Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha Tracer 7

Ελλάδα 22:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Yamaha Tracer 7

NEWSMOTO

Δοκιμή: Yamaha Tracer 7

NEWSMOTO

Οδηγούμε την ανανεωμένη Yamaha Tracer 7 και απολαμβάνουμε μια μοτοσικλέτα που μπορεί να τα κάνει όλα.

Advertisement
Advertisement

Η Yamaha έχει πολλά πράγματα για τα οποία μπορεί να περηφανευτεί και τις περισσότερες περιπτώσεις είναι εκείνη που ανοίγει το δρόμο στις εξελίξεις του δικυκλισμού. Ίσως όμως το πιο βασικό της χαρακτηριστικό είναι η σπορ προσέγγιση που δίνει σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της, από τα πολυτελή scooter της μέχρι και τις μεγάλες μοτοσικλέτες περιπέτειας.

Ακόμα και όταν αποφάσισε να σχεδιάσει την απόλυτη all-around μοτοσικλέτα, την Tracer 7, η Yamaha επέλεξε να της δώσει έναν πιο διασκεδαστικό χαρακτήρα από τον μέσο όρο της κατηγορίας, παρότι προσπάθησε να συγκρατηθεί.

Στην αναβαθμισμένη έκδοση του 2023 η Tracer 7 ενισχύθηκε σε αυτόν τον τομέα με την Yamaha να ισχυρίζεται ότι η προσέγγισή της είναι πλέον καθαρά οδηγοκεντρική.

Advertisement
Advertisement

Ίδια συνταγή με φρέσκα υλικά

Μπορεί όταν κοιτάξεις από μακριά το ανανεωμένο Tracer 7 να σου φανεί ίδιο με το προηγούμενο μοντέλο, ωστόσο όταν βρεθείς κοντά του διαπιστώνεις τις χτυπητές διαφορές. Η σχεδιαστική δομή παραμένει ίδια με την στενή μάσκα εμπρός και τους μικρούς προβολείς με τα «φρύδια» DRL να κλέβουν την παράσταση.

Ο νέος χρωματισμός σε μαύρο ματ με τις χρυσές ζάντες σίγουρα δίνει μια αίσθηση πολυτέλειας στη μοτοσικλέτα, ενώ η χαρακτηριστική ουρά με το LED φωτιστικό σώμα στο πίσω μέρος διατηρούν την ταυτότητα της Tracer 7.

Advertisement

Στις λεπτομέρειες που θα παρατηρήσει κανείς είναι σίγουρα η νέα οθόνη TFT 5 ιντσών με σύστημα συνδεσιμότητας. Διαθέτει δύο θεματικές επιλογές Touring και Sport, ενώ οι λειτουργίες γίνονται πανεύκολα από μια ροδέλα στην αριστερή πλευρά του τιμονιού.

Advertisement

Συνολικά, η Yamaha Tracer 7, χωρίς να έχει αλλάξει σημαντικά την σχεδιαστική της δομή, εκπέμπει έναν αέρα φρεσκάδας που δεν περνάει απαρατήρητη.

Κινητήρας εγγύηση

Το σημείο στο οποίο παραμένει αναλλοίωτη η νέα Tracer 7 είναι ο κινητήρας. Ο δικύλινδρος σε σειρά CP2 των 689 κ.εκ. αποδίδει 72,4 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. και 67 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. έχοντας αποδείξει σε πάρα πολλές περιπτώσεις την αξία του. Ο ψεκασμός έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει ζωηρές επιδόσεις, αλλά παράλληλα να έχει την απαραίτητη φιλικότητα που χρειάζεται ο αναβάτης στην καθημερινότητα.

Advertisement

Το σύνολο συνεργάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και έναν βουτυρένιο συμπλέκτη. Ο χαρακτήρας του κινητήρα σίγουρα έχει αναβαθμιστεί στο νέο Tracer 7 δίνοντάς του περισσότερη ζωντάνια και καλύτερη απόκριση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.

Παράλληλα, είναι πολύ οικονομικό σε καύσιμο με την κατανάλωση να μένει κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Level up στις αναρτήσεις

Ίσως η πιο βασική επέμβαση της Yamaha στο νέο Tracer 7 αφορά τις αναρτήσεις. Το πλαίσιο παραμένει το γνωστό ελαφρύ ατσάλινο με compact διαστάσεις το οποίο συνεργάζεται με ένα αλουμινένιο ψαλίδι. Στις αναρτήσεις όμως έχουμε ένα αναβαθμισμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χιλ. το οποίο απέκτησε ρύθμιση προφόρτισης και επαναφοράς.

Το ίδιο συμβαίνει και με το αμορτισέρ πίσω που είναι επίσης ρυθμιζόμενο βελτιώνοντας συνολικά την συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Τα φρένα επίσης είναι αναβαθμισμένα με δίσκους 298 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 245 χιλ. πίσω που συνεργάζονται με σύστημα ABS.

Το αποτέλεσμα αυτής της αναβάθμισης γίνεται αντιληπτό άμεσα, από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο. Η μοτοσικλέτα έχει ελαφρώς διαφορετική γεωμετρία που την κάνει πιο ευέλικτη και άμεση στις αντιδράσεις. Το εμπρός μέρος είναι εξαιρετικό με πολύ καλή αίσθηση τόσο στο φρενάρισμα όσο και στη διάρκεια του στριψίματος, ενώ η πρόσφυση που προσφέρει είναι αυξημένη ακόμα και σε κακής ποιότητας άσφαλτο.

Η μοτοσικλέτα στρίβει πανεύκολα, παραμένει σταθερή και μπορεί να γίνει διασκεδαστική όταν κινηθείς σβέλτα. Η ποιότητα των αναρτήσεων φαίνεται ακόμα καλύτερα όταν πιέσεις περισσότερο στις στροφές και αντιληφθείς ότι η μοτοσικλέτα πλέον έχει αποκτήσει ένα σπορ DNA που θα εκτιμήσει ακόμα και ο έμπειρος αναβάτης. Τα φρένα δεν θα προβληματίσουν σε όλες τις συνθήκες οδήγησης παρέχοντας προοδευτικότητα και ακρίβεια που με χαρακτηριστική άνεση ακινητοποιούν τα 197 κιλά της μοτοσικλέτας.

Η Tracer 7 είναι πολύ ικανή και στο ταξίδι με το πακέτο αναρτήσεων/πλαισίου να προσφέρει σταθερότητα. Παράλληλα, η κάλυψη από τον άνεμο είναι αρκετά καλή, κυρίως χάρη στη ρυθμιζόμενη (με το ένα χέρι) ζελατίνα. Η θέση οδήγησης είναι άνεση και σε φέρνει πολύ κοντά στο τιμόνι, ενώ με το ρεζερβουάρ των 17 λίτρων μπορείς να διανύσεις πολλά συνεχόμενα χιλιόμετρα.

Το αγκάθι

Το ραφινάρισμα που έχει κάνει η Yamaha στη νέα Tracer 7 δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αστοχίες. Η μοτοσικλέτα έχει αναβαθμιστεί ουσιαστικά και σε σημεία που δεν θα το περίμενε κανείς.

Αυτό που ίσως θα θέλαμε να έχει η ανανεωμένη έκδοση είναι ένα σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης κυρίως για ψυχολογικούς λόγους αφού ο τρόπος που περνάει η δύναμη στον πίσω τροχό μπορεί να χαρακτηριστεί τέλεια.

The Yamaha way

Η Tracer 7 χρειαζόταν μια αναβάθμιση και η Yamaha γνώριζε πολύ καλά που έπρεπε να επέμβει για να την βάλει ξανά σε τροχιά… πρωταθλητισμού. Η μοτοσικλέτα έχει διατηρήσει την σχεδιαστική της ταυτότητα, έχει ανέβει ένα «κλικ» σε ποιότητα και έχει σκαρφαλώσει πολλά σκαλοπάτια στην οδηγική συμπεριφορά.

Σε όλες τις εκφάνσεις της οδήγησης (επιτάχυνση, στρίψιμο, φρενάρισμα) είναι πολύ καλύτερη, προσθέτοντας στην φαρέτρα της και τον σπορ χαρακτήρα που ίσως της έλλειπε. Η all-around πρόταση της Yamaha έχει και με τη βούλα πλέον το σπορ DNA της εταιρείας.

Όλα τα στοιχεία της Yamaha Tracer 7

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Yamaha Tracer 7
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, CP2
Κυβισμός: 689cc
Ισχύς: 72,4 PS / 8.750 rpm
Ροπή: 67 Nm / 6.500 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Αναρτήσεις: ΚΥΒ ρυθμιζόμενες
Ρεζερβουάρ: 17 L
Τροχοί: 17 ιντσών
Βάρος: 197 kg
Τιμή: 9.390 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
40 χρόνια Yamaha Tenere (+video)
Δοκιμή: Yamaha Tracer 9 GT
Yamaha Neo’s Test Ride: Κλείσε ραντεβού με το μέλλον