Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Peugeot Django 125

Ελλάδα 19:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Peugeot Django 125

NEWSMOTO

Δοκιμή: Peugeot Django 125

NEWSMOTO

Οδηγούμε το ανανεωμένο Peugeot Motocycles Django 125 και βυθιζόμαστε στη γοητεία της δεκαετίας του 1960.

Advertisement
Advertisement

Ήταν περασμένα μεσάνυχτα όταν ο ιδιοκτήτης του wine bar στο χωριό Λα Πραντέτ της Νότιας Γαλλίας χτύπησε το καμπανάκι για την τελευταία παραγγελία της βραδιάς. Σε εκείνη την αναπάντεχη συνάντηση βρέθηκα να κάθομαι τυχαία στο ίδιο τραπέζι με τον Λεό, έναν πρώην εργαζόμενο στο εργοστάσιο Μαντρέ της Peugeot Motocycles ο οποίος δεν χρειάστηκε παρά μερικά ποτήρια λευκό κρασί από τα υπέροχα οινοποιεία του Μοντπελιέ για να μας γεμίσει με αξέχαστες ιστορίες της γαλλικής μάρκας.

Εκείνη που σίγουρα μου έκανε εντύπωση ήταν η ιστορία του S55, του μοντέλου που «μίσησαν» περισσότερο από όλα όσοι δούλευαν εκείνη την εποχή στην Peugeot. Το 1953 η Peugeot Motocycles βλέποντας τις Vespa και Lambretta εκείνη την εποχή να έχουν μεγάλη δημοτικότητα αποφάσισε και εκείνοι να δοκιμάσει την τύχη της στα scooter.

Advertisement
Advertisement

Στο Παρίσι λοιπόν την ίδια χρονιά παρουσίασε το περίφημο scooter S55, ένα ιδιαίτερο σχεδιαστικά μοντέλο με κινητήρα 125 κ.εκ. και αισθητική στα πρότυπα των Lambretta και Vespa εκείνης της εποχής. «Γιατί όμως μισήθηκε συγκεκριμένα αυτό το μοντέλο;», ρώτησα τον Λεό διακόπτοντας την ιστορία του. Αφήνοντας το ποτήρι του στο τραπέζι ο ηλικιωμένος Γάλλος με κοίταξε στα μάτια και μου είπε: «Parce que ca a tue les motos» (Γιατί σκότωσε τις μοτοσικλέτες).

Αμέσως μας εξήγησε ότι από το 1901 μέχρι και την έναρξη του πολέμου (Β’ Π.Π.) η Peugeot Motocycles κατασκεύαζε μόνο μοτοσικλέτες. Συγκεκριμένα είχε κατασκευάσει 61 διαφορετικά μοντέλα και η έλευση του S55 και αργότερα του S57 έβαλε τέλος στην παραγωγή μοτοσικλέτας της Peugeot – είχε μόλις ξεκινήσει η εποχή των scooters…

Django γεμάτο γοητεία

Advertisement

Έχουν περάσει 70 χρόνια από την πρώτη παρουσίαση του S55 και η Peugeot Motocycles συνεχίζει να το τιμάει μέσω του Django. Οι Γάλλοι ιδιαίτερα φέτος που έγινε το restart της εταιρείας, έδωσαν ακόμα μεγαλύτερη σημασία στο vintage scooter τους ανεβάζοντας το αισθητικό και τεχνικό του επίπεδο.

Advertisement

Το Django δεν μπορεί να σε μπερδέψει καθώς το σχήμα του είναι ξεκάθαρο. Η vintage αισθητική του αμέσως σε παραπέμπει στις ιταλικά και γαλλικά scooter της δεκαετίας του 1960, με στρογγυλεμένες επιφάνειες, νεανικούς συνδυασμούς χρωμάτων και αρκετές νίκελ λεπτομέρειες. Στο εμπρός μέρος, χαμηλά στη μάσκα, δεσπόζει το κλασικό «λιοντάρι» και λίγο πιο πάνω ο στρογγυλός προβολέας προστατεύεται από ένα μικρό ασημί πτερύγιο στο πάνω μέρος.

Η σέλα είναι πανέμορφη με ξεχωριστό χώρο για αναβάτη και συνεπιβάτη και λευκές ραφές, ενώ το πίσω μέρος είναι μακρόστενο θυμίζοντας σταγόνα. Οι τροχοί είναι λευκοί και ο χρωματικός συνδυασμός κόκκινου λευκού χωρισμένου εγκάρσια είναι απλά μοναδικός. Με διαφορά το πιο δυνατό σημείο του Peugeot Django είναι η εμφάνισή του.

Advertisement

Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει ένα κλασικού τύπου όργανο με αναλογικό ταχύμετρο και μια μικρή ψηφιακή οθόνη με τις απαραίτητες πληροφορίες. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για ένα jet face κράνος, ενώ στο εσωτερικό της ποδιάς υπάρχει ένα ντουλαπάκι για πλήρωση καυσίμου και ένα ντουλαπάκι με θύρα USB για φόρτιση και αποθήκευση smartphone.

Ροπάτος και οικονομικός κινητήρας

Το νέο Django είναι εξοπλισμένο με έναν μονοκύλινδρο, αερόψυκτο κινητήρα 125 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 10,6 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 9,3 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Συνοδεύεται από σύγχρονο σύστημα ψεκασμού, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου CVT κιβωτίου ταχυτήτων.

Το μηχανικό σύνολο του Django είναι εξαιρετικό, πολύ ομαλό στη λειτουργία του και με ζωντάνια. Από τις χαμηλές στροφές και στις εκκινήσεις το scooter επιταχύνει καλά και σε μερικές περιπτώσεις σε εκπλήσσει ευχάριστα με το τράβηγμά του. Το ταχύμετρο εύκολα ανεβαίνει μέχρι τα 80 χλμ./ώρα, ενώ στο ταχύμετρο μπορείς να δεις πάνω από 100 χλμ./ώρα.

Η κατανάλωση είναι επίσης εξαιρετική καθώς στη διάρκεια της δοκιμής καταφέραμε με ένα ρεζερβουάρ 8,5 λίτρων να διανύσουμε 295 χιλιόμετρα. Αυτό μεταφράζεται σε κατανάλωση 2,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Παιχνίδι στο δρόμο

Η Peugeot σε όλα της τα νέα μοντέλα έχει αποφασίσει να δημιουργήσει μια ποιοτική και διασκεδαστική φιλοσοφία οδήγησης. Στο Django λοιπόν η ευελιξία είναι το στοιχείο που ξεχωρίζει, ακολουθούμενο από την σταθερότητα και την άνεση.

Οι Γάλλοι στο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο έχουν επιλέξει να τοποθετήσουν ένα τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και ένα ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση αμορτισέρ πίσω. Οι τροχοί είναι 12 ιντσών, ενώ τα φρένα αποτελούνται από δίσκο 200 χιλ. εμπρός και δίσκο 190 χιλ. πίσω με σύστημα ABS. Το συνολικό βάρος του Django είναι 135 κιλά και το ύψος της σέλας είναι μόλις 770 χιλ.

Από το πρώτο δευτερόλεπτα που βρεθείς στη σέλα του Django αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για ένα προσιτό, ελαφρύ και εύκολα προσβάσιμο scooter. Η σέλα σε τοποθετεί ψηλά και μπροστά, ενώ το επίπεδο πάτωμα είναι μεγάλο και επιτρέπει στα πόδια να κινηθούν απροβλημάτιστα. Ανοίγοντας το γκάζι αμέσως νιώθεις άνετα χάρη στην αυξημένη σταθερότητα του scooter.

Η ευελιξία είναι τρομερή και επιτρέπει τις ακαριαίες αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ και οι επιτόπιες μανούβρες είναι παιχνιδάκι χάρη στο μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και το χαμηλό ύψος. Στις στροφές η πρώτη φάση στριψίματος είναι απροβλημάτιστη με το Django να γέρνει πρόθυμα στην είσοδο, ωστόσο αν πιέσεις περισσότερο, στις μεγαλύτερες κλίσεις το scooter δεν έχει την ίδια αίσθηση και πληροφόρηση που σου δίνει στις πιο ήπιες κλίσεις.

 

Η Peugeot έχει επιλέξει να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση θυσιάζοντας την σπορ συμπεριφορά του Django, γι’ αυτό άλλωστε και όταν αρχίσεις να το πιέζεις στις στροφές και στα δυνατά φρένα δείχνει να χάνει την εξαιρετική αίσθηση που σου δίνει όταν κινείσαι σε φυσιολογικό ρυθμό. Από την άλλη όμως το Django σου επιφυλάσσει μια ευχάριστη έκπληξη που είναι η κορυφαία απόσβεση στις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Οι αναρτήσεις είναι σωστά μελετημένες για να απορροφούν τις ανωμαλίες της ασφάλτου με αποτέλεσμα να μην ταλαιπωρείται ο αναβάτης. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που δεν συναντάμε εύκολα σε scooter με τροχούς 12 ιντσών και σίγουρα θα το εκτιμήσει ο κάθε αναβάτης.

Το αγκάθι

Υπάρχουν δύο στοιχεία που μας ενόχλησαν στο νέο Peugeot Django, ευτυχώς όμως όχι ιδιαίτερα σημαντικά. Το ένα είναι η πολύ χαμηλή τοποθέτηση της πινακίδας στο πίσω μέρος με αποτέλεσμα να βρίσκει στο έδαφος κάθε φορά που κατεβαίνεις μια ράμπα. Το δεύτερο είναι η μέτριας αισθητικής επιλογή στα όργανα. Σε μια τόσο όμορφη και γεμάτη vintage λεπτομέρειες μοτοσικλέτα θα έπρεπε να όργανα είναι λίγο πιο προσεγμένα.

Βόλτα στη Γαλλική Ριβιέρα

Το νέο Peugeot Django έχει αυτό το κάτι που σε κάνει να ταξιδεύεις. Οδηγώντας το πανέμορφο scooter των Γάλλων αισθάνεσαι διαφορετικά, αισθάνεται καλύτερα, αισθάνεσαι ότι ξεχωρίζεις στο δρόμο. Δεν είναι απλά ένα καλοφτιαγμένο scooter με εξαιρετικό κινητήρα και καλή οδηγική συμπεριφορά. Είναι κυρίως ο τρόπος που σε κάνει να νιώθεις διαφορετικά, να μετακινείσαι με στυλ και να «γουστάρεις» που κάθεσαι πάνω σε αυτό το δίκυκλο. Καμία Δευτέρα δεν θα είναι τσαγκαροδευτέρα με το Django!

Όλα τα στοιχεία του Peugeot Django ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Peugeot Django 125
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος
Κυβισμός: 125cc
Ισχύς: 10,6 PS / 8.000 rpm
Ροπή: 9,3 Nm / 6.500 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. ψεκασμός
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 2,8 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 8,5 L
Τροχοί: 12 ιντσών εμπρός και πίσω
Βάρος: 135 kg
Τιμή: 2.950 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πατάει γκάζι στην Ελλάδα η Peugeot Motocycles
Δοκιμή: Peugeot Metropolis 400 GT
Αυτή είναι η τιμή του νέου Peugeot Tweet 200