Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Suzuki V-Strom 1050DE

Ελλάδα 8:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Suzuki V-Strom 1050DE

NEWSMOTO

Δοκιμή: Suzuki V-Strom 1050DE

NEWSMOTO

Οδηγούμε τη νέα Suzuki V-Strom 1050DE και ανακαλύπτουμε την έννοια της φιλικότητας στη μεγάλη adventure μοτοσικλέτα.

Advertisement
Advertisement

Η απόφαση της Suzuki να διοργανώσει την πρώτη παγκόσμια παρουσίαση της καινούριας V-Strom 1050DE στην Ελλάδα από μόνη της δείχνει το πόσο σημαντική είναι η μοτοσικλέτα για τις χώρες της Νότιας Ευρώπης.

Με όνομα βαρύ, με ιστορία πάνω από 20 χρόνια και πωλήσεις που πολύ θα ήθελαν να ξαναδούν στο άμεσο μέλλον οι άνθρωποι της Suzuki, η V-Strom 1050DE μπαίνει στο παιχνίδι των μεγάλων adventure μοτοσικλετών με περισσότερους κρυμμένους άσσους στο μανίκι της από ότι θα περίμενε κανείς.

Εκ των πραγμάτων η μεγάλη V-Strom 1050DE δεν έχει στόχο να τα βάλει με τις ευρωπαϊκές adventure των πολλών ίππων, των 20+ χιλιάδων ευρώ και των extreme τεχνολογιών.

Advertisement
Advertisement

Η Suzuki, όπως και οι υπόλοιποι κατασκευαστές από την Ιαπωνία, έχει αποφασίσει να επιμείνει σε πιο… γήινη πρόταση στην κατηγορία θέλοντας αφενός να κρατήσει τις τιμές προσιτές και αφετέρου ο αναβάτης που θα την οδηγήσει να την ευχαριστηθεί σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητάς του.

Ψηλόλιγνη καλλονή

Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα παρατηρήσει ο αναβάτης της νέας V-Strom 1050DE είναι η στενή σιλουέτα της. Χάρη στην παραδοσιακή – και σχεδόν ξεχασμένη πλέον – διάταξη V2 του κινητήρα η μοτοσικλέτα είναι εξαιρετικά στενή στο κεντρικό της σημείο. Άμεσο όφελος είναι η εκπληκτική θέση οδήγησης η οποία είναι άνετη, κρατάει τα πόδια σε αρκετά κλειστή γωνία από τη μία άκρη στην άλλη και επιτρέπει στο ρεζερβουάρ να είναι επίσης στενό και όχι ογκώδες όπως συνηθίζουμε σε αυτή την κατηγορία.

Advertisement

Σχεδιαστικά η μοτοσικλέτα μπορεί να μην έχει σημαντικές αλλαγές τα τελευταία 3 χρόνια, ωστόσο εξακολουθεί να εκπέμπει κύρος και σοβαρότητα. Ο ιδιαίτερος κίτρινος χρωματισμός (Champion Yellow) είναι εκείνος που δίνει πολλούς πόντους στην εμφάνιση της μοτοσικλέτας και την κάνει πιο ελκυστική και σπορτίφ.

Advertisement

Ανεβαίνοντας στην άνετη σέλα της μοτοσικλέτας δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις το μεγάλο της ύψος. Η V-Strom 1050DE είναι ψηλή μοτοσικλέτα και τα 880 χιλ. της απόστασης από το έδαφος δημιουργούν ένα ζήτημα ιδιαίτερα για τους πιο κοντούς αναβάτες. Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια πολύ ευδιάκριτη TFT οθόνη 5 ιντσών η οποία παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον αναβάτη.

Ο έλεγχός της γίνεται από την αριστερή πλευρά του τιμονιού με πραγματικά πολύ απλό τρόπο, ίσως τον πιο απλό και εύχρηστο τρόπο από κάθε άλλη σύγχρονη μοτοσικλέτα. Συνολικά, η μοτοσικλέτα έχει πολύ καλή ποιότητα κατασκευής αντάξιας του ονόματος Suzuki, ακολουθώντας μια σύγχρονη προσέγγιση στα υλικά και τον σχεδιασμό.

Γνώριμος V2 κινητήρας

Advertisement

Η Suzuki συνεχίζει να ακολουθεί μια δοκιμασμένη συνταγή στον τομέα του κινητήρα. Ο δικύλινδρος σε διάταξη V90 κινητήρας των 1.037 κ.εκ. δεν έχει ιδιαίτερες αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση της μοτοσικλέτας αποδίδοντας 107 ίππους και 100 Nm ροπής.

Οι αλλαγές ξεκινούν από τον μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης που έχει τοποθετηθεί και συνεχίζονται με το εξαιρετικό quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων. Σημαντική δουλειά έχει γίνει στα ηλεκτρονικά με την Suzuki να έχει μεταφέρει την σουίτα SIRS και στο μεγάλο V-Strom της.

Εκεί συναντάμε τέσσερα προγράμματα οδήγησης Α, Β, C και G, σύστημα εύκολης εκκίνησης, σύστημα Ride-By-Wire με IMU μονάδα, σύστημα υποβοήθησης στις χαμηλές στροφές, σύστημα υποβοήθησης απότομης κατηφόρας και Cruise Control.

Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα προσθήκη στα ηλεκτρονικά είναι η επιλογή G, δηλαδή Gravel. Σε αυτήν την περίπτωση η μοτοσικλέτα προσαρμόζει τα συστήματά της για εκτός δρόμου οδήγησης, ενώ το ABS Στροφής απενεργοποιείται στον πίσω τροχό για καλύτερο έλεγχο.

Το μηχανικό σύνολο της Suzuki μπορεί πολύ να το θεωρούν «παλιάς κοπής», ωστόσο στην πράξη είναι αυτό που θα λέγαμε ιδανικό. Η γνώριμη ροπάτη λειτουργία στις μεσαίες στροφές, το γεμάτο τράβηγμα από χαμηλά και η ικανοποιητική διάρκεια ψηλά το μετατρέπουν σε έναν άψογο σύντροφο σε οτιδήποτε θελήσεις να κάνεις.

Στην επιλογή Mode A η απόκριση είναι άμεση και σου θυμίζει ότι το σύνολο μπορεί να σε ευχαριστήσει και σε σπορ συνθήκες οδήγησης, ενώ επιλέγοντας την πιο ήπια σε απόκριση επιλογή Mode B θα απολαύσεις ομαλές υψηλές ταχύτητες στο ταξίδι. Ο V2 είναι εδώ, εξακολουθεί να ζει και να προσφέρει συγκινήσεις. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και οι δικύλινδροι σε σειρά κινητήρες ρυθμίζονται πλέον με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζουν σε λειτουργία με τους V2.

Όσο για την κατανάλωση, στη διάρκεια της δοκιμής το V-Strom 1050DE έμεινε στα 7,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες οδήγησης.

Βράχος σε άσφαλτο και χώμα

Η Suzuki V-Strom 1050DE δεν ακολουθεί μοναχικό δρόμο μόνο στον τομέα του κινητήρα, αλλά τραβάει το δικό της δρόμο και στον τομέα του πλαισίου. Η Suzuki επιμένει στο αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο το οποίο φυσικά έχει ρυθμίσει με έτσι ώστε να ταιριάζει στις ανάγκες της μοτοσικλέτας.

Δύο είναι τα στοιχεία που παρατηρεί αμέσως κανείς από το πλαίσιο. Είναι απίστευτα στιβαρό και ίσως λίγο πιο άκαμπτο από ότι έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια στην κατηγορία. Κάπου εδώ όμως έρχονται οι πολύ ποιοτικές αναρτήσεις της KYB να βάλουν πλάτη και να ενώσουν τα κομμάτια του παζλ.

Στο εμπρός μέρος συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι πλήρως ρυθμιζόμενο 43 χιλ. και πίσω ένα επίσης ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ. Οι τροχοί είναι ακτινωτοί 21 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω, ενώ τα φρένα είναι της Tokico με δύο δίσκους 310 χιλ. εμπρός και 4πίστονες δαγκάνες και έναν δίσκο πίσω 260 χιλ. με ABS Στροφής.

Μπορεί η V-Strom 1050DE όταν είναι σταματημένη να φαίνεται ψηλή και βαριά (252 κιλά), ωστόσο όταν αρχίσεις να κινείσαι έχεις να κάνεις με μια απόλυτα φιλική και εύκολη μοτοσικλέτα. Η ποιότητα των αναρτήσεων σε συνδυασμό με το κορυφαίο από κάθε άποψη πλαίσιο δημιουργούν μια ποιότητα κύλισης που δεν συναντάς εύκολα, ιδιαίτερα σε μια off-road μοτοσικλέτα.

Στην πόλη δεν σε προβληματίζει τίποτα καθώς η στενή σιλουέτα της μοτοσικλέτας και το ψηλό τιμόνι σε κάνει να περνάς εύκολα ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Από την άλλη, όταν ο δρόμος ανοίξει και βρεθείς σε αυτοκινητόδρομο η V-Strom 1050DE είναι ένας βράχος που θα καταπιεί τα χιλιόμετρα σαν στραγάλια.

Το πλαίσιο δίνει τα διαπιστευτήριά του και όταν ο δρόμος γεμίσει με στροφές. Το πλεονέκτημα της μοτοσικλέτας είναι ότι είτε η άσφαλτος είναι φρέσκια και κατάμαυρη, είτε είναι στα όρια του κατσικόδρομου, η V-Strom 1050DE συμπεριφέρεται εξαιρετικά, στρίβει με αυτοπεποίθηση και προσφέρει πρόσφυση επιπέδου supersport. Αν δεν την «στραμπουλίξεις» με άτσαλα φρένα και άγαρμπες κινήσεις στο τιμόνι θα στρίψει απολαυστικά, γρήγορα και κυρίως διασκεδαστικά.

Η πιο ευχάριστη έκπληξη ωστόσο έρχεται όταν πατήσεις τους τροχούς στο χώμα. Η μεγάλη Suzuki είναι πολύ καλά ισορροπημένη και χάρη στην πολύ καλή θέση οδήγησης νιώθεις – και έχεις – τον απόλυτο έλεγχο στις χωμάτινες διαδρομές. Το βάρος θα σε αποτρέψει από το να κάνεις πιο extreme πράγματα, αλλά στις περισσότερες δοκιμασίες θα βγεις αλώβητος και μάλιστα θα το ευχαριστηθείς.

Το αγκάθι

Χωρίς αμφιβολία το μοναδικό πράγμα που θα φανεί περίεργο στον αναβάτη στη νέα Suzuki V-Strom 1050DE είναι το ύψος της. Σε ζορίζει να ανέβεις και να κατέβεις από τη μοτοσικλέτα, σε ζορίζει σε απότομες ανηφορικές εκκινήσεις ή μανούβρες και γενικά είναι ένας παράγοντας που σου προκαλεί άγχος.

Το ύψος έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με τη γενικότερη φιλοσοφία της μοτοσικλέτας που γέρνει προς την άνεση και την αυξημένη χρηστικότητα. Ένα κιτ χαμηλώματος σέλας σίγουρα θα έκανε την κατάσταση καλύτερα σε ένα μοντέλο που ξεχειλίζει από ευκολία. Αν πάλι το ύψος δεν σας το επιτρέπει, υπάρχει και η βασική έκδοση V-Strom 1050.

Επικαιροποίηση

Αν έπρεπε με μια λέξη να περιγράψουμε την Suzuki V-Strom 1050DE αυτή θα ήταν η λέξη λογική. Πρόκειται για μια γήινη, προσιτή και φιλική μεγάλη μοτοσικλέτα περιπέτειας κατασκευασμένη για τη συνολική απόδοση και όχι για να ξεχωρίζει κάπου. Όλα τα εξαρτήματα πάνω στη μοτοσικλέτα είναι προσεκτικά επιλεγμένα προκειμένου το σύνολο να είναι ισορροπημένο και πολυτάλαντο με βασικό στόχο να κάνει τη ζωή του αναβάτη εύκολη.

Μπορεί να έχουν περάσει 22 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση της θρυλικής V-Strom, ωστόσο η μοτοσικλέτα εξακολουθεί να είναι επίκαιρη διατηρώντας τον χαρακτήρα που την εκτόξευσε στην κορυφή. Στο ερώτημα λοιπόν αν η V-Strom αντέχει απέναντι στον σύγχρονο σκληρό ανταγωνισμό, η απάντηση είναι αντέχει! Βαστάει γερά!

Όλα τα στοιχεία της Suzuki V-Strom 1050DE ΕΔΩ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Suzuki V-Strom 1050DE
Κινητήρας: Δικύλινδρος V90, υγρόψυκτος, DOHC
Κυβισμός: 1.037 cc
Ισχύς: 107 PS / 8.500 rpm
Ροπή: 78 Nm / 6.000 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός με Ride-By-Wire
Κιβώτιο: 6ταχυτο με quickshifter
Πλαίσιο: Αλουμινένιο περιμετρικό
Αναρτήσεις: ΚΥΒ ρυθμιζόμενες
Φρένα: Tokico δίσκοι 310 χιλ. εμπρός με ΑBS
Ρεζερβουάρ: 20 L
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,1 λτ/100χλμ.
Τροχοί: 21 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω
Βάρος: 252 kg (γεμάτο)
Τιμή: 16.295 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην Ελλάδα οι πρώτες V-Strom 800. Που θα τις δείτε από κοντά;
Νέα χρώματα για το απόλυτο best seller της Suzuki το 2024 (+video)
Με μοτοσικλέτες της Suzuki το All Road Training-Riding Academy