Δοκιμή: Honda CB500 Hornet
NEWSMOTOΔοκιμή: Honda CB500 Hornet
NEWSMOTOΟδηγούμε την πιο προσιτή Hornet και ανακαλύπτουμε ένα διασκεδαστικό commuter με πολύ τεχνολογία.
Από τη στιγμή που η Honda αποφάσισε να επαναφέρει στην γκάμα της το όνομα Hornet, δεν θα μπορούσε να μην επεκτείνει την οικογένεια του μοντέλου σε πολλές κατηγορίες. Η αρχή έγινε με την αξιολάτρευτη Hornet 750, στη συνέχεια είδαμε σε πρωτότυπη μορφή την κορυφαία CB1000 Hornet και πλέον έχει φέρει στο προσκήνιο και την CB500 Hornet.
Ένα παράξενο πράγμα συνέβη με το 500άρι Hornet όταν το πήρα στα χέρια μου. Με όποιον κι αν συνομίλησα για τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα είτε δεν γνώριζε ότι υπάρχει, είτε έβγαζε μια αδιαφορία σε αυτά που του έλεγα, παρότι τους έπιανα όλους να το γλυκοκοιτάζουν.
«Παρεξηγημένο» σκέφτηκα, αφού από την εμπειρία των παλαιότερων CB500F γνώριζα πως πρόκειται ίσως για το καλύτερο σπορ commuter που θα μπορούσε να αποκτήσει κάποιος.
Μετά από μια εβδομάδα και αρκετά χιλιόμετρα στη σέλα του CB500 Hornet μπορώ με βεβαιότητα να πω ότι όσοι δεν έχουν πάρει στα σοβαρά το νέο Hornet μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτούν. Τέτοιας ποιότητας commuter με σπορ χαρακτήρα ζορίζομαι να σκεφτώ.
Ιδανικές διαστάσεις, ποιοτικός σχεδιασμός
Η Honda, όπως και στο μεγαλύτερο Hornet 750, δεν έκανε τρομερές εκπλήξεις στην εμφάνιση του «μικρού» Hornet. Η μοτοσικλέτα είναι μικρή σε διαστάσεις, με μια θέση οδήγησης ιδανική για μεγάλο εύρος αναβατών. Τα πόδια εύκολα φτάνουν στην άσφαλτο χάρη στο χαμηλό ύψος σέλας (785 χιλ.), τα χέρια είναι σε φυσική απόσταση από το τιμόνι και όλα δείχνουν να είναι εκεί που θα ήθελες να είναι.
Σχεδιαστικά, το σημείο που ξεχωρίζει είναι ο προβολέας εμπρός με το μακρόστενο σχήμα ο οποίος δίνει μια χαρακτηριστική ταυτότητα στο Hornet. Το ρεζερβουάρ σου θυμίζει πως είναι στα supersport CBR, ενώ η ουρά είναι ίσως το πιο όμορφο σημείο του Hornet. Παράλληλα, είναι φαρδιά για να φιλοξενήσει ξεκούραστα τον συνεπιβάτη.
Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια ψηφιακή οθόνη TFT 5 ιντσών με πολύ όμορφα γραφικά και εύκολο χειρισμό από ένα μοχλό στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Η οθόνη διαθέτει σύστημα συνδεσιμότητας με την εφαρμογή Bluetooth Honda RoadSync παρέχοντας άφθονες πληροφορίες στον αναβάτη. Στον εξοπλισμό συναντάμε επίσης LED φώτα και φλας και σύστημα ειδοποίησης έκτακτου φρεναρίσματος.
Κινητήρας πασπαρτού
Ο κινητήρας του νέου Honda CB500 Hornet είναι γνωστή ποσότητα. Πρόκειται για τον βραβευμένο δικύλινδρο σε σειρά 471 κ.εκ. ο οποίος συνοδεύει όλη την οικογένεια των 500αριών της εταιρείας. Αποδίδει 47,6 ίππους στις 8.600 σ.α.λ. και 43 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. έχοντας στο πλευρό του έναν ποιοτικό ψεκασμό PGM-FI και σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Traction Control.
Η ποιοτική τροφοδοσία φροντίζει για τρομερή οικονομία στο καύσιμο και κυρίως μια βελούδινη σύνδεση με το γκάζι.
Μπορεί οι 47 ίπποι του Hornet να φαίνονται λίγοι στα χαρτιά, αλλά όταν έρχεται η ώρα της οδήγησης κάθε άλλο παρά λίγοι είναι. Η μοτοσικλέτα έχει νεύρο, είναι γεμάτο ροπή παντού και οι επιταχύνσεις είναι εξαιρετικές. Δεν υπάρχουν λόγια για την απόκριση στο γκάζι η οποία είναι υπόδειγμα για την κατηγορία.
Πολλά εντυπωσιακά πράγματα σου δίνει αυτό το μοτέρ, αλλά εκείνο που το κάνει να υποδουλώνει τον ανταγωνισμό είναι η ευκολία με την οποία μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες τις καθημερινές εντολές του αναβάτης.
Ήσυχος και βελούδινος όταν θέλεις, ταξιδιάρικος και οικονομικός, φορτσάτος και διασκεδαστικός σε άλλες περιπτώσεις. Κόσμημα!
Όσο για την κατανάλωση, αυτή ότι και να κάνεις θα μείνει κοντά στα 4,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα… κατανάλωση scooter δηλαδή.
Διασκεδαστής και κουβαλητής
Η Honda έχει επιλέξει να «φορέσει» στο μικρό Hornet ποιοτικά περιφερειακά για να κάνει την οδηγική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας απολαυστική. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο συνεργάζεται με ένα Showa ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλ. εμπρός τεχνολογίας SFF-BP και ένα μονό αμορτισέρ Prolink με ρύθμιση προφόρτισης πίσω.
Το ψαλίδι είναι ατσάλινο, οι τροχοί 17 ιντσών και τα φρένα της Nissin με δίσκους 296 χιλ. εμπρός, τετραπίστονες δαγκάνες και ABS.
Όπως οι περισσότεροι θα μπορούσαν να φανταστούν το νέο Hornet είναι ένα φιλικό και ευχάριστο στην οδήγηση commuter. Η άνετη θέση οδήγησης και οι ποιοτικές αναρτήσεις βοηθούν τον αναβάτη να εμπιστευθεί άμεσα τη μοτοσικλέτα.
Πρόσφυση υπάρχει παντού και μάλιστα σε μεγάλες ποσότητες, ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος που είναι απλά αψεγάδιαστο.
Κινούμενος στην πόλη το CB500 βρίσκεται στο στοιχείο του. Ελαφρύ (188 κιλά), ευέλικτο και μικρό σε διαστάσεις, χωράει παντού και επιτρέπει στον αναβάτη να ξεγλιστρήσει σαν να οδηγούσε scooter. Εδώ, ο κινητήρας παίζει κυριαρχικό ρόλο χάρη στη βελούδινη λειτουργία του, ενώ τα ισχυρά φρένα με την απόλυτη προοδευτικότητα δεν θα προβληματίσουν ποτέ και κανέναν.
Αν θέλεις να κινηθείς πιο σβέλτα και να απολαύσεις μια διαδρομή με στροφές το Hornet είναι εδώ. Η ποιότητα της μοτοσικλέτας βοηθάει στο να κινηθείς γρήγορα με τις αναρτήσεις να παίζουν κυριαρχικό ρόλο. Η μοτοσικλέτα στρίβει με στιβαρότητα και μπορεί να διατηρήσει τη γραμμή τις με μεγάλες κλίσεις. Μόνο κοντά στο όριο χάνεις την αίσθηση και την πληροφόρηση, αλλά στο 90% των περιπτώσεων είσαι καλυμμένος.
Δεν είναι τόσο πρόθυμη να κινηθεί στο όριο όσο η Hornet 750, ωστόσο για τη συντριπτική πλειοψηφία των αναβατών αυτά που προσφέρει είναι αρκετά για να διασκεδάσεις και να ευχαριστηθείς την οδήγηση με ασφάλεια. Τα λάθη συγχωρούνται και τα όρια είναι αρκετά υψηλά.
Το αγκάθι
Το πακέτο που προσφέρει η Honda στο νέο Hornet είναι τόσο ολοκληρωμένο που δύσκολα μπορείς να βρεις κάποιο ψεγάδι. Ίσως η εμφάνιση θα θέλαμε να είναι λίγο πιο εξεζητημένη για να προσελκύσει τους νεότερους αναβάτες που θέλουν να μπουν στην κατηγορία των naked.
Α, και το πίσω αμορτισέρ το οποίο θέλει λίγο ψάξιμο με την προφόρτιση για να βρεις τις κατάλληλες ρυθμίσεις.
Naked για κάθε μέρα
Η Honda CB500 Hornet είναι μάλλον μια παρεξηγημένη μοτοσικλέτα σε μια κατηγορία που σε άλλες χώρες πουλάει τρελά. Πρόκειται για μια πολύ διασκεδαστική και ποιοτική naked σχεδιασμένη για να κάνει πολύ καλά δύο πράγματα.
Το ένα είναι να σε μεταφέρει καθημερινά με την άνεση και την ασφάλεια ενός commuter και το δεύτερο είναι ότι μπορεί να σε διασκεδάσει ανά πάσα στιγμή με την ίδια άνεση και ασφάλεια. Μια μοτοσικλέτα πασπαρτού η οποία είναι αυτό που λέμε στο χωριό μου «The real thing». Δηλαδή μια πραγματική μοτοσικλέτα για αληθινούς, καθημερινούς αναβάτες.
Όλα τα στοιχεία του Honda CB500 Hornet ΕΔΩ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda CB500 Hornet
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 471 cc
Ισχύς: 47,6 PS / 8.600 rpm
Ροπή: 43 Nm / 6.500 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός PGM-FI με Traction Control
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Φρένα: Δίσκοι 296 χιλ. με 4πίστονες δαγκάνες Nissin και ABS
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 4,3 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 17,1 L
Βάρος 188 κιλά (γεμάτο)
Τροχοί: Χυτοί αλουμινίου 17 ιντσών
Τιμή: 7.190 ευρώ
Εξοπλισμός Αναβάτη – Moto Market
Κράνος: MT Thunder 4 SV (139,90 ευρώ)
Μπουφάν: Nordcode Fight Air Pro WP (129,90 ευρώ)
Παντελόνι: Nordcode Fight air (109,90 ευρώ)
Γάντια: Nordcode Desert (35,00 ευρώ)
Μπότες: Forma Genesis (134,90 ευρώ)