Πως επιλέγουμε την ιδανική κουκούλα μοτοσικλέτας
NEWSMOTOΠως επιλέγουμε την ιδανική κουκούλα μοτοσικλέτας
NEWSMOTOΗ κουκούλα προστασίας το χειμώνα είναι απαραίτητη για να διατηρηθεί σαν καινούρια η μοτοσικλέτα μας.
Βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα και πολλοί συνεχίζουν να διατηρούν τις μοτοσικλέτες τους σταθμευμένες στα γκαράζ περιμένοντας να περάσουν οι δύσκολοι μήνες κρύου, βροχής και παγωνιάς. Οι πιο σοφοί από τους μοτοσικλετιστές έχουν προμηθευτεί τις κουκούλες προστασίας προκειμένου να προστατεύσουν τα οχήματά τους, κάτι που είναι απαραίτητο αν αφήσουμε για αρκετούς μήνες τη μοτοσικλέτα μας σε ακινησία.
WHAT CAR
Μια κουκούλα προστασίας θα διατηρήσει τη μοτοσικλέτα μας μακριά από τα στοιχεία της φύσης του σκληρού χειμώνα και θα μας επιτρέψει όταν έρθει η ώρα της επιστροφής στη δράση να την απολαύσουμε με ένα απλό πλύσιμο και την τοποθέτηση της φρεσκαρισμένης μπαταρίας. Πάμε να δούμε τι πρέπει να προσέξουμε στη σωστή επιλογή και χρήση της κουκούλας.
Το μέγεθος μετράει
Ένα από τα βασικά στοιχεία της επιλογής κουκούλας είναι το μέγεθός της. Η κουκούλα δεν πρέπει να είναι ούτε μεγαλύτερη, ούτε μικρότερη για να μπορέσει να κάνει αποτελεσματικά τη δουλειά της. Καλό είναι λοιπόν να γνωρίζουμε το μήκος και το ύψος της μοτοσικλέτας μας προκειμένου να ξέρουμε στο κατάστημα ποια είναι η κατάλληλη.
Μια μικρή κουκούλα θα καλύψει το πάνω μέρος της μοτοσικλέτας, αλλά θα αφήσει εκτεθειμένους τους τροχούς και την αλυσίδα. Αντίθετα, μια μεγαλύτερη κουκούλα θα κυματίζει και θα αφήνει κενά που πάλι δε θα προσφέρουν προστασία.
Καταραμένοι υδρατμοί
Ένα από τα προβλήματα που δύσκολα μπορεί να αντιμετωπίσει ο κάτοχος της μοτοσικλέτας όταν τοποθετεί κουκούλα είναι οι υδρατμοί και η υγρασία που θα δημιουργηθεί εξωτερικά. Όταν έχουμε τοποθετήσει σωστά την κουκούλα, τις μέρες που η θερμοκρασία είναι σε ανοιξιάτικα επίπεδα δημιουργείται το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται υδρατμοί που μεταφράζονται σε σταγόνες νερού – κάτι ιδιαίτερα κακό αφού έρχονται σε άμεση επαφή με τη μοτοσικλέτα.
Εκείνο που μπορεί να κάνει ο κάτοχος του οχήματος είναι στις πιο ζεστές ημέρες να ανοίγει τα ειδικά σημεία εξαερισμού της κουκούλας για να κυκλοφορεί ο αέρας και να αποφευχθεί το φαινόμενο. Θα πρέπει απλά να θυμηθεί να τα κλείσει όταν περάσουν οι Αλκυονίδες διότι η σκόνη και το κρύο δε θα του χαριστούν.
Αποφεύγετε τους ιμάντες
Υπάρχουν πολλές κουκούλες προστασίας που διαθέτουν στο κάτω μέρος τους ιμάντες δεσίματος αντί για ένα ανθεκτικό σύστημα ελαστικού ιμάντα περιμετρικά. Όλοι θέλουμε μέσα σε δευτερόλεπτα να απλώνουμε την κουκούλα, να την τινάζουμε στον αέρα και εκείνη να «κάθεται» τέλεια πάνω στο δίκυκλο. Ξεχνάμε όμως ότι σε αυτές τις κουκούλες υπάρχουν ιμάντες δεσίματος κάτω από τη μοτοσικλέτα που θα μας βγάλουν… το λάδι μέχρι να τους ασφαλίσουμε.
Επιλέγουμε λοιπόν μια κουκούλα με ελαστικό ιμάντα περιμετρικά. Μπορεί να είναι πιο δύσκολο να καλύψουμε τη μοτοσικλέτα με μια κίνηση, αλλά στη συνέχεια το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να τεντώσουμε το ελαστικό τελείωμα σε ένα σημείο και τέλος!
Κουκούλα all-weather
Ψάχνοντας στην αγορά για την καινούρια σας κουκούλα θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι δεν είναι μόνο το κρύο και ο χειμώνας που θα μας χρειαστεί. Στην Ελλάδα γνωρίζουμε ότι η πιο ακραία περίοδος είναι εκείνη του καλοκαιριού με τη ζέστη και τον ήλιο να μας ταλαιπωρούν αρκετά. Πολλοί άλλωστε είναι εκείνοι που θα αφήσουν στο γκαράζ τη μοτοσικλέτα τους και αρκετές ημέρες το καλοκαίρι είτε για διακοπές, είτε για κάποια σεζόν εργασίας.
Η κουκούλα λοιπόν μπορεί να προστατεύσει τη μοτοσικλέτα μας και το καλοκαίρι από τον έντονο ήλιο και τον καύσωνα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Άμεσα διαθέσιμα για test ride τα Triumph Speed 400 και Scrambler 400X
Τι περιμένουμε από τη Benelli το 2024
Ανανεωμένο και πλήρως εξοπλισμένο το νέο Peugeot Pulsion 125