Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Aprilia RS660 Stars & Stripes

Ελλάδα 20:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Aprilia RS660 Stars & Stripes

NEWSMOTO

Δοκιμή: Aprilia RS660 Stars & Stripes

NEWSMOTO

Οδηγούμε το Aprilia RS660 στην έκδοση Stars & Stripes και συναντάμε ξανά μια γνήσια Race Replica.

Advertisement
Advertisement

Η δεκαετία του 1990 είναι για πολλούς η σπουδαιότερη δεκαετία του σύγχρονου κόσμου. Απίστευτες μουσικές, σπουδαία καλλιτεχνικά δρώμενα, τεχνολογική έκρηξη, σπουδαίες πολιτικές εξελίξεις συνόδευσαν τις κοινωνίες στο πέρασμα προς τον 21ο αιώνα. Πολλές από τις σημερινές μας συνήθειες τις κουβαλάμε από εκείνη τη δεκαετία και συχνά αναπολούμε τις ένδοξες ημέρες των 90’s.

Ο κόσμος της μοτοσικλέτας δεν έμεινε αμέτοχος σε αυτήν την έξαρση με την πιο χαρακτηριστική ίσως μορφή έκφρασης τις αγωνιστικές ρεπλίκες που έβαλαν στην παραγωγή τα περισσότερα εργοστάσια. Ακόμα και σήμερα οι νοσταλγοί του παρελθόντος λιγουρεύονται μια Honda NSR250 στα χρώματα της Rothmans ή μια Suzuki RGV250 στα χρώματα της Lucky Strike, ενώ από την ευρωπαϊκή πλευρά η Aprilia μας είχε χαρίσει την θρυλική RS250 στα χρώματα της Chesterfield.

Advertisement
Advertisement

Στη σύγχρονη εποχή αυτού του είδους οι μοτοσικλέτες έχουν εξαλειφθεί και σπάνια βρίσκουμε αγωνιστικές ρεπλίκες να φτάνουν στη γραμμή παραγωγής. Όπως πάντα, η Aprilia είναι εκείνη που δείχνει το δρόμο και δεν διστάζει για μια ακόμα φορά να πρωτοπορήσει. Το 2022 παρουσίασε μια ειδική έκδοση του supersport μοντέλου της RS660 για να τιμήσει τη συμμετοχή της στο Αμερικανικό Πρωτάθλημα Super Twins.

Η αγορά της Αμερικής είναι πάρα πολύ σημαντική για την ιταλική μάρκα, ιδιαίτερα όσον αφορά την σπορ σειρά μοτοσικλετών της όπως τα RSV4 και Tuono V4. Αυτός ήταν ο λόγος που αποφάσισε να πάρει μέρος στο αμερικανικό πρωτάθλημα Super Twins το οποίο ακολουθεί το επίσημο πρωτάθλημα MotoAmerica των ΗΠΑ και αφορά ελαφριές, δικύλινδρες μοτοσικλέτες. Η RS660 με την πρώτη χρονιά συμμετοχής του σάρωσε νίκες και τίτλους κατακτώντας την κορυφή με άνεση, βάζοντας στον αμερικανικό χάρτη των σπορ μοτοσικλετών το μοντέλο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

American dream

Η Aprilia RS660 έκανε το ντεμπούτο της το 2021 και χωρίς να δυσκολευτεί έγινε το σημείο αναφοράς σε μια κατηγορία την οποία η ίδια δημιούργησε. Εύκολο, γρήγορο, φιλικό και προσιτό οικονομικά, το σπορ μοντέλο των Ιταλών ξέφευγε από την μανία των εργοστασίων για ιπποδύναμη, εξωτικά υλικά και εξεζητημένα ηλεκτρονικά και με απλό τρόπο έβαζε στο… πιάτο του αναβάτη ένα άκρως διασκεδαστικό δίκυκλο.

Advertisement

Το 2022 η Aprilia αποφάσισε να θυμηθεί το παρελθόν και να δώσει στο κοινό, έστω και σε περιορισμένο αριθμό, μια ρεπλίκα της RS660 τιμώντας τη συμμετοχή της στο MotoAmerica. Κοιτάζοντας τη μοτοσικλέτα το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό είναι η σημαία των ΗΠΑ. Το λευκό κυριαρχεί στον χρωματισμό της έχοντας σε πολλά σημεία μπλε και κόκκινες πινελιές, ενώ τα χαρακτηριστικά αστέρια δίνουν τον τελικό χαρακτήρα στη μοτοσικλέτα. Εκείνο που ίσως ξεχωρίζει περισσότερο είναι το αριθμημένο αυτοκόλλητο στο ρεζερβουάρ, ενώ εντυπωσιάζει και η ποιότητα κατασκευής των Ιταλών.

Με σεβασμό στην εργονομία και άνεση

Advertisement

Η Aprilia αποφάσισε να σπάσει το κατεστημένο των supersport μοτοσικλετών όσον αφορά την εργονομία και την άνεση. Η RS660 δε θα σε κάνει να πιαστείς σε όλους τους μύες του σώματός σου όταν ανέβεις στη σέλα της, ούτε να κόβεται η ανάσα σου κάθε φορά που ανοίγεις το γκάζι.

Η θέση οδήγησης είναι όλα τα λεφτά στην RS660 με την Aprilia να έχει μελετήσει πολύ καλά την εργονομία. Η σέλα είναι άνετη και μαλακή, τα κλιπόν είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένα με αποτέλεσμα να μην… δαγκώνεις το ρεζερβουάρ όταν πιάσεις το τιμόνι. Αισθάνεσαι άμεσα σαν στο σπίτι σου και είσαι σε θέση να απολαύσεις τη μοτοσικλέτα ακόμα και στις καθημερινές μετακινήσεις.

Δικύλινδρος με καρδιά πρωταθλητή

Advertisement

Ο κινητήρας της RS660 είναι ένα από τα δυνατά της σημεία της μοτοσικλέτας. Πρόκειται για ένα δικύλινδρο σε σειρά σύνολο 659 κ.εκ. το οποίο αποδίδει 100 ίππους στις 10.500 σ.α.λ. με τη ροπή να αγγίζει τα 67Nm στις 8.500 σ.α.λ. Ουσιαστικά το μηχανικό σύνολο είναι το μισό εμπρός κομμάτι του V4 1.100 κ.εκ. του RSV4 κάτι που σημαίνει ότι είναι μικρό σε διαστάσεις και ελαφρύ.

Η λειτουργία του είναι εξαιρετική με τη δύναμη να είναι απλωμένη σε όλο το φάσμα των στροφών, διαθέτει γεμάτες χαμηλές στροφές και δυνατές μεσαίες, ενώ ψηλά δεν θα σε απογοητεύσει ανεβάζοντας μέχρι τις 11.000 σ.α.λ. σαν δικύλινδρο V. Ακόμα ένα στοιχείο που κάνει ιδιαίτερο αυτό το μηχανικό σύνολο είναι ο ήχος. Μέχρι τις 6.000 σ.α.λ. ο κινητήρας ακούγεται σαν μονοκύλινδρο Moto3 και όταν περάσει αυτό το όριο ο κινητήρας ακούγεται σαν V2 του λίτρου προσφέροντας μια εθιστική μελωδία στον αναβάτη.

Έτοιμο να σπάσει τα χρονόμετρα

Η Aprilia δεν έχει αφήσει τίποτα στην τύχη εξοπλίζοντας την RS660 με προσεγμένα περιφερειακά. Το πλαίσιο είναι αδιαμφισβήτητα το δυνατό σημείο της μοτοσικλέτας έχοντας πετύχει απίθανη ισορροπία μεταξύ άψογης οδηγικής συμπεριφοράς, πληροφόρησης στον αναβάτη και άνεσης όταν κινείσαι στην πόλη καθημερινά.

Στις αναρτήσεις μπροστά συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι Kayaba 41 χιλ. με ρύθμιση προφόρτισης και απόσβεσης επαναφοράς. Πίσω έχουμε ένα μονό αμορτισέρ επίσης της KYB με τις ίδιες δυνατότητες ρύθμισης. Το σύνολο λειτουργεί απροβλημάτιστα και ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα της μοτοσικλέτας. Τα φρένα της Brembo είναι από τα καλύτερα σύνολα που έχουμε συναντήσει με απίθανη αίσθηση στη μανέτα και τρομερή δύναμη που πολλές φορές ξεπερνάει τις ανάγκες της μοτοσικλέτας για επιβράδυνση.

Δεν θα χρειαστείς αρκετό χρόνο για να καταλάβεις τις αρετές της RS660. Η αίσθηση που σου δίνει το πλαίσιο, η τρομερή πληροφόρηση από τις αναρτήσεις και τα δυνατά φρένα σε φέρνουν άμεσα σε θέση μάχης και ξεκινάς την… επίθεσή σου στις στροφές. Η RS660 λατρεύει να μπαίνει με φόρα στην είσοδο της στροφής. Τελειώνοντας λοιπόν γρήγορα με τα φρένα αφήνει τη μοτοσικλέτα να ρολάρει στην είσοδο γέρνοντας με μια ανάλαφρη αίσθηση που σε γεμίζει εμπιστοσύνη.

Οι ελαφριές ζάντες σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά ελαστικά της Pirelli προσφέρουν τόσο μεγάλη πρόσφυση που η μοτοσικλέτα μένει ατάραχη σε φυσιολογικό ρυθμό. Ακόμα όμως και αν πιέσεις κοντά στο όριο η μοτοσικλέτα είναι ακλόνητη, κρατάει τη γραμμή της υποδειγματικά και το σημαντικότερο, συγχωρεί τυχόν λάθη επιλογής γραμμής. Μπορείς μέσα στη στροφή να κλείσεις ή να ανοίξεις τη γραμμή σου με τη μοτοσικλέτα να ακολουθεί απροβλημάτιστα την πορεία της χωρίς δισταγμούς και κουνήματα.

Τεχνολογία αιχμής

Μπορεί η RS660 να είναι από μόνη της μια εκπληκτικά στημένη μοτοσικλέτα, ωστόσο η Aprilia δεν σταμάτησε εκεί εξοπλίζοντας της με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα ηλεκτρονικά συστήματα. Οι Ιταλοί λοιπόν έχουν δώσει στον αναβάτη να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε επιλογές οδήγησης οι οποίες χωρίζονται σε δύο επιμέρους κομμάτια (δρόμο και πίστα). Οι τρεις πρώτες είναι οι Dynamic, Commute και Individual, ενώ αν είσαι σε πίστα έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις τις Time Attack και Challenge προσφέροντας και χρονόμετρο!

Είναι εξοπλισμένο με νέα ECU Marelli 11MP η οποία ελέγχει την IMU μονάδα η οποία προσφέρει σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ευαίσθητο στις κλίσεις, ABS στροφής, σύστημα ελέγχου της σούζας, σύστημα ελέγχου στο φρένο του κινητήρα, σύστημα αυτόματου πιλότου και φυσικά ένα απίθανο quickshifter για ανέβασμα/κατέβασμα ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη. Στην πραγματικότητα η Aprilia τα έχει βάλει όλα στην RS660.

Grazie Aprilia

Μπορεί η έκδοση Stars & Stripes της Aprilia RS660 να έχει έναν φαντασμαγορικό χρωματισμό και να έχει βγει σε περιορισμένο αριθμό μονάδων, ωστόσο κάτω από το κουστούμι εξακολουθεί να κρύβεται ένα από τα καλύτερα supersport μοντέλα που έχουμε συναντήσει. Έχουμε να κάνουμε με μια μοτοσικλέτα που σε κάνει να νιώθεις Bασιλιάς, σου χαρίζει απλόχερα εμπιστοσύνη, την ευχαριστιέσαι σε κάθε διαδρομή και δεν θα τη φοβηθείς ποτέ. Ας το παραδεχτούμε, η Aprilia RS660 είναι μια supersport μοτοσικλέτα που χρειαζόταν ο κόσμος και οι Ιταλοί από το Noale τόλμησαν να τη δώσουν στο μοτοσικλετιστικό κοινό. Η μέχρι τώρα ιστορία πάντως τους έχει δικαιώσει!

Όλα τα στοιχεία της Aprilia RS660 Stars & Stripes ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Aprilia RS660 Stars & Stripes
Κινητήρας: Δικύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος
Κυβισμός: 649 cc
Ισχύς: 100 PS / 10.500 rpm
Ροπή: 67 Nm / 8.500 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός, Ride-by-Wire
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό, quickshifter
Πλαίσιο: Αλουμινένιο δύο δοκών
Ρεζερβουάρ: 15 L
Τροχοί: 17 ιντσών εμπρός και πίσω
Φρενα: Δίσκοι 320 χιλ εμπρός Brembo, ABS στροφής
Βάρος: 183 kg
Μεικτή κατανάλωση: 5,8 L/100 km
Τιμή πώλησης: 12.290 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Aprilia SR GT 200 S
EICMA 2022: Πρωτότυπο ηλεκτρικό supermoto από την Aprilia
Aprilia RSV4 XTrenta: Τεχνολογία MotoGP, 230 ίπποι και 165 κιλά