Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha Tracer 9 GT

Ελλάδα 12:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Yamaha Tracer 9 GT

NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha Tracer 9 GT

NEWSMOTO

Οδηγούμε την GT έκδοση της δημοφιλέστατης Tracer 9 και παρασυρόμαστε από το σπορ DNA της Yamaha.

Advertisement
Advertisement

«Φτάσαμε πλέον στα «άντα» και ήρθε η ώρα να σοβαρευτούμε. Τέρμα λοιπόν οι γρήγορες βόλτες, τα track days και η «βιαστική» οδήγηση στην πόλη. Θα πάρουμε λοιπόν μια μοτοσικλέτα η οποία θα είναι άνετη και ασφαλής, αλλά… να έχει και κάτι πικάντικο, μην βαλτώσουμε από τώρα!».

Αυτή είναι η περιγραφή μιας σκέψης που λίγο ή πολύ έχει περάσει από το μυαλό όλων εκείνων των αναβατών που έχουν πλέον «ωριμάσει», έχουν περάσει τη φάση της «τρέλας» και θέλουν κάτι πιο… πιο… τέλος πάντως κάτι πιο ήρεμο που θα εξυπηρετήσει πρώτα την χρηστικότητα και έπειτα την οδηγική έξαψη τους.

Advertisement
Advertisement

Αυτήν ακριβώς τη σκέψη την έχει πάρει η Yamaha και την έχει μετατρέψει σε μια μυστική συνταγή που κανείς μέχρι τώρα δεν έχει ανακαλύψει. Και το αποτέλεσμα αυτής της συνταγής είναι το Tracer 9 το οποίο έχει πετύχει με τον πλέον απόλυτο τρόπο να ικανοποιήσει τις ορμές των ακόμα ενεργών «γρήγορων» αναβατών και ταυτόχρονα να τους καλύπτει κάθε καθημερινή ή ταξιδιωτική ανάγκη με ποιότητα, ασφάλεια και άνεση. Η έκδοση GT είναι απλά η ολοκλήρωση ενός ιαπωνικού θαύματος!

Τρικύλινδρο θαύμα με ηλεκτρονικά από WSBK

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και η αρχή στο Tracer είναι ο απίθανος κινητήρας του. Για το 2023 η Yamaha διατήρησε ανέπαφο τον τρικυλινδρο CP3 κινητήρα στα 889 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 119 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. με τη ροπή να φτάνει στα 93 Nm στις 7.000 σ.α.λ. Το μοτέρ έχει διατηρήσει τα κορυφαία χαρακτηριστικά του με την απόκριση στο γκάζι και την ελαστικότητα να παραμένουν τα δυνατά του σημεία.

Advertisement

Η Yamaha έχει βάλει όλη της τη μαεστρία και έχει δημιουργήσει ένα εκπληκτικό ηλεκτρονικό γκάζι (Ride-By-Wire) το οποίο λειτουργεί ομαλά και με ακρίβεια που πλέον αρμόζει στις ανάγκες της μοτοσικλέτας. Ταυτόχρονα τα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά προσφέρουν και καλύτερη κατανάλωση σε καύσιμο με την τιμή της δοκιμής να μένει στο επίπεδο των 5,8 λίτρων ανά 100 χιλιομέτρων.

Advertisement

Η μονάδα ελέγχου σε συνεργασία με τους καινούριους αισθητήρες έχουν δημιουργήσει ένα σύνολο το οποίο έχει σοβαρή ισχύ, ροπή παντού και επιτάχυνση που θυμίζει superbike, ενώ παράλληλα έχει έναν απίστευτα εθιστικό ήχο που σε κάνει να θέλεις συνεχώς να παίζεις με το γκάζι.

Η Yamaha συνεχίζει να ανεβάζει τον πήχη όσον αφορά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και στην περίπτωση του Tracer 9 GT συναντάμε κορυφαία τεχνολογία. Η μοτοσικλέτα διαθέτει μονάδα IMU έξι αξόνων η οποία ελέγχει το ρυθμιζόμενο και ευαίσθητο στις κλίσεις σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, το σύστημα ελέγχου της σούζας και το σύστημα ABS στροφής τα οποία δουλεύουν κάτι παραπάνω από άψογα.

Advertisement

Ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει όλα αυτά τα συστήματα όπως εκείνος θέλει, ενώ έχει στη διάθεσή του και τρεις επιλογές οδήγησης σχεδιασμένες από τη Yamaha για συνθήκες σπορ οδήγησης, ταξιδιού και για συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης ή βροχής. Όλα αυτά γίνονται εύκολα και γρήγορα μέσω της διπλής οθόνης πληροφοριών TFT 3,5 ιντσών και των εύχρηστων χειριστηρίων στις δυο πλευρές του τιμονιού.

Κερασάκι στην τούρτα του είναι το quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο σου επιτρέπει να αλλάζεις σχέσεις χωρίς συμπλέκτη τόσο στο ανέβασμα όσο και στο κατέβασμα.

Ηλεκτρονικές αναρτήσεις για πάντα

Εκεί που το Tracer 9 GT ξεφεύγει σε σχέση με την απλή έκδοση είναι στο πακέτο αναρτήσεων/φρένων. Το Tracer 9 GT είναι εξοπλισμένο με ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της KYB οι οποίες συνεργάζονται άψογα με το νέο – πιο ελαφρύ – αλουμινένιο πλαίσιο και το μακρύτερο ψαλίδι σε σχέση με το MT-09.

Το σύστημα της KYB είναι ικανό σε πραγματικό χρόνο να προσαρμόσει τη συμπίεση των αναρτήσεων εμπρός και πίσω δημιουργώντας ένα απίθανο αποτέλεσμα ποιότητας κύλισης το οποίο εξομαλύνει τις ανωμαλίες της ασφάλτου.

Εκτός όμως από την άνεση το πακέτο προσφέρει πολύ καλή αίσθηση στον αναβάτη ο οποίος έχει ανάμεσα στα πόδια του ένα στιβαρό και απόλυτα ασφαλές σύνολο ικανό να στρίψει, να φρενάρει και να επιταχύνει με αυτοπεποίθηση κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Στα φρένα τα πράγματα επίσης είναι κορυφαία με τους δίσκους των 298mm εμπρός με τις τετραπίστονες δαγκάνες και την τρόμπα της Nissin να προσφέρουν δύναμη και αίσθηση. Δεν χρειάζεται παρά μόνο ένα δάχτυλο στη μανέτα για να ακινητοποιήσεις τη μοτοσικλέτα σε χρόνο μηδέν έχοντας σύμμαχο και το ABS στροφής το οποίο ρυθμίζεται σε δύο θέσεις.

Ακούραστος σπορ δρομέας

Κινούμενος στην πόλη ο αναβάτης απολαμβάνει μια άνετη θέση οδήγησης και ένα ευκίνητο δίκυκλο που εκτός από την απλή διεκπεραίωση της μετακίνησης είναι σε θέση να διασκεδάσει τον οδηγό. Η αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες είναι λίγο πιο «αργή» και «βαριά» από ότι θα περίμενε κανείς, αλλά η ποιότητα των αναρτήσεων και των φρένων είναι τέτοια που χαρίζουν ασφάλεια και αυτοπεποίθηση στον αναβάτη.

Εκεί που τα πράγματα γίνονται πιο ουσιαστικά είναι όταν κινηθείς σε δρόμο με στροφές. Το Tracer 9 GT όταν ανεβεί ο ρυθμός μετατρέπεται σε μια αχόρταγη μοτοσικλέτα έτοιμη να κατασπαράξει όποια στροφή βρεθεί μπροστά του.

Η πολύ καλή πληροφόρηση από το εμπρός μέρος αυξάνει την αυτοπεποίθηση να γύρεις στην είσοδο της στροφής με τη μοτοσικλέτα να μένει ακλόνητη ακόμα και όταν ακουμπάς τα μαρσπιέ στην άσφαλτο. Παράλληλα, η ακρίβεια στην απόκριση του γκαζιού σου επιτρέπει να ελέγξεις καλύτερα τη δύναμη που περνάει στον πίσω τροχό, μένοντας συγκεντρωμένος στην καλύτερη δυνατή γραμμή.

Το Tracer 9 GT του 2023 είναι εξαιρετικό πλέον και στο ταξίδι παρέχοντας εξαιρετική κάλυψη και άνεση στον αναβάτη. Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα, σε συνδυασμό με την άνετη σέλα, τα θερμαινόμενα grip και την όρθια θέση οδήγησης είναι στοιχεία που κάνουν την πολύωρη οδήγηση παιχνιδάκι τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνεπιβάτη. Μην ξεχνάτε ότι στον στάνταρ εξοπλισμό της μοτοσικλέτας υπάρχουν πλαϊνές σκληρές βαλίτσες!

Το αγκάθι

Σε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα που μπορεί να αγοράσει κανείς αυτήν τη στιγμή είναι δύσκολο να βρει κανείς κάποιο αρνητικό σημείο. Αν θα έπρεπε να αναφέρουμε ένα αυτό θα ήταν ίσως η βαριά αίσθηση που σου αφήνει η μοτοσικλέτας όταν κινείσαι με μικρές ταχύτητες. Φυσικά, είναι κάτι που συνηθίζεται και γρήγορα μπορείς να το ξεπεράσεις χάρη στην καλή λαβή που δημιουργεί το φαρδύ τιμόνι και η χαμηλή θέση οδήγησης.

Στο άπειρο και ακόμα παραπέρα!

Το Yamaha Tracer 9 GT δεν βρίσκεται τυχαία ανάμεσα στις κορυφαίες σε πωλήσεις μοτοσικλέτες στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Δεν είναι μια απλή sport adventure μοτοσικλέτα από αυτές που έχουμε συνηθίσει, είναι μια απολαυστική οδηγικά μοτοσικλέτα της οποίας ο συνδυασμός κινητήρα/πλαίσιο παραμένει αξεπέραστος.

Αν υπήρχε ένας καλύτερος ορισμός για το Tracer 9 GT αυτός θα ήταν «το superbike των sport touring» και σε αυτήν την κατηγορία απλά δεν θα είχε αντίπαλο.

Όλα τα στοιχεία του Yamaha Tracer 9 GT ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Yamaha Tracer 9 GT
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, DOHC
Κυβισμός: 889cc
Ισχύς: 119 PS / 10.000 rpm
Ροπή: 93 Nm / 7.000 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός με Ride-by-Wire
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό με quickshifter
Αναρτήσεις: KYB ημι-ενεργητικές ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες
Φρένα: Ρυθμιζόμενο ABS Στροφής
Ρεζερβουάρ: 18,7 L
Τροχοί: 17 ιντσών
Βάρος: 220 kg
Τιμή: 14.990 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέος χρωματισμός και δύο μπαταρίες για το Yamaha Neo’s 2023 (+video)
Δοκιμή: Yamaha MT-09 SP
Τι καινούριο φέρνει η Yamaha Tracer 7 του 2023;