Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Peugeot Tweet 200

Ελλάδα 20:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Peugeot Tweet 200

NEWSMOTO

Δοκιμή: Peugeot Tweet 200

NEWSMOTO

Οδηγούμε το ολοκαίνουριο Peugeot Tweet 200 και μπλέκουμε την γαλλική φινέτσα με την πρακτικότητα.

Advertisement
Advertisement

Πριν από αρκετούς μήνες βρέθηκα στην Ισπανία για την παρουσίαση του νέου Peugeot XP400. Ανάμεσα στην πρωινή οδήγηση του scooter και την απογευματινή «θεωρητική» του παρουσίαση βρήκα την ευκαιρία να περιπλανηθώ στον χώρο και τελικά κατάφερα να χαθώ μέσα σε διαδρόμους και αίθουσες.

Ανοίγοντας μια τυχαία πόρτα μήπως τελικά βρω το σωστό δρόμο μπήκα σε μια αίθουσα με πολλές μοτοσικλέτες και scooter. Μία από αυτές ήταν μισοκαλυμμένη με κουκούλα και μόνο η εμπρός ζάντα ήταν εκτεθειμένη στο γυμνό μάτι. Η περιέργεια με έκανε τελικά να κινηθώ προς αυτό το δίκυκλο και να σηκώσω την κουκούλα αποκαλύπτοντας ένα scooter που μέχρι εκείνη τη στιγμή είχα δει μόνο σε εικόνες.

Advertisement
Advertisement

Αυτό το scooter ήταν το νέο Peugeot Tweet το οποίο συνάντησα για πρώτη φορά από κοντά. Η πρώτη σκέψη που έκανα ήταν «αυτό θα πουλήσει σαν ζεστό ψωμί στην Ευρώπη»…

Σαν τη μύγα μες το γάλα

Φτάσαμε λοιπόν στο Φθινόπωρο του 2023 και πλέον είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το πολυσυζητημένο scooter της Peugeot Motocycles. Η έκδοση που παραλάβαμε ήταν η Tweet 200 με τον μεγαλύτερο κινητήρα και το ABS στα φρένα, ωστόσο από το πρώτο δευτερόλεπτο αυτό που επικράτησε ήταν ο σχεδιασμός του scooter.

Από όποια πλευρά κι αν κοιτάξεις το νέο Tweet είναι αδύνατο να μην τη συνδέσεις με την παριζιάνικη φινέτσα και τις λεπτομέρειες που έρχονται από τον κόσμο του αυτοκινήτου. Στο εμπρός μέρος ο προβολέας έχει μια vintage αισθητική σε πολύγωνο σχήμα, ενώ στη μάσκα αυτό που ξεχωρίζει είναι τα DRL φώτα με τις χαρακτηριστικές τρεις «νυχιές» της Peugeot στα αυτοκίνητα.

Advertisement

Το ίδιο ξεχωριστή είναι και η ουρά με τα διαφανή τριγωνικά ενσωματωμένα φλας να είναι με διαφορά ότι πιο ιδιαίτερο έχουμε δει τα τελευταία χρόνια σε scooter. Την εκλεπτυσμένη αισθητική του Tweet συμπληρώνουν οι σπορ ζάντες με τη διχρωμία ασημί/μαύρου, ενώ συνολικά το φινίρισμα είναι υψηλού επιπέδου αναδεικνύοντας την πολυτέλεια που έχει φέρει η Peugeot Motocycles στη νέα γενιά scooters της.

Advertisement

Ο εξοπλισμός του νέου Tweet είναι σε πολύ καλό επίπεδο διαθέτοντας LED φώτα, σχάρα αποσκευών USB θύρα φόρτισης και μεγάλη ψηφιακή οθόνη πληροφοριών με χειρισμό από το τιμόνι. Το επίπεδο πάτωμα είναι στα πολύ μεγάλα συν του scooter, ενώ και ο αποθηκευτικός χώρος είναι ικανοποιητικός φιλοξενώντας ένα jet κράνος ή ένα μικρό full face κράνος.

Δώσε ροπή στον λαό

Ο κινητήρας του Peugeot Tweet 200 είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 170 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 12,2 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 12,5 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου CVT, ενώ την τροφοδοσία έχει αναλάβει σύγχρονος ηλεκτρονικός ψεκασμός.

Advertisement

Ίσως το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο του μηχανικού συνόλου είναι η ροπάτη λειτουργία στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού απολαμβάνεις δυνατές επιταχύνσεις χωρίς δισταγμούς και τρύπες στην απόδοση. Το ταχύμετρο ανεβαίνει γρήγορα μέχρι τα 70 χλμ./ώρα και συνεχίζει ικανοποιητικά μέχρι την τελική ταχύτητα που ξεπερνάει τα 100 χλμ./ώρα.

 

Ο ψεκασμός από την άλλη είναι άμεσος με εξαιρετική απόκριση στο γκάζι. Όσο για την κατανάλωση, στη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 3,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα κάτι που σημαίνει ότι με το σχετικά μικρό ρεζερβουάρ μπορείς να διανύσεις περίπου 160 χιλιόμετρα.

Άνεση, ασφάλεια, ευελιξία

Στα ήδη πολύ καλά στοιχεία του νέου Peugeot Tweet 200 έρχεται να προστεθεί και η σπιρτόζικη οδηγική συμπεριφορά. Το γαλλικό scooter είναι εξοπλισμένο με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και δύο αμορτισέρ πίσω με ρύθμιση προφόρτισης τα οποία συνεργάζονται με ατσάλινο πλαίσιο και τροχούς 16 ιντσών εμπρός και πίσω. Τα φρένα αποτελούνται από δίσκους 226 χιλ. εμπρός και πίσω με ABS.

Η ευελιξία είναι το σημείο που θα σταθεί ο αναβάτης όταν ξεκινήσει να κινείται με το νέο Tweet 200. Το scooter αλλάζει κατεύθυνση με τη σκέψη, είναι σταθερό και πολύ προβλέψιμο στις αντιδράσεις του. Τα μόλις 120 κιλά του βοηθούν στο να έχει ανάλαφρη αίσθηση, ενώ και το χαμηλό ύψος σέλας στα 790 χιλ. αυξάνουν την αυτοπεποίθηση του αναβάτη.

Στις στροφές το Peugeot είναι πρόθυμο να στρίψει σβέλτα με το εμπρός μέρος να έχει γρήγορη γεωμετρία και το πίσω να έχει την απαραίτητη πρόσφυση παραμένοντας βιδωμένο στην άσφαλτο. Στα δυνατά φρεναρίσματα το πιρούνι βυθίζεται αρκετά, ωστόσο θα ανταποκριθεί ακόμα και σε φρένα πανικού χωρίς να κουνηθεί ούτε χιλιοστό από τη θέση του. Ένα εύκολο, ευέλικτο και ασφαλές scooter για απροβλημάτιστη καθημερινή χρήση.

 

Το αγκάθι

Το Peugeot Tweet 200 είναι ένα εντελώς καινούριο scooter και θα λέγαμε ότι παρά το νεαρό της ηλικίας του είναι πολύ καλοφτιαγμένο. Στη συμπεριφορά στο δρόμο σίγουρα θα έδινα λίγα κλικ στην προφόρτιση για πιο ομαλό πέρασμα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ και ένα μεγαλύτερο ρεζερβουάρ θα ήταν ευπρόσδεκτο για να μπορείς να έχεις μεγαλύτερη αυτονομία.

La vie en Rose

Η Peugeot Motocycles έχει ξεκινήσει με επιθετικό τρόπο να μπαίνει ξανά στις αγορές της Ευρώπης έχοντας ως αιχμή του δόρατος την γαλλική φινέτσα, την πρακτικότητα και την ποιότητα κατασκευής. Το πρώτο δείγμα στις μικρές κατηγορίες είναι το νέο Tweet το οποίο στην έκδοση 200 αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση στις αστικές μετακινήσεις.

 

Κομψό και ιδιαίτερο σχεδιαστικά, με ροπάτο κινητήρα, εξαιρετική ευελιξία στο δρόμο και καλό επίπεδο εξοπλισμού, το καινούριο scooter της Peugeot εύκολα θα αγαπηθεί και ακόμα πιο εύκολα θα γίνει η ιδανική λύση στη ζούγκλα της πόλης

Όλα τα στοιχεία του Peugeot Tweet 200 ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Peugeot Tweet 200
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος
Κυβισμός: 170cc
Ισχύς: 12,2 PS / 7.500 rpm
Ροπή: 12,5 Nm / 6.000 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. ψεκασμός
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 3,3 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 5,5 L
Τροχοί: 16 ιντσών εμπρός και πίσω
Βάρος: 120 kg
Τιμή: 3.100 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό είναι το cargo scooter της Peugeot Motocycles
Πατάει γκάζι στην Ελλάδα η Peugeot Motocycles
Αυτή είναι η PM-01 της Peugeot Motocycles