Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda CBR500R

Ελλάδα 3:49
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Honda CBR500R

NEWSMOTO

Οδηγούμε την Honda CBR500R και ανακαλύπτουμε τον απόλυτο entry-level συνδυασμό για να νιώσεις σαν άλλος Μαρκ Μάρκεθ.

Advertisement
Advertisement

Έχει γίνει κάτι σαν παράδοση πλέον σε κάθε αγώνα MotoGP να μαζευόμαστε οικογενειακώς να τον παρακολουθήσουμε. Όταν λέω οικογενειακώς, κυριολεκτώ καθώς μαζευόμαστε γυναίκες, παιδιά, ξαδέρφια, ανίψια και σκυλιά σχολιάζοντας και πανηγυρίζοντας για τους αγαπημένους μας αναβάτες – σωστό πανηγύρι!

Τα μεγαλύτερα ανίψια μου, πλέον έφηβοι, κάθε φορά που βλέπουμε αγώνα μπορώ να διακρίνω το συννεφάκι που δημιουργείται πάνω από το κεφάλι τους. Σε αυτό το συννεφάκι φαντάζονται τον εαυτό τους στη θέση των Μάρκεθ, Μπανάια ή Μαρτίν να στρίβουν στο όριο, να σέρνουν το γόνατο στην άσφαλτο και να προσπερνούν στα φρένα τους φίλους τους.

Για να έρθει όμως αυτή η στιγμή θα πρέπει με κάποιο τρόπο να ξεκινήσουν και να μυηθούν στην σπορ οδήγηση μιας supersport μοτοσικλέτας. Εδώ λοιπόν έρχεται να μπει στη ζωή μας η νέα Honda CBR500R. Από το 2013 που έκανε την εμφάνισή της η μικρή σπορ μοτοσικλέτα της Honda προσέλκυσε πολλούς φίλους της κατηγορίας που ήθελαν μια εύκολη entry-level επιλογή.

Advertisement
Advertisement

Οι περισσότεροι τα προηγούμενα χρόνια έβρισκαν πολύ… soft την CBR500R, ωστόσο πλέον κανείς δεν μπορεί να πει ότι αυτή η μοτοσικλέτα είναι soft. Για το 2024 η Honda έβαλε τα δυνατά της και ετοίμασε μια CBR500R που θα αγαπήσει η νέα γενιά αναβατών και σίγουρα θα ζηλέψουν πολλοί «έμπειροι» αναβάτες. Πώς το πέτυχε αυτό; Απλά αναβαθμίζοντας τα περιφερειακά, κάνοντας λίγο πιο επιθετική τη θέση οδήγησης και προσθέτοντας ένα πολύ όμορφο κουστούμι εμπνευσμένο από το αγωνιστικό τμήμα HRC.

Πρώτα το φαίνεσθαι

Η Honda αν και δεν το συνηθίζει, έριξε ιδιαίτερη βαρύτητα στην εικόνα της νέας CBR500R. Πως θα μπορούσε να κάνει αλλιώς άλλωστε αφού απευθύνεται σε ένα πολύ απαιτητικό νεανικό κοινό για το οποίο η εικόνα παίζει κυριαρχικό ρόλο.

Η νέα Honda CBR500R λοιπόν είναι μια σύγχρονη και πολύ εκλεπτυσμένη supersport μοτοσικλέτα που δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τις μεγαλύτερες και πολύ πιο ακριβές CBR600RR και CBR1000RR. Σε αυτό συμβάλει τα μέγιστα ο νέος χρωματισμός Grand Prix Red ο οποίος ακολουθεί τα βήματα των αγωνιστικών μοτοσικλετών του HRC στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Advertisement

Η μάσκα στο εμπρός μέρος είναι αιχμηρή και επιθετική και συμπληρώνεται ομοιόμορφα από μια φιμέ μικρή ζελατίνα. Τα πλευρικά φέρινγκ είναι πολύ ποιοτικά και μπορεί να διακρίνει κανείς τα αεροδυναμικά βοηθήματα που έχει προσθέσει η Honda, ενώ η ουρά είναι επιθετική, ιδιαίτερα με την προσθήκη του καλύμματος της σέλας του συνεπιβάτη.

Ο αναβάτης όταν βρεθεί στη σέλα της μοτοσικλέτας θα διακρίνει αμέσως την ψηφιακή οθόνη TFT 5 ιντσών η οποία διαθέτει σύστημα συνδεσιμότητας και επιλογή συστήματος πλοήγησης Στροφή/Στροφή. Ο χειρισμός γίνεται με πανεύκολο τρόπο από ένα χειριστήριο στο τιμόνι, ενώ υπάρχει και ένδειξη αλλαγής ταχύτητας όταν αυτό απαιτείται.

Advertisement

Συνολικά, η Honda CBR500R είναι πλέον μια οπτασία στα μάτια των νεαρών αναβατών που θέλουν να μπουν στον κόσμο των supersport μοτοσικλετών.

Κινητήρας-εγγύηση

Περνώντας στα τεχνικά στοιχεία της μοτοσικλέτας θα ξεκινήσουμε από κάτι πολύ γνώριμο, τον κινητήρα. Η Honda έχει επιλέξει το αειθαλές δικύλινδρο σε σειρά σύνολο των 471 κ.εκ. το οποίο αποδίδει 47 ίππους στις 8.600 σ.α.λ. και 43 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Τον ψεκασμό έχει αναλάβει σύγχρονο σύστημα PGM-FI της Honda και η μετάδοση γίνεται μέσω 6τάχυτου κιβωτίου και συμπλέκτη ολίσθησης, ενώ υπάρχει στον βασικό εξοπλισμό σύστημα Traction Control.

Βασικό στοιχείο του κινητήρα και στην περίπτωση του CBR500R είναι η γραμμική και ομαλή του λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών. Είναι πρόθυμος να ανεβάσει σβέλτα στροφές και να επιταχύνει τη μοτοσικλέτα ικανοποιητικά είτε από στάση, είτε εν κινήσει.

Advertisement

Εκείνο όμως που θα εκτιμήσει ιδιαίτερα ο νέος αναβάτης είναι η συνέπεια και φιλικότητά του όταν έρχεται η στιγμή να κινηθεί σβέλτα. Κάθε άνοιγμα του γκαζιού, κάθε κίνηση του δεξιού καρπού γίνεται με εξαιρετική αίσθηση που επιτρέπει στον αναβάτη να μάθει και να αισθανθεί εμπιστοσύνη για το τι συμβαίνει στον πίσω τροχό κάθε φορά που επιταχύνει. Την ίδια αυτοπεποίθηση δίνει και στο κάθε κλείσιμο του γκαζιού έχοντας ένα ευχάριστο ρολάρισμα στο «off-throttle» που σε κάνει να έχεις τον έλεγχο και στη διαδικασία φρεναρίσματος.

Όσο για την κατανάλωση, ο κινητήρας της Honda στη διάρκεια της δοκιμής έμεινε με άνεση στα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ακόμα και όταν το χέρι γινόταν βαρύ.

Ποιότητα στις αναρτήσεις και τα φρένα

Για το 2024 η Honda προχώρησε σε σημαντικές αναβαθμίσεις σε αναρτήσεις και φρένα στο CBR500R. Με το ισορροπημένο ατσάλινο πλαίσιο πλέον συνεργάζεται ένα ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP 41 χιλ. και ένα μονό αμορτισέρ επίσης Showa πίσω με ρύθμιση προφόρτισης.

Τα φρένα από την άλλη είναι επίσης αναβαθμισμένα της Nissin με δύο δίσκους 296 χιλ. εμπρός και 4πίστονες δαγκάνες και έναν δίσκο 240 χιλ. πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα. Φυσικά το σύστημα συνεργάζεται με ABS τελευταίας γενιάς με τους τροχούς να είναι 17 ιντσών αλουμινίου.

Εκείνο που ξεχωρίζει αμέσως στην οδηγική συμπεριφορά του Honda CBR500R είναι η αυξημένη ευελιξία στις αλλαγές κατεύθυνσης. Η μοτοσικλέτα είναι ανάλαφρη σε αίσθηση και δίνει την εντύπωση ότι μπορείς αστραπιαία να την «διατάξεις» να πάει εκεί που θέλεις.

Όταν έρθει η στιγμή της διασκέδασης σε κάποιο δρόμο με στροφές ή σε κάποια πίστα το μικρό CBR αναλαμβάνει να μυήσει τον αναβάτη στα μυστικά της σπορ οδήγησης. Ερχόμενος με όση φόρα αντέχεις από την ευθεία πιέζεις δυνατά τη μανέτα του εμπρός φρένου και η νιώθεις άμεσα το μπροστινό σύστημα να λειτουργεί αψεγάδιαστα προσφέροντας αίσθηση και στιβαρότητα.

Στο πρώτο κομμάτι της στροφής η μοτοσικλέτα έχει την τάση να κλείνει ακαριαία τη γραμμή της σας δίχρονο 250άρι μιας άλλης εποχής και τις πρώτες φορές σίγουρα θα αισθανθείς ότι πηγαίνεις πραγματικά πολύ αργά. Όσο οδηγείς την CBR500R τόσο περισσότερο την εμπιστεύεσαι και εκείνη ανταμείβει με υψηλές ταχύτητες μέσα στη στροφή, μεγάλες κλίσεις, καλή πληροφόρηση και ακρίβεια στις γραμμές που έχεις επιλέξει.

Η διασκέδαση λοιπόν είναι εξασφαλισμένη. Τι γίνεται όμως με την καθημερινότητα; Και σε αυτόν τον τομέα η Honda CBR500R παίρνει υψηλή βαθμολογία καθώς η άνετη θέση οδήγησης και η καλά δομημένη εργονομία προσφέρουν ξέγνοιαστα χιλιόμετρα σε κάθε διαδρομή. Άλλωστε το χαμηλό ύψος από το έδαφος και η αυξημένη ευελιξία το κάνουν πολύ φιλικό στην πόλη.

Το αγκάθι

Τέτοιες μοτοσικλέτες σε κάνουν να ψάχνεις σε βάθος για να ανακαλύψεις κάποιο ψεγάδι. Ίσως σε μια τέτοια μοτοσικλέτα να ταίριαζε ένας πιο πωρωτικός ήχος από την εξάτμιση, αλλά… να ‘χαμε να λέγαμε. Καταπληκτική entry-lever supersport.

Κατευθείαν στο στόχο

Η Honda με προσεκτικές κινήσεις και σοβαρή προσέγγιση κατάφερε να μετατρέψει την «αδιάφορη» 500άρα CBR της σε ένα από τα καλύτερα entry-lever supersport της αγοράς. Με σύμμαχο τις πολύ ποιοτικές αναρτήσεις, τα ισχυρά φρένα και την αναβαθμισμένη φιλοσοφία που επικεντρώνεται στη μύηση του αναβάτη, το νέο Honda CBR500R είναι μια ολοκληρωμένη σπορ μοτοσικλέτα με έναν άκρως φιλικό χαρακτήρα.

Όλα τα στοιχεία του Honda CBR500R ΕΔΩ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda CBR500R
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος
Κυβισμός: 471 cc
Ισχύς: 47 PS / 8.600 rpm
Ροπή: 43 Nm / 6.500 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός PGM-FI
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Φρένα: Nissin δίσκοι 296 χιλ. εμπρός και 240 χιλ πίσω με ABS
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 4,0 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 17,1 L
Τροχοί: 17 ιντσών αλουμινίου
Βάρος: 191 kg
Τιμή: 8.100 ευρώ