Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda CB750 Hornet

Ελλάδα 23:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Honda CB750 Hornet

NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda CB750 Hornet

NEWSMOTO

Οδηγούμε το νέο Honda Hornet και ανακαλύπτουμε τι σημαίνει να έχεις στα χέρια σου μια μηχανή παραγωγής αυτοπεποίθησης.

Advertisement
Advertisement

Η πρώτη επαφή με το Honda CB750 Hornet έγινε εν μέσω ενός πολύ αμήχανου περιστατικού. Μόλις είχα φτάσει στα κεντρικά της Σαρακάκης και περίμενα υπομονετικά οι άνθρωποι της εταιρείας να μου φέρουν τη μοτοσικλέτα που είχαμε προγραμματίσει για δοκιμή. Μετά από τα τυπικά «καλημέρα, είστε καλά, κλπ» και την ολοκλήρωση της «γραφειοκρατίας» ο άνθρωπος που συνήθως μου παραδίδει τις μοτοσικλέτες στάθηκε και με κοίταξε με απορία.

«Ξεχάσαμε κάτι; Θέλεις να ρωτήσεις κάτι;» με ρώτησε και έμεινα να τον κοιτάζω με το στόμα ανοιχτό. «Περιμένω να μου φέρεις τη μοτοσικλέτα» του απάντησα αφήνοντας και έναν τόνο ειρωνείας στη φωνή μου που μετά από λίγα δευτερόλεπτα την κατάπια αμάσητη. «Δίπλα σου είναι, έτοιμη ανεβαίνεις και φεύγεις», μου απάντησε δείχνοντάς μου μια μοτοσικλέτα που βρισκόταν ακριβώς δίπλα μου και τα δέκα λεπτά που περίμενα στο χώρο παραλαβής!

Advertisement
Advertisement

Δεν πίστευα σχεδόν στα μάτια μου όταν όντως διαπίστωσα ότι αυτό είναι το νέο Hornet. Η μοτοσικλέτα που είχα μπροστά στα μάτια μου ήταν μικροκαμωμένη και πολύ λεπτή και ήμουν σίγουρος ότι ήταν κάποιο CB300 ή το CB500F! Κι όμως, ήταν η νέα Hornet η οποία είναι τόσο compact σε διαστάσεις που δύσκολα μπορείς να χωνέψεις ότι είναι μια μοτοσικλέτα με κινητήρα 750 κ.εκ. και απόδοση 91 ίππων.

Μηχάνημα αυτοπεποίθησης

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να αναφέρουμε για το νέο Hornet είναι ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται στο δρόμο. Δεν θα το κάνουμε τυχαία καθώς πραγματικά είναι τόσο εντυπωσιακή η δουλειά που έχει κάνει η Honda σε αυτόν τον τομέα που ουσιαστικά υπερκαλύπτει οτιδήποτε άλλο έχει να προσφέρει η καινούρια naked των Ιαπώνων.

Advertisement

Η φιλοσοφία πάνω στην οποία «πάτησε» η Honda για να σχεδιάσει τη νέα Hornet ονομάστηκε Kibi-Kibi που μεταφράζεται σε ακαριαία αλλαγή κατεύθυνσης.

Τα συστατικά για να φτάσει σε αυτό το άκρως διασκεδαστικό αποτέλεσμα η Honda ήταν ένα ατσάλινο, στενό και ελαφρύ πλαίσιο τύπου διαμάντι, ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλ. της Showa με τεχνολογία SSF (Big Piston) εμπρός, ένα μονό αμορτισέρ πίσω με ρύθμιση προφόρτισης και ένα στενό ελαστικό μεγέθους 160 (!) πίσω.

Advertisement

Αυτά σε συνδυασμό με την μελετημένη γεωμετρία δημιούργησαν ένα μαγικό αποτέλεσμα που δεν ξέρω αν μπορώ να το περιγράψω με λόγια. Το μόνο που μου έρχεται στο μυαλό αβίαστα είναι η λέξη αυτοπεποίθηση.

Κινούμενος στην πόλη, το Hornet είναι πανεύκολο στην οδήγηση, ανάλαφρο και αλλάζει κατεύθυνση ακαριαία. Μάλιστα η αμεσότητα στις εναλλαγές είναι τόσο αιχμηρή που χρειάζεται να το συνηθίσεις καθώς πάντα βρίσκεσαι λίγα μέτρα νωρίτερα στο σημείο που είχες σχεδιάσει να βρεθείς.

Advertisement

Το φοβερό της υπόθεσης είναι ότι αυτή η αμεσότητα συνοδεύεται με πολύ μεγάλα επίπεδα πρόσφυσης και σταθερότητας, κάτι που μόνο η εμπειρία της Honda θα μπορούσε να δημιουργήσει.

Τα ακόμα πιο εντυπωσιακά έρχονται όταν βρεθείς σε δρόμο με στροφές ή πίστα. Η καινούρια μοτοσικλέτα της Honda είναι με λίγα λόγια από εκείνες που «σε κάνουν μάγκα». Και εδώ η γρήγορη γεωμετρία είναι ευπρόσδεκτη καθώς η είσοδος στις στροφές γίνεται αστραπιαία.

Χωρίς να το καταλάβεις βρίσκεσαι στο apex της στροφής ακολουθώντας σταθερά τη γραμμή σου ακόμα και σε πολύ μεγάλες κλίσεις με την μοτοσικλέτα κάτω από τα πόδια σου να παραμένει στιβαρή, σταθερή και ακριβέστατη στη γραμμή της. Το Hornet θα κάνει ακόμα και τον πιο επιφυλακτικό αναβάτη να ξεδιπλωθεί και να οδηγήσει ελεύθερα και με ασφάλεια.

Η μοναδική στιγμή που το Hornet θα φτάσει στο όριό του είναι όταν ο ρυθμός ανέβει σε επίπεδα… πίστας. Εκεί, το πίσω αμορτισέρ δεν θα μπορέσει να ακολουθήσει τον ρυθμό και δεν είναι σε θέση να πληροφορήσει σωστά στον αναβάτη.

Παράλληλα, τα φρένα με τους δύο δίσκους εμπρός τύπου μαργαρίτα είναι δυνατά και με ικανοποιητική αίσθηση, ωστόσο σε μεγάλη καταπόνηση δείχνουν να κουράζονται.

Κινητήρας που θα συζητηθεί

Ένα από τα σημεία που σίγουρα θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια, όχι μόνο στο Hornet, αλλά και σε άλλα μοντέλα της Honda, είναι ο ολοκαίνουριος δικύλινδρος κινητήρας. Το μηχανικό σύνολο των 755 κ.εκ. αποδίδει 91,8 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 75 Nm ροπής στις 7.250 σ.α.λ.

Συνεργάζεται με ένα εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού το οποίο παρέχει τρεις επιλογές οδήγησης (Rain, Standard, Sport) και ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (HSTC), ενώ ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει και το φρένο του κινητήρα.

Ο κινητήρας είναι το αστέρι της μοτοσικλέτας καθώς η απόδοσή του είναι δυναμική και ανάλαφρη.  Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές η δύναμη και η ροπή είναι έντονη σπρώχνοντας τη μοτοσικλέτα με ορμή προς τα εμπρός, ενώ στις υψηλές στροφές δεν λαχανιάζει συνεχίζοντας να παρέχει δύναμη μέχρι τον κόφτη.

Το μαγικό σημείο του είναι η ελαστικότητα η οποία βοηθάει πολύ στην κίνηση της πόλης αφήνοντας τον αναβάτη να κινηθεί με «μία πάνω» όποτε εκείνος το θελήσει, ενώ πάντα η δύναμη περνάει αποτελεσματικά στον πίσω τροχό.

Για κάθε συνθήκη ο αναβάτης έχει την κατάλληλη επιλογή κίνησης χάρη στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά. Θέλεις να κινηθείς στην πόλη με ελαστικότητα και ευελιξία, η επιλογή Standard είναι η ιδανική. Αν θελήσεις πάλι να ανεβάσεις ρυθμό σε ένα όμορφο στροφιλίκι, επιλέγεις το Sport και έχεις πιο άμεση απόκριση στο γκάζι και λιγότερο φρένο του κινητήρα για να οδηγήσεις σβέλτα και διασκεδαστικά.

Όσο για την κατανάλωση αυτή κυμάνθηκε κοντά στα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ακόμα και σε πολύ σκληρή χρήση. Με λίγα λόγια, ο νέο δικύλινδρος κινητήρας της Honda θα γίνει σίγουρα σημείο αναφοράς για τα επόμενα χρόνια και τα επόμενα μοντέλα της μάρκας.

Όλα τα καλούδια πάνω του

Η Honda έχει φροντίσει στο νέο Hornet να τοποθετήσει σύγχρονα συστήματα για να κάνει τη ζωή του αναβάτη πιο ασφαλή και πιο άνετη. Η μεγάλη οθόνη TFT 5 ιντσών παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ παράλληλα διαθέτει σύστημα συνδεσιμότητας που προσφέρει πλοήγηση, μουσική, κλήσεις και φωνητικές εντολές. Τα φώτα είναι LED, ενώ υπάρχει και θύρα φόρτισης USB.

Στον τομέα της εργονομίας, η μοτοσικλέτα είναι εξαιρετικά άνετη και ικανή να φιλοξενήσει μεγάλο φάσμα αναβατών.

Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή (795 χιλ.) και παρότι η μοτοσικλέτα έχει πολύ μικρές διαστάσεις, είναι ευρύχωρη για τον αναβάτη ο οποίος κάθεται σε όρθια θέση έχοντας το τιμόνι σε ιδανική θέση ισορροπίας ανάμεσα σε άνεση και οδηγικό έλεγχο.

Το ρεζερβουάρ είναι στενό με χωρητικότητα 15,2 λίτρα, ενώ το βάρος της μοτοσικλέτας έχει κρατηθεί χαμηλά, στα 190 κιλά.

Το αγκάθι

Το ένα και μοναδικό ίσως πράγμα που προβληματίζει στο νέο Hornet είναι η εμφάνισή του. Το πρόβλημα δεν είναι ο σχεδιασμός της μοτοσικλέτας ο οποίος είναι compact, δυναμικός και με σπορ αισθητική, αλλά οι προσδοκίες που είχε δημιουργήσει η Honda.

Στα σχέδια του «making of» είχαμε δει φουτουριστικές μάσκες, εντυπωσιακά φτερά στα πλευρικά πλαστικά, αιχμηρή ουρά και πολλά ακόμα τα οποία μας έκαναν να ονειρευόμαστε κάτι το πρωτοποριακό – όπως για παράδειγμα το CB1000R που είχε παρουσιάσει η Honda πριν από περίπου 10 χρόνια.

Αντίθετα, το αποτέλεσμα είναι αναμενόμενο, δεν ξεφεύγει από τα τετριμμένα και ουσιαστικά είναι κάτι που έχουμε ξαναδεί σε υπάρχοντα μοντέλα από την Honda πως το CB500F και το NC750X. Θα θέλαμε κάτι το διαφορετικό για ένα μοντέλο τόσο εξαιρετικά δομημένο.

Σφήκα είναι και τσιμπάει

Το νέο Honda CB750 Hornet είναι μια μοτοσικλέτα που μπορεί να χαρίσει στον αναβάτη στιγμές οδηγικής απόλαυσης κάθε μέρα, όλη μέρα. Το μείγμα πλαισίου, αναρτήσεων, γεωμετρίας, κινητήρα, έχουν δημιουργήσει ένα ακραία διασκεδαστικό δίκυκλο το οποίο έχει επικεντρωθεί στο να «εξηγήσει» στον αναβάτη τι σημαίνει διασκέδαση και ευχαρίστηση, χωρίς απαιτήσεις, μα, ίσως και αλλά.

Καθαρή απόλαυση της οδήγησης, τρομερή οδηγική συμπεριφορά, ασφαλές περιβάλλον και κυρίως τεράστια ποσά αυτοπεποίθησης προς τον αναβάτη ο οποίος όταν βρεθεί στο δρόμο με το Hornet θα ξεχάσει τα πάντα, ακόμα και την συμβατική του εμφάνιση.

Όλα τα στοιχεία του Honda CB750 Hornet ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda CB750 Hornet
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, Uni-cam 270 μοίρες
Ισχύς: 91,8 PS / 9.500 rpm
Ροπή: 75 Nm / 7.250 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός PGM-FI, HSTC
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό με μονόδρομο συμπλέκτη
Πλαίσιο: Ατσάλινο τύπου διαμάντι
Αναρτήσεις: Showa πιρούνι 41 χιλ., monoshock πίσω
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5,4 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 15,2 L
Τροχοί: 17 ιντσών
Βάρος: 190 kg (γεμάτο)
Τιμή: 8.750 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Με φωνητικές εντολές το νέο Honda Forza 350 (+video)
Η Honda μειώνει τις τιμές στα παπιά της
Δοκιμή: Honda ST125 Dax