενεργητικές, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις της Showa με ανεστραμμένο πιρούνι 49 χιλ. εμπρός και αμορτισέρ διαδρομής 200 χιλ. πίσω.

Το σύνολο σε συνδυασμό με το τρομερό πλαίσιο προσφέρει ίσως την καλύτερη ποιότητα κύλισης στην κατηγορία, ενώ το εύρος ρυθμίσεων είναι τόσο μεγάλο που μπορείς να κινηθείς πανεύκολα από χωμάτινες διαδρομές μέχρι να στρίβεις τερματίζοντας τα ελαστικά για πλάκα. Την πέδησή της εγγυάται σύστημα της Brembo με δαγκάνες Stylema M4.30, ενώ οι τροχοί είναι 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω ακτινωτοί.

Η διαδρομή

Advertisement

Δεν χρειάζονται πολλά για να γυρίσει το μυαλό και να… πάρεις τα βουνά. Η αφορμή για την απόδραση ήταν ένα τουρνουά ποδοσφαίρου μικρών κατηγοριών στο Σοφικό Κορινθίας. Το πλάνο λοιπόν είχε ως εξής: Εκκίνηση από Αθήνα πρωί, μετάβαση στο Σοφικό για πρωινό καφέ και συνέχεια παραλιακά μέχρι την Νέα Επίδαυρο.

Μετά την στάση στη Νέα Επίδαυρο και το σημείο της 1ης Εθνοσυνέλευσης, στάση στο μικρό αρχαίο θέατρο και στροφή προς την ενδοχώρα με στόχο το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Από εκεί κάθοδο προς Ναύπλιο και Άργος με επόμενη στάση τον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών και την επιβλητική Πύλη των Λεόντων. Από εκεί, επιστροφή στην Αθήνα και τα κεφάλια μέσα.

Ταξίδι στο κέντρο της γης

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται, λέει ο σοφός λαός και στην περίπτωση της απόδρασής μας, επιβεβαιώθηκε χάρη στο ικανότατο Triumph Tiger 1200 Rally Pro. Η πρώτη φάση των 90 περίπου χιλιομέτρων σε αυτοκινητόδρομο αποδείχτηκε ένα μικρό σνακ για την βρετανική μοτοσικλέτα η οποία δεν κατάλαβε τίποτα.

Μαζί της φυσικά δεν καταλάβαμε και εμείς τίποτα αφού η κάλυψη από την αέρα σε συνδυασμό με την πολύ άνετη θέση οδήγησης και την κορυφαία ποιότητα κύλισης μας κράτησαν ατσαλάκωτους και ξεκούραστους. Ακόμα και όταν ο άνεμος έγινε πιο δυνατός η μεγάλη Triumph έμεινε ακλόνητη στη θέση της σχίζοντας τον άνεμο με ταχύτητες 130+ χλμ./ώρα. Πολύ χρήσιμα «εργαλεία» σε αυτήν τη φάση ήταν η ρυθμιζόμενη ζελατίνα και το ξεκούραστο cruise control.

Αφήνοντας πίσω τον αυτοκινητόδρομο μπήκαμε σε επαρχιακό δίκτυο και η μεγάλη Tiger μας παρουσίασε ένα άλλο πρόσωπο. Μια μικρή στάση δευτερολέπτων για λίγο πιο σπορ ρύθμιση των αναρτήσεων μέσω της ψηφιακής οθόνης και αμέσως ξανά στο δρόμο. Από την άνεση και την ηρεμία του αυτοκινητοδρόμου, η Tiger στις στροφές γίνεται άλλο… θηρίο βάζοντάς σε στην πρίζα να την στρίψεις με αυτοπεποίθηση.

Πάλι και εδώ οι αναρτήσεις αποδεικνύονται διαμαντένιες προσφέροντας τρομερά επίπεδα πρόσφυσης και εξαιρετική πληροφόρηση ακόμα και όταν ο ρυθμός ανέβει. Με λίγα λόγια παρακαλάς να μην τελειώσουν οι στροφές.

Μετά την ποδοσφαιρική στάση στο Σοφικό και το εσπρεσάκι στην παραλία της Νέας Επιδαύρου, η πρώτη σοβαρή επίσκεψη έγινε στην πλατεία της 1ης Εθνοσυνέλευσης στην Επίδαυρο. Στην καρδιά του χωριού και πίσω από το κάστρο υπάρχει μια μικρή πλατεία στην οποία ένας οβελίσκος μας θυμίζει ότι τον Δεκέμβριο του 1821 πραγματοποιήθηκε εκεί η πρώτη συνέλευση νομοθετικού σώματος του νέου Ελληνικού Κράτους.

Μικρή ανάσα, καφεδάκι στο Rebel και ξανά στο δρόμο με προορισμό αυτήν τη φορά την Παλαιά Επίδαυρο και το μικρό αρχαίο θέατρο. Πολύ βολικό στοιχεία σε αυτές τις πολλαπλές στάσεις είναι το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί το οποίο σε απαλλάσσει από βάλε κλειδιά/βγάλε κλειδιά. Πατάς το κουμπάκι και έφυγες.

Το μικρό θέατρο της Επιδαύρου βρίσκεται δίπλα στην Ακρόπολη της αρχαίας πόλης και κατασκευάστηκε τον 4ο π.χ. αιώνα. Το πιο εντυπωσιακό του στοιχείο είναι σίγουρα οι επιγραφές που έχουν διασωθεί που του δίνουν την αίγλη ενός ζωντανού Μουσείου. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που το αποκαλούν το «λαλούν θέατρο».

Μόλις ολοκληρώσαμε ένα μικρό σνακ για δύναμη ανεβήκαμε στη σέλα της Triumph με προορισμό πλέον το μεγάλο, το «κανονικό» αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Αποφασίσαμε να το κάνουμε λίγο πιο δύσκολο το εγχείρημα κάνοντας μια μικρή παράκαμψη στην κλασική διαδρομή. Επιλέξαμε λοιπόν να βγούμε από τον κεντρικό επαρχιακό δρόμο και να κινηθούμε προς την Μονή Καλαμιού.

Στην πρώτη φάση ο δρόμος ήταν στενός με συνεχείς κλειστές στροφές. Η Tiger 1200 παρά τον όγκο και το βάρος της ακόμα και σε αυτές τις κλειστές στροφές είναι απολαυστική. Τα φρένα είναι πολύ ανθεκτικά, το κιβώτιο ταχυτήτων με το quickshifter σε χαλαρώνει, ενώ η ποιοτική λειτουργία του κινητήρα με την ομαλή απόκριση στο γκάζι σε αφήνουν να απολαύσεις το τοπίο.

Αμέσως μετά την Μονή Καλαμιού ο δρόμος γίνεται χωμάτινος για περίπου 8 χιλιόμετρα μέχρι να συναντήσεις ξανά τον κεντρικό επαρχιακό δρόμο προς το θέατρο. Ευκαιρία λοιπόν να δούμε τι μπορεί να κάνει η Tiger στο χώμα, κάτι για το οποίο δεν είχαμε και πολλές αμφιβολίες. Όντως η βρετανική μοτοσικλέτα δεν μας διέψευσε προτάσσοντας και πάλι την ποιότητα των αναρτήσεων και το μοναδικό πλαίσιο.

Σαν μεγάλο Enduro

Με έναν μέτριο στο χώμα αναβάτη όπως εγώ, η Triumph είναι λίρα εκατό. Κινείται με τεράστια ευκολία στο χωμάτινο τερέν, δίνει αυτοπεποίθηση στον αναβάτη και καταπίνει κάθε ανωμαλία του εδάφους χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Έχοντας επιλέξει το Off-Road Mode το οποίο ελαχιστοποιεί την εμπλοκή του ABS και του traction control, βάζοντας παράλληλα τις αναρτήσεις στη σωστή ρύθμιση απόσβεσης, η μοτοσικλέτα μετατρέπεται ουσιαστικά σε μια μεγάλη enduro προσφέροντας ασφάλεια και ευχάριστη οδήγηση πέρα από την άσφαλτο.

Από την πρώτη στιγμή που πλησιάζεις στον χώρο του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου, η ατμόσφαιρα αλλάζει, ένα μαγικό πέπλο μυστηρίου και δέους καλύπτει την περιοχή. Αφήνοντας για λίγο την οδήγηση περιηγηθήκαμε αρχικά στον χώρο του Ιερού του Ασκληπιού και έπειτα ανηφορίσαμε προς το θέατρο. Το Ασκληπιείο Επιδαύρου κατασκευάστηκε από τον Πολύκλειτο τον Νεότερο τον 4ο αιώνα π.χ. και ολοκληρώθηκε τον 2ο αιώνα π.χ. Η χωρητικότητά του είναι 14.000 θεατές και θεωρείται το τελειότερο αρχαίο ελληνικό θέατρο από άποψη ακουστικής και αισθητικής.

Μετά από μία περίπου ώρα άλαλοι στον «θεϊκό» χώρο του αρχαίου θεάτρου, ανεβήκαμε ξανά στη σέλα της μοτοσικλέτας γεμάτοι με μια περίεργη ενέργεια. Η ώρα είχε περάσει, είχαμε βγει λίγο από το πρόγραμμα και έπρεπε σύντομα να βρεθούμε στις Μυκήνες αν θέλαμε να προλάβουμε να δούμε τον αρχαιολογικό χώρο. Κράνος, γάντια, μπουφάν και φύγαμε σβέλτα.

Στο επαρχιακό δίκτυο από Επίδαυρο προς Μυκήνες ο δρόμος είναι λίγο πιο απρόβλεπτος με πολλές εναλλαγές πρόσφυσης και ποικιλίας στροφών. Η Tiger 1200 σε κάθε περίπτωση δεν φοβάται τίποτα, ακόμα και όταν ο ρυθμός ανέβει.

Το σημαντικό είναι ότι ακόμα και σε διαδρομή που δεν γνωρίζεις η Tiger 1200 σου προσφέρει μεγάλα περιθώρια ευελιξίας και σε προστατεύει σε περίπτωση λάθους. Συγχωρεί τα λάθη, διορθώνει εύκολα την τροχιά σε μια στροφή που δεν υπολόγισες καλά και φρενάρει ακαριαία και με σταθερότητα όταν κάτι αναπάντεχο βρεθεί στο δρόμο σου.

Με τον ήλιο να έχει ξεκινήσει να παίρνει την κατηφόρα προς την Δύση, φτάσαμε στις Μυκήνες. Πρόκειται για το σημαντικότερο και μεγαλύτερο κέντρο του ελληνικού πολιτισμού της 2ης χιλιετίας π.Χ. και δεν είναι τυχαίο ότι η εποχή ανάμεσα στο 1.600 π.Χ. έως το 1.100 π.Χ. ονομάστηκε μυκηναϊκή. Είναι αδύνατον να μην σε καταβάλει το δέος όταν σταθείς μπροστά στην Πύλη των Λεόντων, ενώ από την Ακρόπολη της πόλης μπορείς να διακρίνεις όλο τον αργολικό κάμπο. Έχουν διασωθεί και αρκετοί τάφοι με διασημότερο τον τάφο του Ατρέα.

Η ώρα είχε περάσει και μετά από την κάθαρση από έναν χώρο όπως οι Μυκήνες ήρθε η στιγμή της επιστροφής. Τα «εύκολα» χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο με τον τρικύλινδρο κινητήρα της Tiger 1200 να γουργουρίζει ανάμεσα στα πόδια μου με άφησαν να γευτώ καλύτερα και να χωνέψω όλα όσα είχα δει μέσα σε μία ημέρα. Τελικά δεν χρειάζεται πολλά για να γεμίσεις τις μπαταρίες σου. Μια μικρή αφορμή, ένας τόπος ψυχικής ανάτασης και μια… βρετανική μοτοσικλέτα φτάνουν.

Όλα τα στοιχεία της Triumph Tiger 1200 Rally Pro ΕΔΩ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Triumph Street Triple 765 RS
Απόδραση με την Tiger της Triumph!
Δοκιμή: Triumph Trident 660