Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

«Γεμίζοντας το» με φως και νερό!

Ελλάδα 22:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

«Γεμίζοντας το» με φως και νερό!

NEWSMOTO

«Γεμίζοντας το» με φως και νερό!

NEWSMOTO

Μην τρομάζετε από τον τίτλο που παραπέμπει σε ταινία επιστημονικής φαντασίας, καθώς εμπεριέχει μεγάλες δόσεις πραγματικότητας, με Ιάπωνες επιστήμονες να καινοτομούν στο διαχωρισμό του υδρογόνου προορίζοντάς το για καύσιμο!

Advertisement
Advertisement

Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ η τρέχουσα τάση είναι η ηλεκτροκίνηση. Όμως, ότι κινείται με μπαταρίες δεν είναι εντελώς αθώο για το περιβάλλον, καθώς η κατασκευή του απαιτεί υλικά των οποίων η εξόρυξη όχι μόνο έχει επιπτώσεις στο περιβάλλον αλλά περιορίζει και σε μεγάλο βαθμό σπάνιους φυσικούς πόρους.

Έτσι, εκεί που πάσχει η ηλεκτροκίνηση έρχονται οι κυψέλες υδρογόνου να σώσουν την κατάσταση, μετατρέποντας το υδρογόνο σε ενέργεια. Το ενδιαφέρον είναι πως η εν λόγω τεχνολογία υπάρχει εδώ και σχεδόν 2 αιώνες, όμως τώρα Ιάπωνες επιστήμονες κατάφεραν –εντός εργαστηρίου- να διαχωρίσουν το υδρογόνο από το απλό νεράκι, μέσω ενός κρυστάλλου και φωτός. Λίγο προσοχή τώρα να δούμε και τη θεωρία μιας κυψέλης υδρογόνου, η οποία απαρτίζεται από μια άνοδο, μια κάθοδο και μια ηλεκτρολυτική μεμβράνη.

Advertisement
Advertisement

Το υδρογόνο περνάει από την άνοδο στην κάθοδο. Στη φάση της ανόδου, ένας καταλύτης διαχωρίζει το υδρογόνο σε πρωτόνια και ηλεκτρόνια. Μετά, τα πρωτόνια περνούν από την ηλεκτρολυτική μεμβράνη ενώ -ταυτόχρονα- τα ηλεκτρόνια από ένα ακόμα κύκλωμα, δημιουργώντας ηλεκτρικό ρεύμα και θερμότητα. Τέλος, στη φάση της καθόδου, τα ηλεκτρόνια, τα πρωτόνια και το οξυγόνο ενώνονται παράγοντας νερό.

Advertisement

Αξίζει να σημειωθεί πως το όλο σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας είναι εντελώς αθόρυβο, δεν έχει κινούμενα μέρη και χαρακτηρίζεται από υψηλή αξιοπιστία. Το αγκάθι της όλης υπόθεσης είναι η παραγωγή και η αποθήκευση του υδρογόνου, καθώς αμφότερες οι διαδικασίες είναι σύνθετες και κοστοβόρες.

Advertisement

Εδώ έρχεται η εξ Ιαπωνίας καινοτομία, όπου με τη χρήση φωτοκαταλυτών (ημιαγωγοί με κρυσταλλική δομή) παράγεται υδρογόνο “βουτώντας” τους στο νερό. Η επιτυχία του συγκεκριμένου πειράματος έγκειται στη μεγάλη απόδοση σε υδρογόνο, η οποία φτάνει στο εντυπωσιακό 96%. Υπάρχει και εδώ ένα προβληματάκι όμως, καθώς το «φως» που απαιτείται είναι σε συγκεκριμένο φάσμα του υπεριώδους και όχι εκείνο της ημέρας.

Δε μένει παρά να λυθεί και αυτό και τότε θα είναι η εποχή που οι μπαταρίες θα γίνουν παρελθόν και εμείς απλά θα γεμίζουμε τα ρεζερβουάρ μας με νερό και μια βόλτα στη λιακάδα θα είναι αρκετή.

Διαβάστε επίσης:

Advertisement

Honda Vision 110 MY2021: Το όγδοο μέλος

Ducati Hypermotard 950 RVE: Ένα βραβευμένο concept στην παραγωγή

Kymco DT X360: Λέγε με Crossover