Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Aprilia SR GT 200 S

Ελλάδα 6:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Aprilia SR GT 200 S

NEWSMOTO

Δοκιμή: Aprilia SR GT 200 S

NEWSMOTO

Οδηγούμε το crossover scooter της Aprilia και απολαμβάνουμε κορυφαία οδηγική συμπεριφορά σε ένα «έξυπνο» δίκυκλο πόλης.

Advertisement
Advertisement

Η Aprilia είναι από τις εταιρείες που έχουν αποδείξει στο πέρασμα των χρόνων ότι δεν διστάζει να καινοτομεί, να πειραματίζεται και να δίνει στο κοινό τεχνολογίες και μοντέλα τα οποία είναι μπροστά από την εποχή τους. Οι Ιταλοί έχουν στο DNA τους το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού και αυτό τις περισσότερες φορές τους έχει βγει σε καλό καθώς γίνονται πολύ εύκολα σημείο αναφοράς στον κόσμο των δύο τροχών.

Είναι αμέτρητες οι περιπτώσεις που έχουμε δει σχέδια και πρωτότυπες κατασκευές μοντέλων να κυκλοφορούν από διάφορα εργοστάσια, αλλά να αργούν δραματικά να περάσουν στην παραγωγή. Και εκεί που δεν το περιμένεις, ξαφνικά, στη βιτρίνα του καταστήματος της Aprilia βλέπεις ζωντανό εκείνο το πρωτότυπο μοντέλο που κάποιοι δεν είχαν τολμήσει να βγάλουν στην παραγωγή και μπορείς πλέον να το κάνεις δικό σου χάρη στην Aprilia. Έτσι απλά, γιατί οι Ιταλοί του Noale τολμούν να φέρουν στους δρόμους μοντέλα και τεχνολογίες που άλλοι ακόμα δοκιμάζουν.

Scooter με εμφάνιση μοτοσικλέτας

Advertisement
Advertisement

Σε αυτήν την κατηγορία μοντέλων ανήκει και το νέο scooter της μάρκας, το ST GT 200 S. Το crossover scooter της Aprilia μπορεί να μην είναι το πρώτο ή το μοναδικό στην αγορά, ωστόσο υλοποιήθηκε τόσο γρήγορα που ουσιαστικά έγινε ένα από τα λίγα scooter αυτής της κατηγορίας που μπορεί να αποκτήσει κανείς. Το SR GT είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με κινητήρα 125 και με κινητήρα 200 και είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη μεγαλύτερη και πιο πλούσια εξοπλισμένη έκδοση, την SR GT 200 S.

Η Aprilia κατατάσσει το νέο SR GT στην κατηγορία των Urban Adventure μοντέλων και δεν έχει άδικο. Το μοναδικό πράγμα που θα προσθέταμε στον χαρακτηρισμό είναι το «Sport» αφού το scooter της Aprilia είναι αρκετά αθλητικό ακόμα και στον σχεδιασμό. Από όποια πλευρά και αν κοιτάξεις το SR GT σου δίνει την εντύπωση ότι κινείται περισσότερο προς τη μοτοσικλέτα παρά σε scooter.

Advertisement

Ιδιαίτερα το εμπρός μέρος θυμίζει τις supersport μοτοσικλέτες της Aprilia με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, την φιμέ ζελατίνα και τους διακριτικούς αεραγωγούς. Το SR GT διαθέτει ακόμα και αεροδυναμικά εσωτερικά φτερά σε στυλ RS660, ενώ το εμπρός φτερό, όπως και πολλά ακόμα εξαρτήματα του scooter, είναι βαμμένα στο χρώμα των ανθρακονημάτων για να τονίσουν τον σπορ χαρακτήρα του scooter. Συνολικά, το SR GT είναι πολύ ιδιαίτερο σχεδιαστικά και κρύβει πολλές ευχάριστες εκπλήξεις στον αναβάτη. Όσο περισσότερο το κοιτάζεις, τόσο περισσότερες λεπτομέρειες ανακαλύπτεις.

Άνεση και κορυφαίος εξοπλισμός

Advertisement

Ένα από τα δυνατά σημεία του SR GT 200 S είναι ο εξοπλισμός του ο οποίος κάνει τη ζωή εύκολη στην καθημερινότητα. Το scooter της Aprilia διαθέτει LED φωτιστικά σώματα, ψηλή φιμέ ζελατίνα, LCD οθόνη πληροφοριών με δυνατότητα συνδεσιμότητας, αποθηκευτικό χώρο για ένα full face κράνος κάτω από τη σέλα, δύο θέσεις τοποθέτησης των ποδιών, αναδιπλούμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη και έλεγχο των λειτουργιών της οθόνης από το τιμόνι. Όλα αυτά δημιουργούν ένα άνετο περιβάλλον που διώχνουν τους προβληματισμούς από το κεφάλι του αναβάτη σε κάθε αστική μετακίνηση.

Ανεβαίνοντας στη σέλα του Aprilia αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις να κάνεις με κάτι διαφορετικό. Η θέση οδήγησης θυμίζει τα scooter της Gilera και βάζει το σώμα ψηλά, προσφέροντας καλή ορατότητα και τον απόλυτο έλεγχο. Το φαρδύ τιμόνι σε στυλ μοτοσικλέτας είναι σε άψογη θέση, ενώ τα πόδια έχουν άνετη γωνία και αρκετό χώρο να κινηθούν εμπρός και πίσω. Η σέλα είναι φαρδιά και άνετη τόσο για τον αναβάτη, όσο και για τον συνεπιβάτη, ενώ όλα τα χειριστήρια είναι εύκολα προσβάσιμα και ποιοτικά.

Advertisement

Ήσυχος και οικονομικός κινητήρας

Το μηχανικό σύνολο που συναντάμε στο SR GT 200 S είναι μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο 174 κ.εκ. με απόδοση 18 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. κα 16,5 Nm ροπής στις 7.000 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων CVT και ιμάντα, ενώ την τροφοδοσία έχει αναλάβει σύγχρονος ψεκασμός της Aprilia. Ο κινητήρας συνεργάζεται με σύστημα Start/Stop (RISS) το οποίο διακόπτει τη λειτουργία του κινητήρα όταν βρίσκεται σε στάση και επανεκκινεί με το άνοιγμα του γκαζιού.

Με το πάτημα της μίζας για να έρθει σε λειτουργία το μηχανικό σύνολο αντιλαμβάνεσαι ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με ποιότητα. Ο κινητήρας είναι ήσυχος και σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού δείχνει τις δυνατότητές του. Ανεβάζει πρόθυμα χιλιόμετρα στο ταχύμετρο και επιταχύνει από στάση σβέλτα, ενώ δεν θα σταματήσει μέχρι και τα 128 χλμ/ώρα που θα δείξει το ψηφιακό ταχύμετρο. Ο τρόπος που λειτουργεί είναι υποδειγματικός και αποδεικνύει την ποιότητα που έχει φέρει η Piaggio στην Aprilia στον τομέα των κινητήρων, ενώ από κατανάλωση τα πηγαίνει περίφημα καθώς στη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 2,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Σπορ DNA από το Noale

Μπορεί στον κινητήρας, την ποιότητα και την τεχνολογία να έχει βάλει το χεράκι της Piaggio στο SR GT 200 S, ωστόσο στην οδηγική συμπεριφορά το DNA της Aprilia ξεχειλίζει. Οι μηχανικοί του Noale έχουν επιλέξει ένα ατσάλινο πλαίσιο το οποίο συνεργάζεται με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός 33 χιλ. και δύο αμορτισέρ πίσω με διαδρομή 102 χιλ. και ρύθμιση προφόρτισης. Οι τροχοί είναι 14 ιντσών εμπρός και 13 ιντσών πίσω, ενώ τα φρένα αποτελούνται από έναν δίσκο 260 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 220 χιλ. πίσω με σύστημα ABS της Bosch.

Από την πρώτη στιγμή που αρχίσεις να κινείσαι με το SR GT 200 S αντιλαμβάνεσαι πως το scooter της Aprilia είναι φτιαγμένο για διασκέδαση. Η γεωμετρία του είναι αρκετά γρήγορη κάτι που το κάνει ευέλικτο και εύκολο στις αλλαγές κατεύθυνσης. Το πλαίσιο φροντίζει για την στιβαρότητα και την σταθερότητα, ενώ τα δυνατά φρένα δεν έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα να ακινητοποιήσουν με ασφάλεια τα 148 κιλά του SR GT 200 S.

Με λίγα κλικ στην προφόρτιση το scooter μετατράπηκε σε ένα απολαυστικό όχημα καθημερινής μετακίνησης. Η πρόσφυση που προσφέρει το εμπρός μέρος είναι για σεμινάριο, ενώ σε βάζει στην… πρίζα να κάνεις πράγματα που συνήθως δεν θα έκανες με ένα νορμάλ scooter. Στρίβει με αυτοπεποίθηση σε όλες τις καμπές ανεξάρτητα με την κατάσταση της ασφάλτου, ενώ ακόμα σε βρεγμένο οδόστρωμα που έτυχε να συναντήσουμε στη διάρκεια της δοκιμής, μας χάρισε πολύ καλή πληροφόρηση και αυξημένη πρόσφυση.

Εντυπωσιακός είναι ο τρόπος που επιβραδύνει με σταθερότητα ακόμα και σε φρενάρισμα πανικού, ενώ σπάνια θα επέμβει το ABS. Στον ανοιχτό δρόμο είναι πολύ σταθερό και προφυλάσσει καλά τον αναβάτη από τα στοιχεία της φύσης, ενώ ακόμα και κοντά στην τελική του ταχύτητα οι αναρτήσεις λειτουργούν άψογα σε σαμαράκια ή λακκούβες και αλλαγές κατεύθυνσης. Ακόμα και ήπιες χωμάτινες διαδρομές συμπεριλαμβάνονται στο μενού του SR GT 200 S το οποίο θα κινηθεί με ασφάλεια σε χωματόδρομους χάρη στις ποιοτικές αναρτήσεις με το αυξημένο ύψος από την άσφαλτο.

Ιταλικό Bingo

Η Aprilia ανήκει στην κατηγορία των κατασκευαστών που «όταν οι άλλοι το σκέφτονται, στο Noale έχουν πάει και έχουν έρθει δύο φορές», παραφράζοντας τη γνωστή ρήση. Το crossover, σπορ scooter τους είναι πραγματικά πολύ καλό και για μια ακόμα φορά δείχνει το δρόμο σε μια ανερχόμενη κατηγορία. Ένα όμορφο, γρήγορο, καλά εξοπλισμένο, σύγχρονο scooter με πλούσια τεχνολογία το οποίο κουβαλάει το σπορ DNA της Aprilia χαρίζοντας εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά. Έχοντας πλέον οδηγήσει το SR GT 200 S μπορώ τελικά να καταλάβω την απόφαση της Aprilia να το παρουσιάσει παγκοσμίως σε πίστες καρτ σε όλο τον κόσμο!

Όλα τα στοιχεία του Aprilia SR GT 200 S

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Aprilia SR GT 200 S
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, i-get
Κυβισμός: 174 cc
Ισχύς: 18 PS / 8.500 rpm
Ροπή: 16,5 Nm / 7.000 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός με Start/Stop
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Πλαίσιο: Ατσάλινο μονής ραχοκοκκαλιάς
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 2,8 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 9 L
Τροχοί: 14 ιντσών εμπρός, 13 ιντσών πίσω
Βάρος: 148 kg
Τιμή πώλησης: 4.190 ευρώ