Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha MT-09

Ελλάδα 6:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Yamaha MT-09

NEWSMOTO

Οδηγούμε την Yamaha MT-09 που πάντα ονειρευόμασταν…

Advertisement
Advertisement

Είναι η καινούρια Yamaha MT-09 η καλύτερη MT που φτιάχτηκε ποτέ; Ναι, είναι. Μα θα ρωτήσει κανείς πως γίνεται αυτό, αφού το πλαίσιο, ο κινητήρας, το ψαλίδι, ακόμα και το υποπλαίσιο είναι ίδιο με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Η απάντηση είναι απλή – γιατί έχει πλέον την πιο καθαρόαιμη streetfighter εργονομία που έχει σχεδιάσει ποτέ η Yamaha στη συγκεκριμένη σειρά μοτοσικλετών της.

Δεν θα μπορούσα να πιστέψω ποτέ ότι μια τόσο μικρή μετακίνηση των μαρσπιέ, του τιμονιού και της γεωμετρίας μπορούν να αλλάξουν τόσο δραστικά μια μοτοσικλέτα. Άλλος χαρακτήρας, άλλη φιλοσοφία και τελικά μια άλλη μοτοσικλέτα χωρίς αμφιβολίες, χωρίς ναι μεν αλλά και χωρίς αποπροσανατολισμούς. Μια καθαρή και ξάστερη πολυαγαπημένη naked για τόνους οδηγικής απόλαυσης.

Η Yamaha MT-09 από τότε που παρουσιάστηκε πριν από σχεδόν δέκα χρόνια έγινε άμεσο best seller της ιαπωνικής μάρκας. Και πως να μην γίνει αφού με τον απίθανο τρικύλινδρο κινητήρα και το εκπληκτικό της πλαίσιο ήταν ένα «παιχνίδι» διασκέδασης για όλους. Εκείνο όμως που πάντα έβαζε ένα «αλλά» στην MT-09 ήταν η θέση οδήγησης η οποία ήταν κάτι αλλόκοτο, κάτι ανάμεσα σε supermoto και roadster χωρίς την ξεκάθαρη εμπροσθοβαρή φύση των naked. Δεν ήταν αυτό που λέμε «τα χέρια επέκταση του εμπρός τροχού».

Ολική επαναφορά στον πλανήτη streetfighter

Advertisement
Advertisement

Το 2024 η Yamaha αποφάσισε να δουλέψει πάνω σε αυτό τον τομέα αλλάζοντας την φιλοσοφία της μοτοσικλέτας. Αν το πέτυχε; Αν μπορούσα να βάλω μια φωτογραφία με το χαμόγελό μου θα καταλαβαίνατε ότι ναι, το πέτυχε!

Η θέση οδήγησης πλέον βάζει τον αναβάτη σε μια καθαρόαιμη streetfighter θέση. Το σώμα γέρνει ελαφρά προς τα εμπρός, τα χέρια πιάνουν στιβαρά το φαρδύ τιμόνι και τα πόδια είναι ελαφρώς προς το πίσω. Άμεσα έρχεσαι σε θέση μάχης και μπαίνεις στην πρίζα για παιχνίδι και διασκέδαση. Προσοχή! Δεν είναι ακραία η κατάσταση, αλλά θα την χαρακτήριζα ιδανική για μια μοτοσικλέτα με τέτοιο χαρακτήρα.

Πάντως είναι τόσο μεγάλη η αλλαγή σε σχέση με το παρελθόν που νιώθεις ότι έχει μια εντελώς καινούρια μοτοσικλέτα ανάμεσα στα πόδια σου.

Μικρές επεμβάσεις στον σχεδιασμό

Advertisement

Η Yamaha προτίμησε να αφήσει στην.. minimal ησυχία της τη νέα MT-09 επεμβαίνοντας μόνο στα σημεία. Η μάσκα εμπρός είναι πιο διακριτική με έναν κεντρικό προβολέα LED και δύο διακριτικά DRL φώτα ημέρας θυμίζοντας τον Iron Man. Τα οποιαδήποτε περιττά πλαστικά έχουν απομακρυνθεί και μόνο στο πάνω μέρος του ρεζερβουάρ έχουμε τους ειδικούς αεραγωγούς που ενισχύουν τον ήχο που φτάνει στον αναβάτη από το φιλτροκούτι.

Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια οθόνη TFT 5 ιντσών με σύστημα συνδεσιμότητας και ενσωματωμένη πλοήγηση. Ο έλεγχος γίνεται με πραγματικά πολύ απλό τρόπο από ένα jog στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, ενώ το μενού είναι ξεκάθαρο και άμεσο χωρίς περίπλοκες λειτουργίες. Και κάπου εδώ τελειώνουν οι σχεδιαστικές αναφορές στην MT-09 καθώς μόλις πατήσεις το κόκκινο κουμπί και θέσεις σε λειτουργία τον CP3 κινητήρα όλα τελειώνουν.

Πάνω από όλα CP3

Advertisement

Μπορεί να έχει αλλάξει ριζικά η φιλοσοφία της νέας Yamaha MT-09, ωστόσο την παράσταση για μια ακόμα φορά κλέβει ο τρικύλινδρος κινητήρας. Ο CP3 των 890 κ.εκ. αποδίδει 119 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και 93 Nm ροπής στις 7.000 σ.α.λ. Συνεργάζεται με πολύ υψηλού επιπέδου σύστημα ψεκασμού, ενώ στο κιβώτιο ταχυτήτων έχει προστεθεί quickshifter 3ης γενιάς με πραγματικά βελτιωμένη απόδοση που ενισχύει και τον εθιστικό χαρακτήρα του τρικύλινδρου.

Εκείνο που εντυπωσιάζει περισσότερο στον τρικύλινδρο της Yamaha είναι το πόσο έχει ωριμάσει στην πάροδο των χρόνων. Ο CP3 από έναν ακραίο χούλιγκαν που τον γνωρίσαμε στην πρώτη γενιά της ΜΤ-09 έχει μετατραπεί ίσως στο πιο ολοκληρωμένο μηχανικό σύνολο στην ιστορία της μοτοσικλέτας. Γεμάτος ροπή παντού, σπιρτόζικος στο ανέβασμα στροφών και με δύναμη ικανή να σε κάνει να παρεξηγηθείς ως επιδειξίας με τον εμπρός τροχό συνεχώς να βρίσκεται στον αέρα.

Εκτός από τον καλογυαλισμένο κινητήρα, μεγάλη εξέλιξη έχουμε και στα ηλεκτρονικά τα οποία για το 2024 είναι ότι καλύτερο έχουμε συναντήσει από την Yamaha. Η ΜΤ-09 έχει όλα τα σύγχρονα συστήματα ελέγχου και μάλιστα ρυθμιζόμενα πλήρως, ωστόσο εκείνο που σε αφήνει άφωνο είναι ο τρόπος που αλλάζουν τον χαρακτήρα του κινητήρα όταν αποφασίσεις να τα σκαλίσεις.

Advertisement

Όλες οι ρυθμίσεις «ακούνε» στο 100% και αν έχεις όρεξη μπορείς να πειραματιστείς με τις ώρες ώσπου να βρεις αυτό ακριβώς που σου αρέσει. Μεγάλο μέρος της πολυχρηστικότητάς της η μοτοσικλέτα την οφείλει στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά τα οποία θα σε κρατήσουν ασφαλή και παράλληλα θα σε διασκεδάσουν ακόμα και αν είσαι αρχάριος.

Πιο σοβαρό και πιο διασκεδαστικό

Οι αλλαγές στη γεωμετρία έχουν φέρει και αλλαγές στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων της MT-09 για το 2024. Το αλουμινένιο πλαίσιο λοιπόν συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο ρυθμιζόμενο πιρούνι 41 χιλ. εμπρός και ένα μονό αμορτισέρ επίσης ρυθμιζόμενο πίσω. Οι τροχοί είναι αλουμινένιοι τεχνολογίας SpinForged και τα φρένα πολύ ισχυρά – με εκπληκτική αίσθηση – με δίσκους 298 χιλ. εμπρός, τετραπίστονες δαγκάνες και ABS Στροφής.

Ο τρόπος που συμπεριφέρεται στο δρόμο η νέα Yamaha MT-09 είναι άμεσα συνδεδεμένος με την αλλαγή εργονομίας στη θέση οδήγησης. Η εμπροσθοβαρής τοποθέτηση του σώματος έχει ρίξει περισσότερο βάρος στο εμπρός μέρος και κατ’ επέκταση δίνει περισσότερη πληροφόρηση στον αναβάτη. Αυτόματα λοιπόν ο αναβάτης μπαίνει στην πρίζα έχοντας μια αδιανόητη αίσθηση εμπιστοσύνης από το πιρούνι.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα νιώθεις ότι έχεις τον απόλυτο έλεγχο της μοτοσικλέτας και μπορείς να κάνεις ότι σου έρχεται στο μυαλό. Η αμεσότητα και η ακρίβεια είναι για σεμινάριο δίνοντας τη δυνατότητα στον αναβάτη να απολαύσει την οδήγηση βελτιώνοντας συνολικά την εμπειρία του.

Το στοιχείο που θα λέγαμε ότι έλειπε και έχει προστεθεί στη νέα MT-09 είναι η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας στις στροφές. Εντάξει, γνωρίζαμε ότι η MT-09 είναι ένας απολαυστικός χούλιγκαν στην πόλη με σούζες, έντο και ντριφτ να είναι στο βασικό μενού, ωστόσο έχει προστεθεί και ένα γευστικό επιδόρπιο. Χάρη στη νέα προσέγγιση η μοτοσικλέτα έχει αποκτήσει μια τρομερή ακρίβεια και σταθερότητα που ο αναβάτης θα ευχαριστηθεί να στρίβει με μεγάλες κλίσεις.

Η μοτοσικλέτα τοποθετείται πολύ πιο εύκολα εκεί που θέλει ο αναβάτης, δεν έχει ίχνος νευρικότητας στην πρώτη φάση της στροφής και όταν βρίσκεται στην καρδιά του άπεξ απλά κρατάει σταθερά και προβλέψιμα την γραμμή της χαρίζοντας τόνους διασκέδασης. Η γραμμή της διασκέδασης στη νέα Yamaha MT-09 έχει τραβηχτεί ακόμα πιο ψηλά, ψηλότερα από κάθε άλλη φορά.

Το αγκάθι

Ποιο αγκάθι και πράσινα άλογα; Όταν μια μοτοσικλέτα σε ενθουσιάζει τόσο πολύ ξεχνάς τα πάντα, δεν σου επιτρέπει να ασχοληθείς με τίποτε άλλο από την οδήγησης και θέλεις να ρουφήξεις κάθε δευτερόλεπτο απόλαυσης που σου προσφέρει.

Αν έπρεπε να βρω κάτι αυτό θα ήταν το μέγεθος της μοτοσικλέτας το οποίο είναι πραγματικά πολύ μικρό και το γεγονός ότι ο συνεπιβάτης δεν θα καθίσει πολύ άνετα πίσω από τον οδηγό.

Η Yamaha MT-09 που πάντα ονειρευόμουν

Ο μεσότιτλος τα λέει όλα. Αν πριν από μερικά χρόνια ερχόταν κάποιος από τη Yamaha και μου έλεγε τι θέλεις να αλλάξω στην MT-09 θα του έλεγα τη θέση οδήγησης. Αξίζει ακόμα ένα μπράβο στην Yamaha γιατί άκουσε τους φίλους της και πήρε τη γενναία απόφαση να αλλάξει την φιλοσοφία της μοτοσικλέτας παραδίδοντας μια καταπληκτική naked.

Γρήγορη, διασκεδαστική, άνετη, ταλαντούχα και τεχνολογικά προηγμένη η MT-09 μπορεί να πει κανείς ότι μια εντελώς νέα μοτοσικλέτα. Οι Ιάπωνες βρήκαν τον τρόπο να συστήσουν ξανά στο κοινό την… Dark Side τους και το κάνουν με τον πιο εμφατικό τρόπο.

Όλα τα στοιχεία της Yamaha MT-09 ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Yamaha MT-09
Κινητήρας: Τρικύλινδρος, CP3
Κυβισμός: 890 cc
Ισχύς: 119 PS / 10.000 rpm
Ροπή: 93 Nm / 7.000 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Κιβώτιο: 6τάχυτο με quickshifter
Αναρτήσεις: ΚΥΒ πλήρως ρυθμιζόμενες
Φρένα: 4πίστονες δαγκάνες με δίσκους 298 χιλ. εμπρός και ABS Στροφής
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5,8 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 14 L
Τροχοί: Αλουμινένιοι SpinForged 17 ιντσών
Βάρος: 193 kg (γεμάτο)
Τιμή: 11.190 ευρώ

Εξοπλισμός Αναβάτη – MOTOMARKET

Κράνος: MT Braker SV Punk Rider C7 (109,90 ευρώ)
Μπουφάν: Nordcode Jackal Air (115,00 ευρώ)

Παντελόνι: Nordcode Aero II (99,90 ευρώ)

Γάντια: Nordcode X-Force (34,90 ευρώ)

Μπότες: Forma Genesis (134,90 ευρώ)