Πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα της Kawasaki Z7 HEV;
NEWSMOTOΤο Strong Hybrid σύστημα της Kawasaki ξεχειλίζει από τεχνολογία και φέρνει νέα δεδομένα στις μετακινήσεις.
Το 2024 είναι ίσως η σημαντικότερη χρονιά για την Kawasaki τα τελευταία χρόνια καθώς για πρώτη φορά προσθέτει στην γκάμα της εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Εκτός από τα ηλεκτρικά Ninja e-1 και Z e-1, οι Ιάπωνες έχουν φέρει τα επαναστατικά τους υβριδικά μοντέλα με τεχνολογία που δεν έχουμε συναντήσει ξανά στον κλάδο της μοτοσικλέτας.
Το υβριδικό σύστημα έχει τοποθετηθεί στα Ninja 7 HEV Και Z7 HEV. Πώς λειτουργεί όμως το συγκριμένο σύστημα; Ας ξεκινήσουμε από τα στοιχεία που το αποτελούν. Το σύνολο συνδυάζει έναν δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 451 κ.εκ. και έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος πίσω από τη σειρά κυλίνδρων.
Ο θερμικός κινητήρας συνεργάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα και ουσιαστικά συμπληρώνει ο ένας τον άλλον παρέχοντας ισχυρή ροπή (69 ίππους και 60,4 Nm ροπή) και πολύ φιλική λειτουργία στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.
Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης να επιλέξει ανάμεσα στo EV Mode, στο Sport Hybrid και στο ECO-Hybrid. Ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης τα συστήματα εναλλάσσονται και προσαρμόζονται ανάλογα.
Παράλληλα, ο οδηγός έχει τον απόλυτο έλεγχο μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου 6τάχυτου κιβωτίου το οποίο δεν έχει συμπλέκτη. Η μπαταρία 48 V λιθίου δε χρειάζεται εξωτερική φόρτιση καθώς ο κινητήρας φροντίζει να στέλνει ενέργεια στις κυψέλες.
Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης λοιπόν ο αναβάτης μέσα στην ασφυκτική κίνηση της πόλης μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, όταν κινείται στον αυτοκινητόδρομο θα χρησιμοποιεί όλη τη δύναμη του βενζινοκινητήρα, ενώ σε μεικτή διαδρομή σε επαρχιακούς δρόμους υπάρχει συνδυασμός λειτουργίας ηλεκτροκινητήρα και θερμικού κινητήρα.
Το καινοτόμο και τεχνολογικά προηγμένο Kawasaki Z7 Hybrid κοστίζει 13.895 ευρώ. Πρόκειται για μια μοτοσικλέτα με επιταχύνσεις supersport και οικονομία commuter 250 κ.εκ.