Δοκιμή: Yamaha MT-09 SP
NEWSMOTOΟδηγούμε την εκρηκτική Yamaha MT-09 SP και καταλήγουμε στο… ότι λάμπει τελικά είναι χρυσός!
Ξεπερνώντας πλέον τα 40 χρόνια ζωής αρχίζεις και αναλογίζεσαι συχνά-πυκνά ποια είναι τελικά εκείνα τα λίγα πράγματα που σε κάνουν ακόμα να χαμογελάς. Η αλήθεια είναι ότι όσο μεγαλώνεις, τόσο λιγοστεύουν αυτά τα μικρά ή μεγάλα πράγματα, ωστόσο εκείνα που απομένουν γίνονται πολύ ισχυρά – τόσο ισχυρά ώστε να σε κάνουν να ξεχνάς ότι συμβαίνει τριγύρω σου.
WHAT CAR
Φαντάζομαι ότι θα καταλάβατε πως ένα από αυτά είναι η στιγμή που περιστρέφεις το δεξί καρπό σου στο grip του fat-bar τιμονιού της Yamaha MT-09 SP και σε αναγκάζουν με έναν μαγικό τρόπο να αδειάσεις μονομιάς το μυαλό σου και να επικεντρωθείς εκεί.
Όχι, δεν είναι (μόνο) οι 119 ίπποι του τρικύλινδρου κινητήρα που θα σε ταξιδέψουν, είναι όλο το πακέτο που προσφέρει αυτή η μοτοσικλέτα. Η μοναδική σκέψη που επιτρέπεται να κάνεις είναι να φανταστείς την εικόνα που ο εμπνευστής αυτού του μοντέλου κάπου στην Ιαπωνία κάθεται στην άκρη του εργαστηρίου του και πίνει ένα ποτήρι σάκε στην υγειά σου!
Περίεργη έλξη
Η περίεργη έλξη που προκαλεί η Yamaha MT-09 SP ξεκινάει από την πρώτη στιγμή που την κοιτάξεις. Η μοτοσικλέτα, για κάποιο λόγο που δύσκολα μπορείς να εξηγήσεις σε τραβάει να την κοιτάξεις, να την περιεργαστείς. Η αλήθεια είναι ότι με εξαίρεση την διαστημική μάρκα με τον μονό προβολέα, η Yamaha δεν έχει κάνει κάποια αλλαγή στο διάσημο MT της, ωστόσο εκείνο βρίσκει τον τρόπο να σε κάνει να το κοιτάζεις, ακόμα και αν δεν επικεντρώνεσαι σε κάτι συγκεκριμένο.
Σίγουρα στην έκδοση SP δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις το χρυσό αμορτισέρ της Ohlins πίσω, το «βουρτσαρισμένο» ψαλίδι και τον ιδιαίτερο χρωματισμό με ασημί, μπλε και μαύρες πινελιές εμπνευσμένο από την R1M. Παρόλα αυτά, η Yamaha συνέχισε να επενδύσει την μινιμαλιστική προσέγγιση η οποία με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έχει πετύχει το στόχος της – και αυτός είναι να μαγνητίζει το βλέμμα του περαστικού.
Δεν είναι βόας, δεν είναι κροταλίας, είναι ο CP3
Η καρδιά και σίγουρα το πιο δυνατό σημείο της μοτοσικλέτας παραμένει και στην έκδοση SP ο κινητήρας. Το τρικύλινδρο σύνολο CP3 έχει ανέβει στα 889 κ.εκ. και αποδίδει 119 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. με τη ροπή να φτάνει τα 93 Nm στις 7.000 σ.α.λ. Το νέο σύστημα ηλεκτρονικών με μονάδα IMU 6 αξόνων προέρχεται από την απλή έκδοση και ελέγχει την τροφοδοσία και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα οδήγησης.
Η MT-09 SP διαθέτει ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με ευαισθησία κλίσης, σύστημα ελέγχου της σούζας και σύστημα ελέγχου ολίσθησης, ενώ στα φρένα συναντάμε ρυθμιζόμενο ABS Στροφής. Στην περίπτωση του SP έχει προστεθεί και σύστημα Cruise Control, ενώ ο έλεγχος όλων των συστημάτων γίνεται μέσω διακοπτών στο τιμόνι και μιας οθόνης TFT 3,5 ιντσών. Εύκολα και ξεκάθαρα!
Το σύνολο είναι ένα ποίημα. Κουμπώνεις την πρώτη σχέση στο 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων (με quickshifter) και ξεκινάς έχοντας από τα πρώτα μέτρα αντιληφθεί την υπέροχη ροπή και τον απόλυτο έλεγχο που έχεις στον δεξί καρπό. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις άμεσα ότι αυτό που έχεις ως σκέψη στο μυαλό υλοποιείται άμεσα χάρη στην απίθανη σύνδεση μυαλού/γκαζιού. Η Yamaha έχει δημιουργήσει 4 επιλογές οδήγησης με την #1 να είναι η πιο «άγρια».
Ο κινητήρας είναι τόσο καλός που ακόμα και στην επιλογή #1 η απόκριση είναι άψογη, δεν τρομάζει και προσφέρει αυτό που άλλα σπορ σύνολα έχουν ξεχάσει – την αποτελεσματικότητα. Η δύναμη περνάει στον πίσω τροχό με τέτοιο τρόπο που σε κάνει να ξεχνάς ηλεκτρονικά και traction control.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και με πίσω ελαστικό μέτριας κατάστασης η μοτοσικλέτας δεν παρουσίασε κανένα χαζογλίστρημα ή περίεργη απώλεια πρόσφυσης. Από την άλλη, το quickshifter σε κάνει να χαμογελάς ανεβάζοντας και κατεβάζοντας σχέσεις χωρίς συμπλέκτη, ενώ κάθε άνοιγμα του γκαζιού μπορείς να το μετατρέψεις σε στιγμή απόλαυσης της οδήγησης, είτε αυτό λέγεται ανόρθωση του εμπρός τροχού, είτε λέγεται πλαγιολίσθηση.
Ότι λάμπει είναι χρυσός
Η Yamaha μπορεί να μην επενέβη στο πλαίσιο της MT-09 SP διατηρώντας μια τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην ευελιξία και την στιβαρότητα, ωστόσο έκανε ένα τεράστιο βήμα στον τομέα των αναρτήσεων. Η έκδοση SP είναι εξοπλισμένη με ένα μονό αμορτισέρ της Ohlins πλήρως ρυθμιζόμενο και ένα ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός της KYB 41 χιλ. το οποίο έχει επίστρωση DLC στα καλάμια. Τα φρένα από την άλλη έχουν παραμείνει ίδια με ακτινικές δαγκάνες και δίσκους 298 χιλ. εμπρός ακι 245 χιλ. πίσω. Στο σύστημα έχει προστεθεί σύστημα ABS Στροφής (BC) και ακτινική τρόμπα που ξεχωρίζει για την ισχύ του και την άψογη αίσθηση στη μανέτα.
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα μπορείς να αντιληφθείς την αυξημένη ποιότητα στην κύλιση της μοτοσικλέτας. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και ταυτόχρονα σε βάζει σε θέση μάχης για να κάνεις ότι ακριβώς τραβάει η ψυχή σου. Θέλεις να κινηθείς ανάμεσα στα αυτοκίνητα στην πόλη σαν χούλιγκαν ή σαν «τουρίστας»;Θέλεις να βγεις το αγαπημένο σου στροφιλίκι στο βουνό και να ταπεινώσεις όποιον βρεις στο διάβα σου; Θέλεις να ακουμπήσεις το γόνατο στην άσφαλτο της πίστας σε κάποιο track day. Όλα μπορείς να τα απολαύσεις με αυτή τη μοτοσικλέτα.
Το μαγικό άγγιγμα των ποιοτικών αναρτήσεων έχει προσθέσει επιπλέον πρόσφυση και αίσθηση που αυξάνουν παράλληλα και την αυτοπεποίθηση του αναβάτη. Με την MT-09 SP σίγουρα θα κάνεις τους φίλους σου με τα supersport μοντέλα να χάσουν το ύπνο τους στρίβοντας το ίδιο γρήγορα στην πίστα, ενώ θα βάλουν τα κλάματα όταν σε δουν να χάνεσαι μπροστά σε ένα ορεινό στροφιλίκι. Εκεί όμως που σίγουρα θα τα κλειδώσουν στο γκαράζ και θα σε παρακαλάνε για μια βόλτα είναι όταν παράλληλα με την γρήγορη οδήγηση στις στροφές, χαρίζεις και άφθονο θέαμα σηκώνοντας τον εμπρός τροχό σε κάθε έξοδο και ντριφτάροντας ομαλά σε κάθε είσοδο.
Καθημερινό πάρτι
Η MT-09 SP είναι μια μοτοσικλέτα που θέλεις να οδηγείς. Θέλεις να βγαίνεις στον δρόμο και να απολαμβάνεις την οδήγηση, είτε είσαι στην πόλη, είτε σε κάποιο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Ο εκπληκτικός κινητήρας μπορεί με την ίδια ευκολία να γουργουρίζει ανάμεσα στα πόδια σου καθώς ξεγλιστράς ανάμεσα στα αυτοκίνητα και την επόμενη στιγμή να σε εξιτάρει ανεβάζοντας στα κόκκινα το στροφόμετρο σε κάποια πίστα ή σε ένα ορεινό κομμάτι. Η προσθήκη του «χρυσού» στις αναρτήσεις έχει ανεβάσει στα ύψη και την ποιότητα της οδηγικής συμπεριφοράς της μοτοσικλέτας ιδιαίτερα στον τρόπο που συμπεριφέρεται στις στροφές. Όλα αυτά μαζί έχουν δημιουργήσει ένα σπάνιο πετράδι το οποίο όμως είναι σωστά σμιλευμένο για να γυαλίζει και να προσφέρει συγκινήσεις.
Όλα τα στοιχεία της Yamaha MT-09 SP ΕΔΩ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Yamaha MT-09 SP
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, CP3
Κυβισμός: 890 cc
Ισχύς: 119 PS / 10.000 rpm
Ροπή: 93 Nm / 7.000 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός με Ride by Wire
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό με quickshifter
Πλαίσιο: Αλουμινένιο περιμετρικό
Ρεζερβουάρ: 14 L
Τροχοί: 17 ιντσών SpinForged
Φρένα: 4πίστονες δαγκάνες και δίσκοι 298 χιλ εμπρός και ρυθμιζόμενο ABS στροφής
Βάρος: 190 kg (Γεμάτο)
Μεικτή κατανάλωση: 7,5 L/100 km
Τιμή πώλησης: 12.950 ευρώ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτή είναι η τιμή του νέου Yamaha XMAX 300
Δοκιμή: Yamaha Tenere 700 World Raid
Τι κάνει ένα Yamaha NEO’s στο Λονδίνο; (+video)