Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha XMAX 300

Ελλάδα 19:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Yamaha XMAX 300

NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha XMAX 300

NEWSMOTO

Οδηγούμε το νέο Yamaha XMAX 300 και καταλαβαίνουμε γιατί εξακολουθεί να είναι ο πρωταθλητής της εργονομίας.

Advertisement
Advertisement

Για πολλά χρόνια όταν άκουγες τη φράση «300άρι scooter» το μυαλό σου αμέσως πήγαινε στο Yamaha XMAX 300. Οι Ιάπωνες με τη βοήθεια του τμήματος της Yamaha στην Ιταλία κατασκεύασαν πριν από σχεδόν 20 χρόνια τη σειρά scooters XMAX η οποία έμελλε να κατακτήσει τον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι το XMAX ήταν το μοντέλο που έφερε την εταιρεία σε κορυφαία νούμερα πωλήσεων.

Η Yamaha στην πάροδο των χρόνων έχει κάνει μικρές αναβαθμίσεις στο δημοφιλές scooter της θέλοντας να μην χαλάσει την επιτυχημένη συνταγή που την έφερε στην κορυφή. Για το 2024 το XMAX 300 συνεχίζει δυνατά την πορεία του έχοντας προσθέσει ακόμα περισσότερο εξοπλισμό, ακόμα περισσότερη πολυτέλεια, διατηρώντας παράλληλα τα δυνατά του σημεία που είναι η απίθανη εργονομία και η εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά.

Σχεδιαστική διαφορετικότητα, εργονομία στο (X)MAXimum

Σχεδιαστικά, το νέο Yamaha XMAX 300 παρά το γεγονός ότι έχει διατηρήσει την κλασική σχεδιαστική του γραμμή, διαθέτει αρκετά νέα στοιχεία. Η μάσκα για παράδειγμα εμπρός είναι αναβαθμισμένη με τα φωτιστικά σώματα να έχουν γίνει πιο εκλεπτυσμένα και με πιο έντονη προσωπικότητα.

Advertisement
Advertisement

Οι γωνίες στη μάσκα είναι πιο αιχμηρές τονίζοντας τον σπορ χαρακτήρα του scooter, ενώ η φωτεινή υπογραφή από τα DRL LED φώτα δεν μπορείς να την μπερδέψεις με κάτι άλλο αφού σχηματίζει ένα X. Ακόμα μια ορατή διαφορά είναι στο φινίρισμα το οποίο είναι ίσως το καλύτερο που έχουμε δει ποτέ σε XMAX. Η Yamaha έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα του scooter της ανεβάζοντας τον πήχη τόσο στη συναρμολόγηση όσο και στον τρόπο βαφής του XMAX 300.

Αναβαθμισμένη είναι και η εικόνα που έχει ο αναβάτης μπροστά στα μάτια του. Στο νέο XMAX έχει προστεθεί μια ψηφιακή οθόνη LCD 4,3 ιντσών η οποία φροντίζει να κρατάει ενημερωμένο τον αναβάτη για ότι συμβαίνει. Ο χειρισμός της γίνεται μέσω διακοπτών στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, ενώ διαθέτει και σύστημα συνδεσιμότητας με smartphone μέσω της εφαρμογής MyRide.

Μια που αναφερθήκαμε στα εργονομικά χαρακτηριστικά του Yamaha XMAX 300, σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το scooter της Yamaha είναι αν όχι το καλύτερο, ένα από τα καλύτερα scooter της κατηγορίας στην εργονομία και την πρακτικότητα.

Advertisement

Όλα ξεκινούν από την φαρδιά και πολύ άνετη σέλα η οποία κινείται στα όρια της πολυθρόνας. Τοποθετεί το σώμα του αναβάτη σε ιδανική θέση που ισορροπεί ανάμεσα στο «μέσα» και το «πάνω» από το scooter. Το τιμόνι είναι κοντά στον αναβάτη βελτιώνοντας τον έλεγχο στην καθημερινή χρήση, ενώ από τον κεντρικό διακόπτη με το Keyless σύστημα μπορείς να ανοίξεις όλα τα πορτάκια του scooter.

Τα μεγάλα χαμόγελα έρχονται όταν ανοίξεις τη σέλα και από κάτω συναντήσεις μια… ντουλάπα να φορτώσεις πράγματα. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για δύο full face κράνη (χωράει ακόμα και χαρτοφύλακας με 17άρι laptop) και επιπλέον χώρος για μικροαντικείμενα, ενώ ακόμα δύο ντουλαπάκια στο εσωτερικό της ποδιάς αυξάνουν ακόμα περισσότερο την ευκολία στην εναπόθεση αντικειμένων.

Advertisement

Στο νέο Yamaha XMAX συναντάμε επίσης USB θύρα φόρτισης, ενώ η ζελατίνα ρυθμίζεται σε δύο θέσεις και το τιμόνι επίσης μπορεί να μετακινηθεί εύκολα για να έρθει στα μέτρα του αναβάτη. Με λίγα λόγια, αν στο μέσο μετακίνησή σας ψάχνεται την άνεση και την ευρυχωρία τότε το Yamaha XMAX 300 απλά δεν έχει αντίπαλο.

Κινητήρας με τεχνολογία BlueCore

Η Yamaha συνεχίζει στο ανανεωμένο XMAX 300 να εμπιστεύεται τον μονοκύλινδρο κινητήρα BlueCore των 292 κ.εκ. Έχοντας αναβαθμισμένη ρύθμιση και ακόμα πιο μελετημένο ψεκασμό, το μηχανικό σύνολο αποδίδει 28 ίππους στις 7.250 σ.α.λ. και 29 Nm ροπής στις 5.750 σ.α.λ. Ο ψεκασμός και η διαχείριση φέρει τη σφραγίδα της Yamaha καθώς είναι ποιοτικός και βελούδινος, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω CVT αυτόματου κιβωτίου. Η Yamaha έχει προσθέσει στο νέο XMAX 300 και σύστημα Traction Control.

Βασικό χαρακτηριστικό της λειτουργίας του κινητήρα είναι η ηρεμία που εκπέμπει σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Έχοντας χαμηλόστροφη λειτουργία και χωρίς την ένταση του ήχου νομίζεις ότι το scooter δεν θα επιταχύνει γρήγορα. Μόλις όμως γυρίσει το βλέμμα σου στο ταχύμετρο τότε αντιλαμβάνεται ότι το XMAX 300 είναι γρήγορο προκαλώντας ευχάριστες εκπλήξεις.

Advertisement

Τόσο στις επιταχύνσεις, όσο και στις υψηλές ταχύτητες (130+ χλμ/ώρα), το XMAX χωρίς να ιδρώσει αφήνει πίσω του τα περισσότερα scooter της κατηγορίας του. Η ποιότητα του συστήματος μετάδοσης και η ήρεμη δύναμη του μοτέρ είναι το ένα δυνατό σημείο του μηχανικού συνόλου. Παράλληλα όμως, το δεύτερο δυνατό σημείο του είναι ότι όταν χρειαστεί να κινηθείς με χαμηλές ταχύτητες και με ηρεμία, το μοτέρ ανταποκρίνεται βελούδινα, χαλαρώνοντας τον αναβάτη.

Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου το Yamaha XMAX 300 στη δοκιμή μας κυμάνθηκε στα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Σπορ συμπεριφορά με κορυφαία ποιότητα κύλισης

Ανέκαθεν το δυνατό σημείο του XMAX 300 ήταν η οδηγική του συμπεριφορά. Αυτόν τον τομέα η Yamaha δεν τον πείραξε καθόλου με αποτέλεσμα το καινούριο μοντέλα να συνεχίζει να προσφέρει κορυφαία χαρακτηριστικά στον αναβάτη.

Το ατσάλινο πλαίσιο συνεργάζεται με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και δύο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ πίσω που συνδυάζουν την άνεση με την σπορ συμπεριφορά. Τα φρένα είναι ισχυρά με έναν δίσκο 267 χιλ. εμπρός και 2πίστονη δαγκάνα και έναν δίσκο 245 χιλ. πίσω με ABS. Οι τροχοί είναι 15 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω, ενώ το βάρος του scooter είναι στα 183 κιλά γεμάτο.

Το XMAX 300 συνεχίζει να είναι ένα scooter με σπορ γονίδια κάτι που αντιλαμβάνεσαι κυρίως όταν έρθει η ώρα να στρίψεις σε μια στροφή. Εκεί, το Yamaha θυμίζει περισσότερο μοτοσικλέτα παρά scooter με τις αναρτήσεις και το πλαίσιο να λειτουργούν εξαιρετικά. Η πρόσφυση είναι κορυφαία, το ίδιο και η αίσθηση ασφάλειας που νιώθει ο αναβάτης, ενώ πολύ εύκολα το XMAX μπορεί να στρίψει με κλίσεις που πολλοί αναβάτες δεν θα πιστεύουν.

Το σημείο όμως που δείχνει την ανωτερότητά του το scooter της Yamaha είναι στην ποιότητα κύλισης που έχει σε όλες τις συνθήκες. Στα δυνατά φρεναρίσματα το σωστά ρυθμισμένο μπροστινό δεν ιδρώνει προσφέροντας σταθερότητα και σιγουριά. Στις ανωμαλίες του οδοστρώματος οι αποσβέσεις είναι πολύ καλές και στις επιταχύνσεις δεν θα διστάσεις ούτε δευτερόλεπτο να γυρίσεις όσο απότομα θέλεις το δεξιό καρπό με το πίσω μέρος να εμπνέει εμπιστοσύνη.

Σταθερό, σίγουρο και με έντονη σπορ συμπεριφορά, το νέο Yamaha XMAX 300 κρατάει με αυτοπεποίθηση τη σημαία της Yamaha ψηλά ως παραδοσιακή δύναμη στην κατασκευή διασκεδαστικών δικύκλων.

Το αγκάθι

Μπορεί η σέλα να είναι πραγματικά άνετη και ξεκούραστη, ωστόσο έχει ένα μειονέκτημα. Είναι λίγο πιο φαρδιά από ότι θα θέλαμε με αποτέλεσμα να αναγκάζεσαι να ανοίξεις τα πόδια σου περισσότερο από ότι πρέπει δυσκολεύοντας να πατήσεις στην άσφαλτο παρότι είναι χαμηλά τοποθετημένη.

Ακόμα ένα στοιχείο είναι οι μανέτες των φρένων. Παρά το γεγονός ότι το σύστημα πέδησης είναι ισχυρό, η πληροφόρηση από τις μανέτες δεν είναι ιδανική. Ιδιαίτερα όταν χρειαστεί να πιέσεις περισσότερο λαμβάνεις ένα ουδέτερο feedback με μια «ξύλινη» αίσθηση. Παρόλα αυτά τα φρένα είναι αποτελεσματικά και με πλούσια δύναμη.

Η παράδοση συνεχίζεται στο… MAX

Η Yamaha έχει το λόγο της που δεν αλλάζει ριζικά το XMAX 300 της. Αυτός ο λόγος είναι πολύ εύκολα κατανοητός, γιατί πολύ απλά η συνταγή του είναι μοναδική. Μιλάμε για ένα scooter που ξεχωρίζει σε όλα του, προσφέροντας ένα μέσω μετακίνησης που δεν θα σε απογοητεύσει ποτέ.

Δυνατά του σημεία παραμένουν η οδηγική συμπεριφορά και η άνεση, ωστόσο στις αναβαθμίσεις του 2024 έχουν μπει στο παιχνίδι ο πλούσιος εξοπλισμός και η κορυφαία εργονομία που μπορεί να γίνει σημείο αναφοράς. Παράλληλα, τα σπορ γονίδιά του παραμένουν ανέπαφα με έναν κινητήρα «ήρεμη δύναμη» και συμπεριφορά από τον κόσμο της μοτοσικλέτας. Το Yamaha XMAX 300 δηλώνει παρών στη μάχη των 300αριών scooter με premium προσέγγιση και έντονη σπορ προσωπικότητα.

Όλα τα στοιχεία του Yamaha XMAX 300 ΕΔΩ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Yamaha XMAX 300
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, SOHC
Κυβισμός: 292 cc
Ισχύς: 28 PS / 7.250 rpm
Ροπή: 29 Nm / 5.750 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Φρένα: Δίσκος 267 χιλ. εμπρός και 245 χιλ πίσω με ABS
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 4,0 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 13,2 L
Τροχοί: 15 ιντσών εμπρός, 14 ιντσών πίσω
Βάρος: 183 kg
Τιμή: 6.790 ευρώ