Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: QJMotor SVT 650

Ελλάδα 5:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: QJMotor SVT 650

NEWSMOTO

Δοκιμή: QJMotor SVT 650

NEWSMOTO

Οδηγούμε το QJMotor SVT 650 και συναντάμε ξανά έναν φίλο από τα παλιά.

Advertisement
Advertisement

Πριν από σχεδόν 20 χρόνια ο κόσμος της μοτοσικλέτας είχε ως κορωνίδα στις περισσότερες κατηγορίες μεγάλων μοτοσικλετών τον δικύλινδρο κινητήρα σε διάταξη V2. Τα περίφημα Honda Transalp και Suzuki V-Strom είχαν κυριολεκτικά διαλύσει τον ανταγωνισμό στην κατηγορία τους, ενώ ακόμα και σε άλλες κατηγορίες ο V2 κινητήρας δεν είχε αντίπαλο.

Τα χρόνια πέρασαν όμως και αυτή η διάταξη έχει σχεδόν εξαλειφθεί. Πλέον η mainstream κατάσταση είναι δικύλινδρος κινητήρας σε σειρά ο οποίος προσφέρει σχεδόν τα ίδια χαρακτηριστικά με τον V2 (χάρη στον στρόφαλο 270 μοιρών) με πολύ πιο απλοϊκό και οικονομικό τρόπο συντήρησης.

Στην αγορά πλέον έχουν μείνει λίγα V2 μοντέλα τα οποία έχουν «ξεμείνει» από το παρελθόν, ωστόσο κάποιοι κατασκευαστές τόλμησαν και δημιούργησαν από την αρχή καινούριες μοτοσικλέτες με αυτή τη διάταξη. Ένα από αυτά είναι το QJMotor SVT 650 το οποίο με φρέσκια προσέγγιση και ματιά βάζει ξανά στο παιχνίδι των μεσαίων adventure μοτοσικλετών τον πολυαγαπημένο V2 κινητήρα.

She’s got the looks

Advertisement
Advertisement

Ο κινεζικός κολοσσός QJMotor δεν έχει κάνει απλά βήματα προόδου σε όλους τους τομείς όσον αφορά τις νέες μοτοσικλέτες, αλλά κυριολεκτικά κινείται με αλματώδης ρυθμούς. Καλύτερη απόδειξη δε θα μπορούσε να υπάρχει από το SVT 650. Κοιτάζοντας για πρώτη φορά τη μοτοσικλέτα σίγουρα αναρωτιέται ποιος Ευρωπαίος έχει βάλει το χεράκι του στον σχεδιασμό της μοτοσικλέτας.

Η SVT 650 κερδίζει το παιχνίδι το εντυπώσεων με το καλημέρα γιατί πολύ απλά δε θυμίζει καμία μοτοσικλέτα της κατηγορία όπως τις έχουμε συνηθίσει. Επιπλέον, έχουν επιλεγεί από την QJMotor και έντονοι χρωματικοί συνδυασμοί που το κάνουν να ξεχωρίζει και να «αναγκάζει» τον παρατηρητή να γυρίσει το βλέμμα πάνω της.

Το εμπρός μέρος είναι σίγουρα το πιο δυνατό σημείο της μοτοσικλέτας με τον σχεδιασμό της μάσκας να είναι πολύ ιδιαίτερος. Οι δυο προβολείς είναι τοποθετημένοι κάθετα και συμπληρώνονται δεξιά και αριστερά από DRL λωρίδες που δημιουργούν μια ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή. Τα πλευρικά πλαστικά είναι χωρισμένα σε δύο τμήματα, με το πρώτο να κατεβαίνει από τη μάσκα προς τα κάτω και να καλύπτει το πλαϊνό του ψυγείο, ενώ το δεύτερο τμήμα αγκαλιάζει όμορφα το ρεζερβουάρ.

Advertisement

Όπου κι αν κοιτάξεις την SVT 650 θα συναντήσεις κάτι ενδιαφέρον, κάτι που της δίνει πόντους στη μάχη της εμφάνισης. Όσο για την ποιότητα κατασκευής, αυτή είναι ευχάριστα σε καλό επίπεδο, καθώς η μοτοσικλέτα δοκιμής, παρότι ταλαιπωρημένη από τα «δημοσιογραφικά» χιλιόμετρα δεν παρουσίαζε κανένα τρίξιμο και τα πλαστικά ήταν στιβαρά συναρμολογημένα.

Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια μεγάλη TFT οθόνη 7 ιντσών με πολλές πληροφορίες και σύστημα συνδεσιμότητας. Ο έλεγχος γίνεται από δύο διακόπτες στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, ενώ στον βασικό εξοπλισμό της μοτοσικλέτας συναντάμε επίσης θερμαινόμενη σέλα και grip. Το τιμόνι είναι φαρδύ και η σέλα πολύ άνετη δημιουργώντας μια άνετη θέση οδήγησης, ενώ τα μαρσπιέ είναι ψηλά και μπροστά τοποθετημένα. Δίπλα στην κλειδαριά υπάρχει θύρα USB, η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη και οι προστατευτικές χούφτες είναι επίσης στον στάνταρ εξοπλισμό.

Ο V2 που αγαπήσαμε

Advertisement

Ανάμεσα στο πλαίσιο χωροδικτύωμα της QJMotor SVT 650 συναντάμε έναν V2 κινητήρα 645 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 76,2 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 65 Nm ροπής στις 8.000 σ.α.λ. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ενός πολύ προσεγμένου ψεκασμού ο οποίος φροντίζει για την αυξημένη γραμμικότητα και την οικονομία στο καύσιμο. Η μετάδοση από την άλλη γίνεται μέσω 6τάχυτου κιβωτίου και συμπλέκτη ολίσθησης για ομαλή λειτουργία στα απότομα φρεναρίσματα.

Το πρώτο πράγμα που θα σε κάνει να χαμογελάσεις στον κινητήρα της SVT 650 είναι ο ήχος του V2. Το χαρακτηριστικό γουργούρισμα και η μπάσα μελωδία είναι κάτι που στους παλιούς θα ξυπνήσει αναμνήσεις και στους νέους θα μάθει κάτι από το παρελθόν. Η απόδοση του κινητήρα χαρακτηρίζεται από τη γραμμικότητα και την έντονη ροπάτη λειτουργία στις μεσαίες και χαμηλές στροφές.

Η σύνδεση του γκαζιού με τον κινητήρα στις επιταχύνσεις είναι εξαιρετική και απλά απολαμβάνεις ομαλότητα και πολιτισμένη λειτουργία. Η δύναμη είναι αρκετή να ανεβάσει την αδρεναλίνη και να ανεβάσει το ταχύμετρο σε ταχύτητες πάνω από τα 170 χλμ./ώρα, ενώ μπορείς με χαρακτηριστική ευκολία να ταξιδέψεις με 130+ χλμ./ώρα για ώρες. Το V2 μοτέρ της QJMotor θα σε διασκεδάσει, θα σε ξεκουράσει (κανένα ίχνος κραδασμών) και σίγουρα δε θα σε προβληματίσει σε καθημερινή χρήση.

Advertisement

Όσο για την κατανάλωση, αυτή στη διάρκεια της δοκιμής έμεινε στα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με ρεζερβουάρ 20 λίτρων.

Ελβετικός σουγιάς στο δρόμο

Ένα από τα στοιχεία που κατάφερε να πετύχει η QJMotor στη νέα SVT 650 είναι ο πολυτάλαντος οδηγικός χαρακτήρας. Για να το πετύχει αυτό βέβαια επέλεξε ποιοτικά περιφερειακά και ένα σωστά σχεδιασμός πλαίσιο για να γίνει η δουλειά. Το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα λοιπόν συνοδεύει ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. εμπρός με διαδρομή 145 χιλ. και ένα μονό αμορτισέρ πίσω τα οποία δίνουν μια πολύ καλή ισορροπία στη μοτοσικλέτα.

Τα φρένα είναι ακόμα ένα δυνατό σημείο της SVT 650 καθώς αποτελούνται από δύο δίσκους 320 χιλ. εμπρός με δαγκάνες της Brembo και έναν δίσκο 260 χιλ. πίσω με σύστημα ABS της Bosch. Οι τροχοί είναι χυτοί από κράμα αλουμινίου 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω με τα πολύ καλά ελαστικά της Maxxis ως πρώτη επιλογή τοποθέτησης.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα που διανύσεις με την SVT 650 αντιλαμβάνεσαι κάτι που μόνο οι ποιοτικές ιαπωνικές μοτοσικλέτες έχουν πετύχει. Η μοτοσικλέτα σε κάνει άμεσα να αισθανθείς οικεία, σου δίνει την εντύπωση ότι τη γνωρίζεις χρόνια και αυτό σου δημιουργεί μια αίσθηση εμπιστοσύνης.

Αυτή η εμπιστοσύνη ενισχύεται όταν περάσουν τα χιλιόμετρα καθώς στη σκληρή πραγματικότητα της πόλης η SVT 650 αποδεικνύεται ατρόμητη. Δυνατά φρένα, καλή ορατότητα χάρη στη θέση οδήγησης, προοδευτική λειτουργία από τις αναρτήσεις και ένας φιλικός κινητήρας είναι τα συστατικά που σε βάζουν σε θέση ισχύος απολαμβάνοντας τελικά κάθε μετακίνησή σου με ασφάλεια και άνεση.

Βγαίνοντας παραέξω, σε κάποιο επαρχιακό δρόμο, η QJMotor βγάζει τον σπορ χαρακτήρα της. Χωρίς να το επιδιώξεις ιδιαίτερα, η SVT 650 αρχίζει και στρίβει με αυτοπεποίθηση στις καμπές, γρήγορες και αργές, προσφέροντας καλά επίπεδα πρόσφυσης και αρκετά καλή πληροφόρηση. Η ρύθμιση των αναρτήσεων κρατάει μια ισορροπία μεταξύ προοδευτικότητας και ευελιξίας κάνοντας τον αναβάτη να θέλει να πιέσει περισσότερο στην επόμενη στροφή.

Οι κλίσεις τελικά είναι μεγάλες, η ταχύτητα μέσα στη στροφή επίσης μεγάλη και η διασκέδαση έχει ξεκινήσει για τα καλά. Τα περιθώρια είναι αρκετά μεγάλα, αρκεί ο αναβάτης να παραμείνει χαλαρός και ήρεμος στις κινήσεις του και να μην «στραμπουλήξει» τη μοτοσικλέτα στα φρένα. Στον αυτοκινητόδρομο η SVT 650 είναι στιβαρή και ταξιδεύει με άνεση παρέχοντας καλή προστασία στον αναβάτη, χωρίς καθόλου ενοχλήσεις από κραδασμούς.

Το αγκάθι

Η μοτοσικλέτα της QJMotor είναι μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς μέχρι στιγμής. Τα ψεγάδια της είναι ελάχιστα και ένα από αυτά είναι αυξημένη ακρίβεια του ψεκασμού όταν κλείνεις το γκάζι. Στις μεσαίες στροφές, όταν κλείνεις το γκάζι η μετάβαση γίνεται γρήγορα με αποτέλεσμα να νιώθεις το φρένο του κινητήρα περισσότερο από ότι θα ήθελες. Με λίγο πιο ομαλή χρήση της γκαζιέρας πάντως το φαινόμενο μειώνεται δραστικά και από ένα σημείο και έπειτα ούτε που το καταλαβαίνεις.

Fasten your seatbelts

Προσδεθείτε καλά διότι οι Κινέζοι είναι εδώ. Η QJMotor έχοντας την εμπειρία και τους πόρους να κατασκευάσει μια «ευρωπαϊκού» επιπέδου μοτοσικλέτα το έκανε με εμφατικό τρόπο. Τόσο στον τομέα του σχεδιασμού, όσο και στο οδηγικό κομμάτι η SVT 650 παίρνει πολύ υψηλό βαθμό κάνοντας αισθητή την παρουσία της σε μα κατηγορία με πολύ ισχυρό ανταγωνισμό.

Δεν είναι «μια ακόμα μοτοσικλέτα» στην κατηγορία. Είναι μια σωστά μελετημένη, ταλαντούχα μοτοσικλέτα με πάρα πολλά ξεχωριστά χαρακτηριστικά που τη βάζουν σε θέση ισχύος. Δε θα μας έκανε καμία εντύπωση αν αυτή η μοτοσικλέτα κόστιζε κοντά στις 10.000 ευρώ με όλα αυτά που προσφέρει, αλλά με μόλις 6.595 ευρώ μπορείς να αγοράσεις κάτι που ξεχωρίζει.

Όλα τα στοιχεία της QJMotor SVT 650 ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – QJMotor SVT 650
Κινητήρας: Δικύλινδρος V2, 4βάλβιδος, DOHC
Κυβισμός: 645cc
Ισχύς:76,2 PS / 9.000 rpm
Ροπή: 65 Nm / 8.000 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Κιβώτιο: Μηχανικό 6τάχυτο
Πλαίσιο: Ατσάλινο χωροδικτύωμα
Φρένα: Δύο δίσκοι 320 χιλ. Brembo με ABS
Αναρτήσεις: Ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. και ρυθμιζόμενο αμορτισέρ
Ρεζερβουάρ:20 L
Κατανάλωση (δοκιμής): 5,5 λτ/100χλμ.
Τροχοί: Χυτοί αλουμινένιοι 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω
Βάρος: 234 kg
Τιμή: 6.595 ευρώ