Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Τι είναι αυτό που αλλάζει στους νέους κανονισμούς Euro5+ για τις μοτοσικλέτες;

Ελλάδα 11:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τι είναι αυτό που αλλάζει στους νέους κανονισμούς Euro5+ για τις μοτοσικλέτες;

NEWSMOTO

Τι είναι αυτό που αλλάζει στους νέους κανονισμούς Euro5+ για τις μοτοσικλέτες;

NEWSMOTO

Οι νέοι κανονισμοί ρύπων Euro5+ μπαίνουν στη ζωή μας από την 1η Ιανουαρίου 2025.

Advertisement
Advertisement

Οι προδιαγραφές ρύπων Euro5+ έγιναν… viral όταν η Yamaha ανακοίνωσε ότι δεν θα εξελίξει την καινούρια YZF-R1 σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές και θα σταματήσει να την πουλάει στην Ευρώπη παρά μόνο για χρήση σε πίστα.

Τι είναι όμως αυτό το Euro5+ και πόσο θα επηρεάσει τελικά τις μοτοσικλέτες τα επόμενα χρόνια; Η απάντηση με λίγα λόγια θα ήταν «ελάχιστα» καθώς στην πραγματικότητα το πρωτόκολλο είναι σε πολλά σημεία ίδιο με το υπάρχον σύστημα Euro5.

Ας ξεκινήσουμε από αυτά που παραμένουν ίδια και αυτά είναι τα όρια στις εκπομπές ρύπων και το ότι θα συνεχίσουν απλά να αναγράφονται σε γρ/χλμ. Από εκεί και πέρα τα πράγματα δυσκολεύουν αρκετά κυρίως όσον αφορά τους διαγνωστικούς ελέγχους της μοτοσικλέτας.

Advertisement
Advertisement

Με το Euro5+ οι μοτοσικλέτες θα πρέπει να έχουν ένα αναβαθμισμένο σύστημα On Board Diagnostics 2 (OBD II) το οποίο θα αναλάβει να παρακολουθεί την ποιότητα καύσης, τις εκπομπές καυσαερίων, την ολοκλήρωση της διαδικασίας καύσης του μείγματος και την αποτελεσματικότητα του καταλύτη.

Σε σχέση με το Euro5, το νέο σύστημα θα είναι πιο… αυστηρό στους ελέγχους και σίγουρα θα πρέπει να είναι πιο ανθεκτικό στην πάροδο του χρόνου και των χιλιομέτρων. Αν κάτι πάει στραβά, θα ενημερώνει με ειδική λυχνία (Check Engine) τον αναβάτη για πιθανή δυσλειτουργία του συστήματος. Σε περίπτωση που το OBD II αντιληφθεί ότι η απόκλιση στις εκπομπές ρύπων ξεπερνάει το 20%, η λυχνία θα μένει αναμμένη μόνιμα και η μοτοσικλέτα θα πρέπει να μεταφερθεί στο συνεργείο για να διαγνωστεί το πρόβλημα.

Μάλιστα, το σύστημα μέσω της ECU θα μειώνει την ισχύ της μοτοσικλέτας μέχρι ο αναβάτης να επισκεφτεί συνεργείο για να διορθώσει τη ζημιά. Τα εργοστάσια λοιπόν καλούνται να αλλάξουν τη διαδικασία δοκιμών η οποία πλέον πρέπει να γίνεται σε πραγματικές συνθήκες για 35.000 χιλιόμετρα, αντί για το θεωρητικό των 17.500 χιλιομέτρων. Αυτό σημαίνει ένα επιπλέον κόστος σε τεχνολογικό και ανθρώπινο δυναμικό, ενώ σίγουρα είναι πιο χρονοβόρα διαδικασία.

Advertisement

Ουσιαστικά λοιπόν η αλλαγή έχει να κάνει με τον κύκλο ζωής του καταλύτη, ο οποίος πρέπει να αντέχει για πολλά περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με το παρελθόν.