Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: QJMotor SRK 700

Ελλάδα 19:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: QJMotor SRK 700

NEWSMOTO

Δοκιμή: QJMotor SRK 700

NEWSMOTO

Οδηγούμε το καινούριο naked της QJMotor και ανακαλύπτουμε μια μοτοσικλέτα που προσφέρει πολύ περισσότερα από την τιμή της.

Advertisement
Advertisement

Μπορεί η QJMotor να είναι μια καινούρια μάρκα μοτοσικλετών στην ελληνική αγορά ωστόσο ήδη έχει κινήσει το ενδιαφέρον των μοτοσικλετιστών και μάλιστα έχει «σηκώσει μερικά φρύδια», ιδιαίτερα με τα μεγαλύτερα μοντέλα της.

Η QJMotor είναι αυτήν τη στιγμή μια από τις μεγαλύτερες και ανερχόμενες δυνάμεις στον κόσμο των δύο τροχών και ήδη μετράει 37 μοντέλα στην γκάμα της. Πολλά από αυτά τα μοντέλα ήδη έχουν πάρει έγκριση να ταξιδέψουν στις αγορές της Ευρώπης.

Μια από τις πρώτες μοτοσικλέτες που δεν κουράστηκε καθόλου να προσγειωθεί στις ευρωπαϊκές αγορές και φυσικά στην Ελλάδα ήταν η SRK 700, μια naked μοτοσικλέτα με υψηλό επίπεδο περιφερειακών και ισχυρό κινητήρα που άφηνε πολλές υποσχέσεις όταν κοίταζες τα χαρακτηριστικά της.

Advertisement
Advertisement

Είχαμε συναντήσει πολλές φορές από κοντά τις μοτοσικλέτες της QJMotor, αλλά δεν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κάποιο από τα μοντέλα της κινεζικής μάρκας. Η στιγμή όμως έφτασε και πήραμε στα χέρια μας την SRK 700 για να γράψουμε τα πρώτα μας χιλιόμετρα με μια τόσο ενδιαφέρουσα πρόταση από όλες τις απόψεις.

Επίθεση από το φαίνεσθε

Παραδέχομαι ότι προσέγγισα την SRK 700 με μια επιφυλακτικότητα χωρίς να προσδιορίσω ακριβώς το γιατί. Ίσως λίγο το καινούριο της εταιρείας στην Ελλάδα, ίσως το άγνωστο μέχρι εκείνη τη στιγμή τεχνολογικό υπόβαθρο της μάρκας, με έκαναν να κρατήσω τις «αποστάσεις» μου.

Advertisement

Οι άμυνες ωστόσο δεν αργούν να υποχωρήσουν όταν κοιτάξεις για πρώτη φορά τη μοτοσικλέτα από κοντά. Η SRK 700 είναι μια πολύ εντυπωσιακή μοτοσικλέτα με επιθετική εμφάνιση ευρωπαϊκού επιπέδου. Η μάσκα εμπρός είναι με διαφορά το πιο δυνατό σημείο της με θυμωμένα LED φώτα, «φρύδια» DRL και minimal διαστάσεις. Το ρεζερβουάρ είναι ανασηκωμένο με λεπτή σιλουέτα, ενώ η ουρά στο πίσω μέρος είναι αιχμηρή με ένα περίεργο φωτιστικό σώμα που σχηματίζει ένα «L».

Advertisement

Το φινίρισμα στον κινητήρα, το ψαλίδι και τα λίγα πλαστικά είναι εξαιρετικό εκπέμποντας μια εκλεπτυσμένη αισθητική, ενώ κοιτάζοντας και μόνο τις αναρτήσεις και τα φρένα αντιλαμβάνεσαι ότι η μοτοσικλέτα θα σε διασκεδάσει. Αξίζει να σταθούμε στο μικρό προστατευτικό της LCD οθόνης πληροφοριών η οποία μπορεί να περνάει απαρατήρητη, ωστόσο κάνει ασύλληπτη δουλειά στις υψηλές ταχύτητες προστατεύοντας αναπάντεχα καλά στον αναβάτη από τον αέρα.

Γεμάτος ενέργεια κινητήρας

Ο κινητήρας της QJMotor SRK 700 είναι ένας δικύλινδρος σε σειρά 698 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 73,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 67 Nm ροπής στις 6.750 σ.α.λ. Το μηχανικό σύνολο συνεργάζεται με σύγχρονο σύστημα ψεκασμού της Bosch, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6τάχυτο μηχανικό.

Advertisement

Τα πράγματα είναι αρκετά απλά όσον αφορά τον κινητήρα και την απόδοσή του. Το βασικό χαρακτηριστικό του είναι η γεμάτη λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών με έμφαση στις υψηλές στροφές. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές το σύνολο είναι γραμμικό με ευχάριστη δύναμη και ροπή. Όσο ανεβαίνει όμως το στροφόμετρο η δύναμη γίνεται πιο σοβαρή και ξεδιπλώνονται τα ταλέντα του κινητήρα σε απόδοση και ήχο.

Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν γρήγορα όταν αποφασίσεις να κρατήσεις ψηλά το στροφόμετρο και το χαμόγελο αρχίζει να σχηματίζεται μέσα από το κράνος. Το ακόμα καλύτερο σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι ο ψεκασμός δουλεύει τόσο ομαλά που η δύναμη είναι απόλυτα ελεγχόμενη και τελικά αποτελεσματική όταν αρχίσεις να κινείσαι σβέλτα στις στροφές.

Από την άλλη, η γραμμική του λειτουργία στις χαμηλές στροφές τον κάνει ιδανικό για κίνηση στην πόλη βοηθώντας τις άνετες καθημερινές μετακινήσεις. Όσο για την κατανάλωση, αυτή παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, κοντά στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. ακόμα και με… ανήσυχο τον δεξί καρπό.

Αυτό που περιμένω…

Έχοντας αφήσει για τα καλά πίσω μου την όποια διστακτικότητα, ξεκινάω να οδηγώ την SRK 700 σαν οποιαδήποτε naked μοτοσικλέτα μεσαίου κυβισμού. Αυτή η οικειότητα είναι κάτι που πετυχαίνει η μοτοσικλέτα από τα πρώτα χιλιόμετρα που βρεθείς στη σέλα της. Έχοντας έναν τόσο αποτελεσματικό κινητήρα ξεγνοιάζεις και δίνεις περισσότερη προσοχή στο δρόμο και την οδηγική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας.

Η QJMotor έχει επιλέξει να προμηθεύσει με ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. εμπρός και ένα μονό αμορτισέρ πίσω με ρύθμιση προφόρτισης, τα οποία συνεργάζονται με ένα εξαιρετικό ατσάλινο πλαίσιο. Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η συνοχή που έχουν τα περιφερειακά και καταφέρνουν να συνεργαστούν μεταξύ τους πολύ καλά χαρίζοντας τελικά μια ώριμη και στιβαρή συμπεριφορά στο δρόμο.

Το στήσιμο της SRK 700 γέρνει περισσότερο προς την «στριτάδικη» οδήγηση, παρά προς την «streetfighter» οδήγηση. Η μοτοσικλέτα είναι στιβαρή, καρφωμένη στην άσφαλτο προσφέροντας εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης και θα την ευχαριστηθείς πολύ σε δρόμο με στροφές, γρήγορες και αργές. Η θέση οδήγησης ενισχύει αυτήν την προσέγγιση καθώς βάζει τον αναβάτη περισσότερο «μέσα» στη μοτοσικλέτα, παρά «πάνω» από αυτήν.

Στην πόλη η μοτοσικλέτα είναι ανάλαφρη, ευέλικτη και αρκετά μαζεμένη σε διαστάσεις, κάτι που την μετατρέπει στο καθημερινό «παπί». Δυνατό στοιχείο είναι τα αποτελεσματικά φρένα τα οποία αποτελούνται από δύο δίσκους 320 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 240 χιλ. πίσω με ABS. Το σύστημα πέδησης είναι προοδευτικό, με επαρκή δύναμη και καλή αίσθηση στη μανέτα φροντίζοντας να επιβραδύνουν τα 196 κιλά της με ευκολία σε κάθε περίπτωση.

Εκεί που θα απολαύσεις την SRK 700 είναι σε δρόμο με στροφές καθώς η μοτοσικλέτα βγάζει τον καλύτερό της εαυτό. Με σύμμαχο τον ποιοτικό κινητήρα και το στιβαρό πλαίσιο η μοτοσικλέτα στρίβει με αυτοπεποίθηση, την εμπιστεύεσαι εύκολα και όταν βρεις ρυθμό αρχίζει η διασκέδαση. Εύκολη στις αλλαγές κατεύθυνσης, σταθερή στην καρδιά της στροφής, καλή πληροφόρηση κυρίως από το πίσω μέρος είναι μερικά από τα στοιχεία που σε κάνουν να ευχαριστηθείς την οδήγηση, χωρίς να προσπαθήσεις ιδιαίτερα.

Το αγκάθι

Ένα από τα πράγματα που θα χρειαζόταν η SRK 700 είναι ένας πιο αποτελεσματικός μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης για να κάνουν πιο ομαλή τη συμπεριφορά του πίσω μέρους στα απότομα κατεβάσματα ταχυτήτων. Όπως και να το κάνουμε η μοτοσικλέτα ανήκει σε μια κατηγορία που θα χρειαστεί να κατεβάζεις βίαια σχέσεις στο κιβώτιο, άρα χρειάζεσαι έναν καλύτερο σύστημα ολίσθησης του συμπλέκτη.

Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται πολύ καλά με τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της Maxxis. Ίσως όμως με ένα πιο σπορ ζευγάρι ελαστικών – με πιο γρήγορη γεωμετρία – η μοτοσικλέτα να ήταν ακόμα πιο διασκεδαστική και πρόθυμη να στρίψει, κάτι όμως που μόνο μπορούμε να εικάσουμε καθώς δεν το έχουμε επιβεβαιώσει στο δρόμο.

Εισβολέας στην κατηγορία των naked

Η QJMotor SRK 700 αποδείχτηκε ότι είναι μια μοτοσικλέτα που όπως και αν την προσεγγίσεις θα σε ευχαριστήσει στο τέλος. Αν είναι επιφυλακτικός σίγουρα θα ενθουσιαστείς, ενώ αν είσαι γεμάτος προσδοκίες επίσης θα κουνήσεις το κεφάλι με ικανοποίηση. Είναι μια σοβαρή, ολοκληρωμένη πρόταση στην δημοφιλή κατηγορία των naked μοτοσικλετών με δυνατά σημεία την εμφάνιση, τον κινητήρα και την ευχάριστη, στιβαρή αίσθηση οδήγησης. Αν σε όλα αυτά βάλουμε δίπλα και την τιμή της τότε έχουμε να κάνουμε με ένα διαμαντάκι ευρείας κατανάλωσης.

Όλα τα στοιχεία της QJMotor SRK 700 ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – QJMotor SRK 700
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, DOHC
Κυβισμός: 698cc
Ισχύς: 73,5 PS / 8.000 rpm
Ροπή: 67 Nm / 6.000 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός Bosch
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Πλαίσιο: Ατσάλινο σωληνοτό
Φρένα: Δίσκοι 320 χιλ. με 4πίστονες δαγκάνες και ABS
Ρεζερβουάρ: 15 L
Τροχοί: 17 ιντσών
Βάρος: 196 kg (γεμάτο)
Τιμή: 5.995 ευρώ