Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Kawasaki KLX300/300SM/300R: Επιστροφή εις.. τριπλούν

Ελλάδα 5:44
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Kawasaki KLX300/300SM/300R: Επιστροφή εις.. τριπλούν

NEWSMOTO

Kawasaki KLX300/300SM/300R: Επιστροφή εις.. τριπλούν

NEWSMOTO

Μια μοτοσυκλέτα On/Off που αγαπήθηκε πολύ επιστρέφει ανανεωμένη και αναβαθμισμένη σε δύο ακόμα εκδόσεις, συμπληρώνοντας την υπάρχουσα των ξεκάθαρα χωμάτινων καταβολών.

Advertisement
Advertisement

Από τη στιγμή που αντικρύσαμε το KLX300R του 2020, μια μοτοσυκλέτα εκτός δρόμου -δυστυχώς- μόνο για την αμερικάνικη αγορά, είναι αλήθεια πως περιμέναμε την εμφάνιση και μιας έκδοσης διπλής χρήσης. Πέρασε μόλις ένας χρόνος και η επιθυμία έγινε πραγματικότητα, με δύο μοντέλα τελικά για το 2021, ένα enduro και ένα supermoto! Πάμε όμως να τα δούμε όλα ένα προς ένα και χρονικά:

KLX300R MY2020

Advertisement
Advertisement

Πάνε χρόνια πολλά, από το 2006 αν θυμόμαστε καλά, που η Kawasaki σταμάτησε την παραγωγή τoυ KLX300 και στενοχώρησε πολλούς αναβάτες ανά την υφήλιο. Και ο λόγος απλός, ήταν ότι το καλύτερο για όσους ήθελαν να κυκλοφορούν καθημερινά στην πόλη και τα σαββατοκύριακα είτε να πηγαίνουν εκδρομούλες δικάβαλο είτε να συμμετέχουν σε αγώνες εκτός δρόμου, κυρίως Enduro και Scramble. Κάτι σαν τα Honda XR των περασμένων δεκαετιών δηλαδή, που πουλούσαν σαν ζεστό ψωμάκι και που γαλούχησαν άπειρους αναβάτες στην εκτός δρόμου οδήγηση. Οι καιροί (και οι επιθυμίες) αλλάζουν όμως και η Kawasaki εντόπισε την τάση πολλών μοτοσυκλετιστών για κάτι πιο εξειδικευμένο (λέγε με Off-Road), έκανε τις έρευνές της και κατέληξε πως αυτό που έλειπε ήταν το KLX300R που παρουσίασε στις ΗΠΑ στα μέσα του 2019 σαν μοντέλο 2020.

Από πάνω του απουσιάζουν παντελώς όλα όσα θα έκαναν νόμιμη την κυκλοφορία του στο δρόμο. Δεν υπάρχουν φώτα, φλας, κόρνα, καθρέφτες και μαρσπιέ συνεπιβάτη, ούτε καν όργανα, παρά μόνο κάτι ενδεικτικές λυχνίες για ρεζέρβα και καλή λειτουργία κινητήρα. Έτσι, το νέο KLX300R έγινε ένα καθαρόαιμο που απευθύνεται σε έμπειρους και πρωτόλειους, σε ερασιτέχνες και “επαγγελματίες” εραστές της πραγματικής Off-Road οδήγησης. Δεν είναι “ψευδο-εντούρο”, δεν είναι motocross, είναι κάτι ανάμεσα και ότι πρέπει για διασκέδαση στο χώμα, αυτό που λέμε το απόλυτο “Fun-Bike”. Ο υγρόψυκτος τετραβάλβιδος κινητήρας του έχει χωρητικότητα 292cc και απόδοση σχεδόν 30Hp, διαθέτοντας 2 ΕΕΚ και αντικραδασμικό άξονα. Ο κύλινδρος διαθέτει χιτώνιο με επίστρωση Nicasil και δύο νέα ψυγεία φροντίζουν για την καλύτερη ψύξη στις απαιτητικές συνθήκες.

Advertisement

Τα καλύμματά τους έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να κατευθύνουν το ζεστό αέρα κάτω και μακριά από τα πόδια του αναβάτη, αυξάνοντας την άνεση όταν κολλήσει σε έντονη κίνηση ή όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε ζεστές συνθήκες οδήγησης. Το παραδοσιακό καρμπυρατέρ έχει δώσει τη θέση του σε σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού (EFI). Αυτό, σύμφωνα με την εταιρεία, επιφέρει ακριβέστερη απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, ευκολότερη εκκίνηση κινητήρα τις κρύες μέρες και σταθερή απόδοση αυτού ανεξάρτητα από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος και το υψόμετρο.

Advertisement

Μανιβέλα δεν υπάρχει πλέον και αυτό έγινε λόγω χρήσης μίζας, οπότε τα νέα εδώ γίνονται ακόμα πιο ευχάριστα για όλους όσους έχουν “κακή εμπειρία” από την απουσία αυτού του μαγικού κουμπιού. Τέλος, οι αναρτήσεις με σετάρισμα για χρήση Off-Road διαθέτουν ρυθμίσεις και μεγάλες διαδρομές (285mm), ενώ ζάντες και ελαστικά παραμένουν ως είχαν (21” μπροστά, 18” πίσω και ελαστικά εκτός δρόμου.

Advertisement

KLX300 MY2021

Η έκδοση On/Off είναι αυτή που θα κεντρίσει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον, όντας μια μοτοσυκλέτα ικανή να κάνει ενδιαφέρουσα την καθημερινότητα και συναρπαστικά τα σαββατοκύριακα στα βουνά. Σε σχέση με την “άγρια” έκδοση R διαθέτει πλήρη εξοπλισμό δρόμου και τις ίδιες προδιαγραφές όσον αφορά στο ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο και τα φρένα με τους κυματιστούς δίσκους.

Το γεγονός ότι οι εκκεντροφόροι του έχουν το ίδιο προφίλ με αυτό των αντίστοιχων του R μας προϊδεάζει για ίδια πάνω κάτω απόδοση, κάτι που σίγουρα θα χαροποιήσει τους υποψήφιους αγοραστές. Σχεδιαστικά διαφοροποιείται από τα πλαστικά, το μικρότερο σε όγκο και χωρητικότητα ρεζερβουάρ, τα φτερά, τη σέλα και τα γραφικά. Διαφοροποίηση υπάρχει και στις διαδρομές της ανάρτησης όμως, που έχουν μειωθεί στα 254mm μπροστά και στα 242mm πίσω.

KLX300SM MY2021

Μια ομολογουμένως ευπρόσδεκτη εκδοχή του KLX300 στον κόσμο του Supermoto, εξ ου και το αρκτικόλεξο SM στο όνομά του. Για ασφάλτινη χρήση, διαθέτει ακτινωτές ζάντες 17” σε κάθε άκρο εφοδιασμένες με ελαστικά δρόμου. Οι αναρτήσεις έχουν ακόμα πιο μειωμένες διαδρομές, σχεδόν κατά 25mm μπροστά και πίσω, ενώ το εμπρός φρένο έχει αποκτήσει δίσκο διαμέτρου 300mm (από 250mm). Εμφανισιακά ξεχωρίζει και από το διαφορετικής σχεδίασης μπροστινό φτερό και τα βαμμένα μαύρα πλαίσιο, υποπλαίσιο, ψαλίδι, ζάντες και πιρούνι. Το τιμόνι τύπου fat bar είναι πιο στενό σε πλάτος και δεν διαθέτει την ενισχυτική γέφυρα του χωμάτινου KLX300, ενώ οι καθρέφτες έχουν αυξημένο μέγεθος και διαφορετικό σχήμα. Τέλος, διατηρεί την ίδια οθόνη LCD αλλά με διαφορετική χρωματική απόχρωση.

Και τα τρία KLX προορίζονται για την αγορά των ΗΠΑ, εκεί δηλαδή όπου οι πωλήσεις αντίστοιχων μοντέλων καταλαμβάνουν πάνω από το 50% της αγοράς! Οπότε εμείς μένουμε με την ευχή και την ελπίδα να τα δούμε κάποια στιγμή και κατά Ευρώπη μεριά.

Διαβάστε επίσης:

Honda Gold Wing GL1800: Αρχικά Apple CarPlay και τώρα Android Auto!

Yamaha Tracer 9/GT MY2021: Πλήρης ανασχηματισμός

SYM Jet 4 125/150 RX 2021: Σημαντικές αναβαθμίσεις και Euro5