Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Ducati Panigale V4/S/SP MY2021: Όσο δεν πάει άλλο..

Ελλάδα 6:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ducati Panigale V4/S/SP MY2021: Όσο δεν πάει άλλο..

NEWSMOTO

Ducati Panigale V4/S/SP MY2021: Όσο δεν πάει άλλο..

NEWSMOTO

Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και αυτό είναι κάτι που οι Ιταλοί το ξέρουν καλά. Τρανή απόδειξη αποτελεί η νέα supersport ναυαρχίδα τους, που για το 2021 αποκτά και τη Sport Production εκδοχή της.

Advertisement
Advertisement

Αυτή η κατηγορία μοτοσυκλετών μοιάζει ολίγον τι με αγώνα για την επικράτηση και ο λόγος απλός: αυτή είναι που θα συζητηθεί περισσότερο στα μοτοσυκλετιστικά στέκια και αυτή που θα πάρει και τα περισσότερα φλας της δημοσιότητας. Με αυτό το σκεπτικό η Ducati φροντίζει κάθε χρόνο να κάνει τις αναβαθμίσεις που θα προσφέρουν ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά και απόδοση. Κάτι τέτοιο ισχύει και για τα Panigale V4 του 2021, που έχουν πλέον προσαρμοστεί στο Euro5 χωρίς όμως θυσίες στην ιπποδύναμη των 214Hp και -παράλληλα- χωρίς να πάρουν κιλά!

Χρόνο με το χρόνο αλλαγές

Advertisement
Advertisement

Στα V4 και V4S του 2020 το πρώτο σημείο που έχριζε βελτίωσης ήταν η αεροδυναμική, αποσκοπώντας στη σταθερότητα ειδικά στα “πολλά” χιλιόμετρα. Η σταθερότητα πάει πακέτο και με το βελτιωμένο πλαίσιο καθώς και τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, στοιχεία που αμφότερα επαναρυθμίστηκαν έτσι ώστε η πληροφόρηση του αναβάτη να είναι ακόμα καλύτερη, όσο στο όριο και αν οδηγεί. Τέλος, update δέχθηκαν και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, με τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης (DTC), γρήγορων αλλαγών ταχυτήτων (DQS) και ηλεκτρονικού γκαζιού (Ride by Wire) να έχουν ξανασεταριστεί για καλύτερη αίσθηση ισχύος και γραμμικότητας.

Μιλάμε άλλωστε για 214 ίππους και στις δυο μοτοσυκλέτες, με το V4S να διαφοροποιείται από το “απλό” V4 στις αναρτήσεις της Ohlins μπροστά και πίσω, έναντι της Showa (πιρούνι) και της Sachs (αμορτισέρ), τη χρήση μαγνησίου αντί αλουμινίου στους τροχούς και τη σαφώς ελαφρύτερη μπαταρία λιθίου, αλλαγές που έκαναν την “S” έκδοση να ζυγίζει πλήρης υγρών 195 κιλά έναντι των 198 της “συμβατικής”.

Advertisement

Για το 2021 η εξέλιξη συνεχίζεται

Advertisement

Η συμμόρφωση με τις προδιαγραφές Euro 5 είναι το κυρίαρχο στοιχείο, χωρίς να λείπουν οι βελτιώσεις στα σημεία και η προσθήκη της νέας έκδοσης SP. Tα V4 και V4S φέρουν αλλαγές σε εξάτμιση και κινητήρα, με την απόδοση τους να παραμένει στους 214 ίππους και στα 12,6 κιλά ροπής. Το traction control αναβαθμίστηκε στο απόλυτο DTC EVO 3, που έχει εξελιχθεί μέσα από το αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας, ενώ προσανατολισμένη προς την αγωνιστική χρήση είναι και η δυνατότητα επιλογής δύο χαρτογραφήσεων Racing Mode, με μοναδικές και ανεξάρτητες ρυθμίσεις σε κάθε μία εξ αυτών. Στα περιφερειακά, τρόμπες συμπλέκτη και φρένων προέρχονται πλέον από το μοντέλο Superleggera, ενώ για το 2021 προσφέρεται επίσης και η δυνατότητα τοποθέτησης θερμαινόμενων grip(!).

Έκδοση SP

Advertisement

Χρόνια πολλά είχαμε να δούμε Sport Production μοντέλο από τη Ducati και αυτό το συγκεκριμένο ξεχωρίζει από το αποκλειστικά μαύρο χρώμα του, διανθισμένο με πινελιές βουρτσισμένου αλουμινίου και κόκκινα σιρίτια. Και για να ξέρετε, είναι εμπνευσμένο από τις μοτοσυκλέτες των χειμερινών δοκιμών που έκαναν οι ομάδες της Ducati σε MotoGP και WSBK. Θα διατεθεί σε περιορισμένο αριθμό χαραγμένο στην τιμονόπλακα, με αυτή την τελευταία να είναι κατασκευασμένη από billet αλουμίνιο CNC κοπής. Η χρήση του ανθρακονήματος (carbon) είναι εκτεταμένη, με τις πεντάμπρατσες ζάντες να κλέβουν την παράσταση και να αφαιρούν 1,4 κιλά βάρους σε σχέση με τις σφυρήλατες των άλλων εκδόσεων.

Συνολικά το SP ζυγίζει 173 στεγνά κιλά και ως μοντέλο προσανατολισμένο για χρήση πίστας φέρει ρυθμιζόμενα μαρσπιέ αλουμινίου της Rizoma και δυνατότητα προσθαφαίρεσης στοιχείων για track ready καταστάσεις. Η μοτοσυκλέτα εξοπλίζεται με κορυφαίες ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Ohlins (DES EVO) και φέρει επίσης μια πολύ μεγάλη λίστα ηλεκτρονικού εξοπλισμού. Όλα τα παραπάνω καλούδια προέρχονται από την απόλυτη Superleggera V4, όπως επίσης oι δαγκάνες Stylema R της Brembo, ο ξηρός συμπλέκτης και η αλυσσίδα (520).

Tα Panigale V4 και V4 S του 2021 θα είναι διαθέσιμα πανευρωπαϊκά μέσα στο Δεκέμβριο, ενώ η έκδοση SP από τον ερχόμενο Μάρτιο. Ακολουθούν δύο video, στο πρώτο μπορείτε να δείτε τη διαδικτυακή παρουσίαση των μοντέλων του 2021 και στο επόμενο να κάνετε μια on board βόλτα στην πίστα του Μπαχρέϊν με το μοντέλο του 2020.

Διαβάστε επίσης:

Husqvarna 2021-22: Μέλλον πολλών βολτ

Honda Gold Wing GL1800: Αρχικά Apple CarPlay και τώρα Android Auto!

Yamaha Tracer 9/GT MY2021: Πλήρης ανασχηματισμός