Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha TMAX Tech MAX

Ελλάδα 20:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Yamaha TMAX Tech MAX

NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha TMAX Tech MAX

NEWSMOTO

Οδηγούμε το ανανεωμένο Yamaha TMAX στην πλούσια έκδοση Tech MAX και επιβεβαιώνουμε το ρόλο του ως σημείο αναφοράς της κατηγορίας.

Advertisement
Advertisement

Υπάρχουν κάποιες στιγμές στην ιστορία της Yamaha που για διάφορους λόγους έχουν σημαδεύσει την πορεία της εταιρείας. Αν πάμε πιο πίσω θα θυμηθούμε το TDR 250 που ήταν ουσιαστικά ο «παππούς» των supermoto και πούλησε σαν τρελό. Αργότερα ήρθε το XT το οποίο διέλυσε τον ανταγωνισμό, ενώ μερικά χρόνια αργότερα οι Ιάπωνες δεν προλάβαιναν τις παραγγελίες του θρυλικού TDM800.

Μια από αυτές τις «μανιακές» τάσεις του μοτοσικλετιστικού κοινού – ίσως η πιο πρόσφατη – ήταν όταν έγινε η επίσημη παρουσίαση του GT scooter TMAX. Η Yamaha έβαλε στο κάδρο των «παραδοσιακών» δικυκλιστών την κατηγορία των scooter αφού το TMAX κατάφερνε να ενώσει δύο κόσμους: εκείνον της σπορ μοτοσικλέτας και εκείνον των άνετων scooter.

High Tech εμφάνιση

Advertisement
Advertisement

Επιστροφή στο 2022 και η Yamaha συνεχίζει να προσφέρει το GT scooter της έχοντας εδραιωθεί πλέον στην κορυφή της κατηγορίας. Μάλιστα ο θρύλος του έχει αποκτήσει τέτοιο βάθος που είναι σημείο αναφοράς όχι μόνο της κατηγορίας, αλλά και όλων των scooter που κυκλοφορούν στους δρόμους. Για κάποιους, όταν αναφέρεσαι σε scooter, αναφέρεσαι σε TMAX… τέλος.

Τα χρόνια έχουν περάσει όμως και το TMAX έχει ωριμάσει πολύ, έχει απαλλαχθεί από τον έντονο σπορ χαρακτήρα του και έχει περάσει σε μια πιο πολυτελή, εκλεπτυσμένη δομή που το κάνει να ξεφεύγει κατά πολύ από τον ανταγωνισμό. Το 2022 ήταν μια χρονιά βαθειάς αναβάθμισης του μοντέλου το οποίο απέκτησε νέο σχεδιασμό, περισσότερη τεχνολογία και συστήματα ασφάλειας υψηλού επιπέδου.

Advertisement

Κοιτάζοντας το καινούριο TMAX αμέσως μπορείς να διακρίνεις την ανανέωση στη μάσκα. Τα φωτιστικά σώματα παραμένουν επιθετικά, αλλά πιο σοφιστικέ, ενώ τα πλαστικά είναι πιο στρογγυλεμένα και σίγουρα με καλύτερο φινίρισμα.

Γενικά, όπου κι αν κοιτάξεις το TMAX δεν μπορεί να μην το χαρακτηρίσεις πολυτελές καθώς έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα υλικά και τη συναρμολόγηση. Η έκδοση Tech MAX που είχαμε στη διάθεσή μας έχει και κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά πολυτέλειας όπως τα αλουμινένια μαρσπιέ, τον ιδιαίτερο χρωματισμό και τις χρυσές ζάντες.

Advertisement

Drum n’ Bass

Ο κινητήρας του TMAX 560 είναι από τα λίγα στοιχεία που έχουν παραμείνει σχεδόν ίδια σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του scooter. Το δικύλινδρο σύνολο των 562 κ.εκ. αποδίδει 47 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 55,7 Nm ροπής στις 5.250 σ.α.λ. Συνοδεύεται από σύγχρονο σύστημα ψεκασμού και ηλεκτρονικό γκάζι Throttle by Wire, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου CVT και ιμάντα. Στα ηλεκτρονικά συστήματα συναντάμε ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και σύστημα ρύθμισης της ταχύτητας ταξιδιού.

Βασικό χαρακτηριστικό του συνόλου είναι η γραμμική του λειτουργία και η έντονη αίσθηση επιτάχυνσης που χαρίζει στον αναβάτη. Η λειτουργία του είναι ζωηρή, ο ήχος υπέροχος και σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού απολαμβάνεις γεμάτες επιταχύνεις με το ταχύμετρο να ανεβάζει σαν τρελό χιλιόμετρα. Σε κανένα σημείο της οδήγησης δεν θα απαιτήσεις κάτι περισσότερο από τον κινητήρα, ενώ χάρη στις επιλογές οδήγησης Normal και Sport μπορείς να έχεις ομαλή ή πιο σπορ απόκριση στο γκάζι. Το σύνολο παραμένει και πολύ οικονομικό καθώς η κατανάλωση παρέμεινε στα επίπεδα των 5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.

Advertisement

Κάνε το όπως μια μοτοσικλέτα!

Δύο είναι τα στοιχεία που κάνουν το TMAX Tech MAX να ξεφεύγει από τον ανταγωνισμό. Το πρώτο από αυτά είναι η οδηγική συμπεριφορά η οποία θυμίζει έντονα μοτοσικλέτα και ξεφεύγει από τα πλαίσια των scooter. Το πλαίσιο είναι αλουμινένιο δύο δοκών και συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλ. εμπρός και ένα μονό αμορτισέρ πίσω. Οι τροχοί είναι τεχνολογίας SpinForged της Yamaha με διάσταση 15 ιντσών εμπρός και πίσω, ενώ τα φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους 267 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 282 χιλ. πίσω. Το βάρος του scooter είναι στα 220 κιλά και το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 15 λίτρα.

Εκείνο που σου προκαλεί ευχάριστη εντύπωση μόλις ξεκινήσεις να κινείσαι με το TMAX είναι ο ανάλαφρος τρόπος με τον οποίο αλλάζει κατεύθυνση. Παρά το γεγονός ότι το πλαίσιο είναι στιβαρό και οι αναρτήσεις σπορ ρυθμισμένες, το scooter της Yamaha είναι ευέλικτο, εύκολο στη χρήση και έχει μια ανάλαφρη αίσθηση. Στην κίνηση της πόλης αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς το GT scooter γίνεται παιχνίδι μέσα στην κίνηση και παρά το μέγεθός του ξεγλιστράει πολύ εύκολα ανάμεσα στα υπόλοιπα οχήματα.

Το TMAX ξεδιπλώνει το ταλέντο του όταν έρχεται η ώρα της διασκέδασης καθώς βγάζει τον σπορ χαρακτήρα του στις στροφές. Το scooter της Yamaha είναι σταθερό και ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος χαρίζει καλή πληροφόρηση στον αναβάτη ο οποίος απολαμβάνει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης ακόμα και όταν η άσφαλτος δεν είναι σε καλή κατάσταση. Εξίσου καλό είναι το TMAX στον αυτοκινητόδρομο με πολύ καλή προστασία και ιδιαίτερη σταθερότητα ακόμα και κοντά στην τελική του ταχύτητα.

Δεν του λείπει τίποτα

Το δεύτερο από τα κορυφαία στοιχεία του TMAX Tech MAX είναι ο απίθανος εξοπλισμός του. Όλα αρχίζουν όταν βρεθείς στην άνετη σέλα και κοιτάξεις μπροστά σου. Αμέσως θα καταλάβεις ότι κάτι… έξυπνο συμβαίνει εδώ καθώς η μεγάλη οθόνη TFT σε συνδυασμό με τους αμέτρητους διακόπτες στο τιμόνι σε προϊδεάζουν για… τεχνολογία. Εκτός από τα πολύ όμορφα γραφικά της οθόνης και το σύστημα συνδεσιμότητας, ο έλεγχος όλων των λειτουργιών γίνεται πανεύκολα από ένα μικρό joystick στην αριστερή πλευρά του τιμονιού.

Μπορείς εύκολα να περιηγηθείς σε όλα τα μενού, να παραμετροποιήσεις πολλά πράγματα και να απολαύσεις από κλήσεις τηλεφώνου μέχρι πλοήγηση. Εκτός από την έγχρωμη οθόνη, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη είναι η ζελατίνα, τα γκριπ και η σέλα είναι ρυθμιζόμενα, υπάρχει σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, αντικλεπτικό σύστημα κεντρικού σταντ και σύστημα Cruise Control. Κάτω από τη σέλα υπάρχει μεγάλος χώρος αποθήκευσης για ένα full face κρανος.

Δίνει τον ρυθμό

Το Yamaha TMAX 560 Tech MAX δεν θυμίζει πλέον σε τίποτα το πρώτο scooter που γνωρίσαμε πριν από περίπου 20 χρόνια. Έχει περάσει πλέον σε ένα άλλο, ανώτερο επίπεδο τεχνολογίας, ποιότητας και πολυτέλειας. Είναι ξεκάθαρα ένα premium maxi scooter το οποίο στη μορφή του 2022 – και ιδιαίτερα της έκδοσης Tech MAX – ουσιαστικά έχει δημιουργήσει μια καινούρια, δική του, κατηγορία. Δεν έχει ξεχάσει φυσικά το σπορ DNA που κυλάει στις… φλέβες του που του χαρίζει αν θέλετε και ένα επιπλέον συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων του. Το μοναδικό ερώτημα που τίθεται τελικά είναι αυτό της τιμής και κατά πόσο τα 15.500 ευρώ αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές αξίες του scooter. Αν ρωτάτε εμένα τότε θα απαντούσα με ένα γνωμικό του Άλμπερτ Αϊνστάιν «Δεν μετράνε όλα όσα μπορούν να μετρηθούν ούτε μπορούν να μετρηθούν όλα όσα μετράνε».

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Yamaha TMAX Tech MAX
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ
Κυβισμός: 562 cc
Ισχύς: 47 PS / 7.500 rpm
Ροπή: 55,7 Nm / 5.250 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός με Throttle-by-Wire
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Πλαίσιο: Αλουμινίου
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 15 L
Τροχοί: 15 ιντσών εμπρός και πίσω
Βάρος: 220 kg
ΤΙΜΗ: 15.500 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ακόμα πιο premium το νέο Yamaha XMAX 125 Tech MAX
Αυτό είναι το Yamaha XMAX 300 του 2023 (+video)
Με σύστημα συνδεσιμότητας η νέα Yamaha MT-07