Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Peugeot XP400 GT

Ελλάδα 4:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Peugeot XP400 GT

NEWSMOTO

Δοκιμή: Peugeot XP400 GT

NEWSMOTO

Οδηγούμε το νέο Peugeot XP400 GT και ανακαλύπτουμε το πρώτο dual purpose scooter.

Advertisement
Advertisement

Τη δεκαετία του 1980 έκαναν έντονα την εμφάνισή τους ένα είδος πολυχρηστικές μοτοσικλέτες που ονομάστηκαν dual purpose. Τα συγκεκριμένα μοντέλα είχαν τη δυνατότητα να καλύψουν τις ανάγκες καθημερινής μετακίνησης του αναβάτη, να κάνουν μικρά ταξίδια και επιπλέον να κινηθούν και σε χωμάτινο τερέν χάρη στις μεγάλες διαδρομές στις αναρτήσεις και τα ελαστικά διπλής χρήσης.

Για ευνόητους λόγους στην Ελλάδα η συγκεκριμένη κατηγορία αγαπήθηκε όσο καμία άλλη και ήταν πρώτη σε πωλήσεις ξεπερνώντας σε αρκετές περιπτώσεις ακόμα και τα παπιά. Αυτή η αγάπη του ελληνικού κοινού στις μοτοσικλέτες διπλής χρήσης δεν έχει σταματήσει να υφίσταται και συνεχίζεται δυναμικά στις μέρες μας με τις πωλήσεις των αντίστοιχων μοντέλων να κυριαρχούν.

Advertisement
Advertisement

Στο παιχνίδι των πολυτάλαντων δικύκλων πολλαπλών χρήσεων έχουν μπει τα τελευταία χρόνια και τα scooter. Οι μεγάλοι κατασκευαστές μάλιστα έχουν να επιδείξουν εξαιρετικά scooter διπλής χρήσης τα οποία πλέον ονομάζονται crossover και είναι έτοιμα να καλύψουν τις ανάγκες ακόμα και των πιο απαιτητικών αναβατών. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά δείγματα αυτής της ανερχόμενης κατηγορίας scooter είναι χωρίς αμφιβολία το premium Peugeot XP400 GT.

Φινετσάτο και περιπετειώδες

Το νέο Peugeot XP 400 GT σχεδιαστικά δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης ότι πρόκειται για scooter περιπέτειας. Οι ακτινικές ζάντες, τα ελαστικά διπλής χρήσης και οι ενισχυμένες αναρτήσεις είναι μερικά από τα στοιχεία που δηλώνουν τον χαρακτήρα του scooter. Μάλιστα η Peugeot Motocycles χαρακτηρίζει το XP 400 το SUV των 2 τροχών.

Advertisement

Κοιτάζοντας το γαλλικό scooter από κοντά είναι αδύνατο να μην χαθείς ανάμεσα στις αμέτρητες λεπτομέρειές του. Ξεκινάς από μπροστά και παρατηρείς το «adventure style» φτερό, τα επιθετικά φωτιστικά σώματα με την ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή των DRL, την σχεδόν κάθετη ρυθμιζόμενη ζελατίνα και τις έντονες γωνίες των πλευρικών πλαστικών.

Advertisement

Κινούμενοι προς τα πίσω τα πράγματα είναι ακόμα πιο ενδιαφέροντα με το οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ να κλέβει την παράσταση. Το πιο επιθετικό σημείο πάντως του scooter είναι το πίσω μέρος με τον τροχό να εξέχει πέρα από την ουρά και το φωτιστικό σώμα πίσω να είναι πιο εντυπωσιακό ακόμα από την εμπρός φωτεινή υπογραφή.

Κάθε σημείο του XP 400 αποπνέει ποιότητα, ανθεκτικότητα και κυρίως ιδιαιτερότητα, κάτι που σίγουρα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των αγοραστών. Η Peugeot λανσάρει το XP400 ως ένα premium scooter και μαντέψτε; Είναι κάτι παραπάνω από πολυτελές!

Μισή μοτοσικλέτα, μισό scooter

Advertisement

Το XP400 είναι εξοπλισμένο με τον μονοκύλινδρο κινητήρα Powermotion των 399 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 36,7 ίππους στις 8.150 σ.α.λ. και 38,1 Nm ροπής στις 5.400 σ.α.λ. Το σύνολο συνοδεύεται από σύστημα έλεγχου της πρόσφυσης (Traction Control), ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω CVT κιβωτίου ταχυτήτων.

Ο κινητήρας επιταχύνει μεστά, αλλά όχι εκρηκτικά το scooter, ενώ η μετάδοση μπορεί να χαρακτηριστεί απλά τέλεια. Το ταχύμετρο σκαρφαλώνει εύκολα μέχρι τα 120 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνάει τα 155 χλμ/ώρα. Το σύνολο είναι γραμμικό, ροπάτο και ισορροπημένο, πάντα συνοδευόμενο από έναν μπάσο ήχο και μια μετάδοση υπεράνω κριτική. Όσο για την κατανάλωση, αυτή είναι σε εξαιρετικό επίπεδο καθώς στη δοκιμή δεν ξεπέρασε τα 4,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Ώρα οδήγησης

Μεγάλο βάρος των μηχανικών της Peugeot έπεσε στην οδηγική συμπεριφορά του XP 400 κάτι που αποδεικνύουν και τα ποιοτικά περιφερειακά που επιλέχθηκαν. Το ατσάλινο ενισχυμένο πλαίσιο συνεργάζεται με ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός της Kayaba 41 χιλ. και μονό αμορτισέρ πίσω με ρύθμιση προφόρτισης και ιδιαίτερη στήριξη με τοξωτή βάση, ειδικής σχεδίασης από την Peugeot Motocycles.

 

 

Τα φρένα είναι πολύ ισχυρά με δύο δίσκους 295 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 260 χιλ. πίσω και σύστημα ABS, ενώ οι τροχοί είναι ακτινωτοί 17 ιντσών εμπρός και 15 ιντσών πίσω. Το βάρος του scooter είναι στα 231 κιλά και το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 13,5 λίτρα.

Ανεβαίνοντας στη σέλα του XP 400 GT αμέσως αισθάνεσαι άνετα καθώς όλα είναι οικεία. Η σέλα είναι πολύ άνετη και τα πόδια εύκολα πατάνε τόσο στην άσφαλτο όσο και στα μαρσπιέ. Το βάρος του scooter φαίνεται μόνο όταν είσαι σταματημένος γιατί όταν αρχίσεις να κινείσαι εξαφανίζονται όλα.

Το φαρδύ τιμόνι είναι σχετικά κοντά στο σώμα δημιουργώντας μια υπέροχη θέση οδήγησης, ενώ μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια μεγάλη οθόνη TFT 5 ιντσών έγχρωμη (με σύστημα συνδεσιμότητας και πλοήγηση Στροφή/Στροφή) με όμορφα γραφικά και ευδιάκριτες ενδείξεις. Επιπλέον, ο χειρισμός των συστημάτων της μοτοσικλέτας είναι εξαιρετικά εύκολος και προσιτός με μόλις δύο διακόπτες στο τιμόνι.

Το XP 400 GT δείχνει με το καλημέρα τα δόντια του έχοντας τρομερή σταθερότητα στην ευθεία και πολύ καλή κατευθυντικότητα στις ανοιχτές στροφές. Μόλις ο δρόμος γίνεται πιο στενός και οι στροφές πιο κλειστές, αρχίζει η διασκέδαση. Το XP 400 GT είναι ένα στιβαρό και σταθερό scooter με σχετικά αργή γεωμετρία, ωστόσο όταν συνηθίσεις τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται στην πρώτη φάση του στριψίματος (απαιτεί λίγη περισσότερη προσπάθεια), έχεις στα χέρια σου ένα scooter που μοιάζει περισσότερο με μοτοσικλέτα.

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, οι αναρτήσεις είναι κορυφαίες και δίνουν εξαιρετική πληροφόρηση και όταν βρεις ρυθμό μπορείς σε κάθε στροφή να σέρνεις το διπλό σταντ στην άσφαλτο. Παράλληλα, τα φρένα είναι ισχυρά με καλή προοδευτικότητα, με μοναδικό «αγκάθι» την απότομη απόκριση όταν η πίεση στις μανέτες γίνεται μεγαλύτερη. Σούπερ διασκεδαστικό, σούπερ ασφαλές και σούπερ ευχάριστο ακόμα και όταν ο ρυθμός φτάσει σε υψηλά επίπεδα.

Όταν σταματήσει η άσφαλτος και έρθει η στιγμή να κινηθείς εκτός δρόμου αντιλαμβάνεσαι ότι το XP 400 δεν είναι απλά ένα ακόμα GT scooter, αλλά είναι ένα scooter με πολλές αρετές. Εκτός από την καλή του συμπεριφορά στο χώμα και την σωστή πληροφόρηση, το Peugeot είναι πολύ στιβαρό και ανθεκτικό, αποδεικνύοντας ότι η ποιότητα κατασκευής του κάθε άλλο παρά τυχαία είναι.

Το αγκάθι

Εμφάνιση, πλαίσιο, εξοπλισμός, τεχνολογία, εργονομία, όλα είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο στο XP400 GT. Το μοναδικό ίσως θέμα που θα ήθελα να βελτιώσουν οι Γάλλοι είναι η αίσθηση στις μανέτες των φρένων. Ιδιαίτερα στην πρώτη επαφή λείπει η πληροφόρηση και δεν έχεις σαφή εικόνα της πίεσης που πρέπει να ασκήσεις για να ακινητοποιήσεις το scooter. Το σύστημα πέδησης έχει πολλή δύναμη, αλλά χάνει λίγο σε αίσθηση.

Κροκ Μεσιέ δίπλα στον Σηκουάνα

Το Peugeot XP400 GT είναι ίσως το πιο ολοκληρωμένο scooter που μπορεί να αγοράσει κανείς αυτήν τη στιγμή. Ποιοτικό, ανθεκτικό, πλούσιο σε τεχνολογία και με εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά το crossover scooter από το Μαντρέ της Γαλλίας κοιτάζει ψηλά, πολύ ψηλά. Είναι φτιαγμένο για μεγάλα πράγματα, είναι έτοιμο όχι μόνο να βάλει την γαλλική φίρμα ξανά στο «παιχνίδι», αλλά να την εκτοξεύσει στην κορυφή κοιτάζοντας στα μάτια τους premium ανταγωνιστές.

Όλα τα στοιχεία του Peugeot XP400 GT ΕΔΩ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Peugeot XP 400 GT
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος
Κυβισμός: 400cc
Ισχύς: 36,7 PS / 8.150 rpm
Ροπή: 38,1 Nm / 5.400 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός με TC
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Αναρτήσεις: ΚΥΒ ρυθμιζόμενες
Φρένα: Δίσκοι 295 χιλ. εμπρός με ακτινικές δαγκάνες και ABS
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 4,4 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 13,5 L
Τροχοί: Ακτινωτοί 17 ιντσών εμπρός, 15 ιντσών πίσω
Βάρος: 231 kg
Τιμή: 8.850 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: